[WN] Barrelrace in Equiblues

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:58

Als eerste: super cool dat je aan zo'n evenement hebt meegedaan! En je foto's en filmpjes zien er ook erg goed uit!! Echt balen dat je door zoiets stoms als falende techniek (waarschijnlijk?) een prijs bent misgelopen. Kan me voorstellen dat je daar stampei over gemaak hebt ;)

Over je ruime lijn bij je eerste ton: rijd je altijd Right-Left-Left? Het is lastig te zien door de plaats van de camera, maar het lijkt alsof je paard zijn rechter schouder meer laat zakken in je turn dan dat hij dat links doet. Daardoor blijft hij in je linker turns rechterop en kan korter draaien.
Overigens is het wel slim om je runs R-L-L te doen als de left-turn de beste kant van je paard is.
Een tip om dit te verbeteren... Behalve veel trainen op rechtop blijven lopen in een turn, verzameld om de ton heen draaien etc. heb ik de gouden oplossing ook nog niet gevonden, helaas. Dus ik blijf meelezen, in de hoop dat iemand anders hem heeft :+

Kirrr

Re: Barrelrace in Equiblues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:16

Het gekke is dat ton 1 altijd de beste geweest is. Had wel problemen op ton 2 en 3.
Die problemen zijn er volledig uit, zoals je ook kan zien.
Maar met die inloop kwamen er problemen op ton 1.
Maak me er niet druk in, problemen op 2 en 3 waren veel groter.
Volgens mij komt probleem bij 1 volledig door mij, op sommige foto's zie ik mijn hand helemaal niet naar mijn heup gaan, waardoor ze 'overbend' en we in de problemen komen.
Dat haar schouder valt komt omdat ik haar vraag te vallen..

Heb nog niet durven trainen omdat ik vermoedde dat ze na 7 runs op 4 dagen er wel even genoeg van had.
Heb zaterdag al terug wedstrijd, dus veel tijd is er niet.
Ga misschien woensdag eens even de eerste ton uitproberen om te kijken hoe ze reageert als mijn handwerk goed zit.

De snelheid die ze kan maken van ingang tot ton 1 is ook veel groter dan tussen 1 en 2 en 2 en 3.

Maar zeker werkpunt. Maar ik gok dat de fout bij mij gaat liggen.

Ze is op een paar weken voor equiblues zo goed gaan lopen, door stomme blessure eigenlijk nog wat weken training gemist.

Ga idd altijd RLL. Heb samen met marlene en Chad gewerkt en dan is gewoon de juiste beslissing voor ons.
Als we ton 1 tegen volgend jaar perfect krijgen, dan ben ik benieuwd waar we uitkomen kwa tijd.

Bedankt voor de inzichten!!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:09

kanonne...wat een tempo! mooi om te zien!! (geluid van pc is kapot...)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:30

Prachtige foto's!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:34

Uitgelicht!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:38

Net nog eens naar je filmpjes gekeken en zie nu wat je bedoelt met je hand; die gaat idd meer opzij dan naar je heup. Zou 'mooi' zijn als daar het probleem in zit, dan kun je het waarschijnlijk wel oplossen. Wel knap dat ze nu zo goed om 2 & 3 gaat als dat eerst problemen opleverde. Die zien er nu heel netjes uit!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:48

WAt super vet!!!! Gefeliciteerd met het resultaat, mag je echt heel trots op zijn :D

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:23

Wauw wat vet!

Maar hoe zit dat, mag je zelf kiezen welke kant je op gaat rond zo'n ton?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:45

Wauw wat gaaf om te zien zo ! Heb helaas nog nooit live een barrelrace gezien maar zou dat graag eens doen :j

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:48

Ik open bokt en ik zie.... Equiblues in uitgelicht!!!!
Ook via deze weg een superproficiat voor de prestaties die je geleverd hebt samen met Wash!
Ook nog eens merci om het 'binnenkom-probleem' met Promise gedeeltelijk te omzeilen :-)

Op naar de volgende zou ik zeggen!!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 16:05

Je mag links rechts rechts of rechts links links.. Je zag zomaar ni kiezen :-D

Graag gedaan Arlette!

guusje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:37

Gaaf! Mooie fotos!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:11

Oh wauw! Wat een mega gave foto's ze, super tof!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:29

Cool! Je staat uitgelicht! En supermooie foto's alweer ;)

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:33

Wow! echt gaaf! :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:14

echt geweldig....zou best eens willen weten wat voor karakter je paard moet hebben voor deze sport en of er clinics te volgen zijn....

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 00:29

Leuke foto's, je bent toch aardig goed op weg :) .

Over die eerste ton, ik denk dat ook een deel van het probleem is dat je zo vroeg begint met sturen i.p.v. je paard rechter te houden (misschien stuur je zo vroeg omdat je bang bent dat hij de barrel voorbij rent?). Je wilt dat die voorbenen de neus volgt, dus als je de hulp geeft ook daadwerklijk die draai maakt. Je hebt het paard recht recht, stuuuuuuur en dan pas bereik je de barrel en maak je de turn i.p.v. recht recht turn. (Je wilt het paard net voor die ton wel voorbereiden op die draai, maar met minder sturing/oversturing) Bij de twee andere tonnen ziet het er wel goed uit. Een goede oefening is ook counterbending, zodat hij beter de schouder erbij houdt en z'n neus beter volgt. En verder werken aan die voorbereiding voordat je de barrel bereikt (bijv. tijdens training te gallopperen, aantal meters voor de barrel terug te nemen naar stap of draf en evt als je de barrel bereikt een stop-back up maken en dan turn maken). Succes!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 08:31

Zoals ik hierboven ook al zei, heb ik nergens anders dit probleem. Wij kunnen ook nergens trainen met zulke inloop. Enige reden dat het fout gaat, is dat ik haar vraag haar schouder te laten vallen en meer een inbuiging te doen, dan haar neus te volgen.
Dat vroeg beginnen sturen werkt goed voor ons aan die eerste barrel. Maar moet men handen natuurlijk wel juist gebruiken, anders is het nut weg.
Mag niet teveel werken om vertragen voor de barrel, want daar wordt ze alleen maar trager van. Snelheidsverschil tss inloop en 1 is ook heel anders dan 1-2 en 2-3 en het is natuurlijk de andere kant.

Bedankt voor je visie, heb idd nog heel wat werkpunten.
Rij jij zelf dan ook barrelrace?

Goh welk paard, zijn bijna allemaal quarters. Er zijn gewoon barrelracepaarden te koop zoals er ook reiningpaarden te koop zijn. Kunnen ook gewoon gefokt worden.
Wij laten jaarlijks een Amerikaan over komen voor enkele dagen clinic. Vermoedelijk komt Chad Crider dit jaar terug naar België (of begin volgend jaar). Voor de rest zijn er amper clinics voor zover ik weet.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:33

Nope, maar ik denk dat 50% van onze klanten barrelracers zijn (training) en we krijgen er alleen maar meer bij.
Met vertragen bedoel ik meer de paar meter voor de barrel dat het paard die sprong wat korter maakt en zich verzameld, zodat hij die turn snel kan maken zonder die barrel voorbij te rennen etc. Het ziet er zo ongemakkelijk uit als hij zoveel buiging voor die ton heeft, ik denk als dat stukje verbeterd dat die eerste barrel ook beter en sneller gaat worden. Maar als het zo goed voor je werkt, dan is het natuurlijk prima. Succes in de toekomst :) .

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 13:36

Heb alleen ginder problemen gehad op de eerste barrel, voorheen was dat de beste barrel.. Vreemd dus.
Dus absoluut werkpunt naar volgende keer toe. Terugkomen doet ze normaal automatisch, maar hier ontbreekt dat idd.
Waar zit jij dan? Op alle wedstrijden komen wij steeds dezelfde mensen tegen..