[WN] Waar vind je een betrouwbaaradres voor westernpaarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:20

De Eagles Ranch is blijkbaar niet meer wat het misschien vroeger was. De hengsten die ze gebruiken zijn ook piepjong en hebben niets bewezen. Daardoor is de kwaliteit van de veulens ook niet bijzonder en ze hebben echt veel te veel gefokt op die manier en zitten nu met een hoop paarden die ze dan aan een heel lage prijs aan handelaars verkopen omdat ze ze niet meer kwijtgeraken.
5.000 euro voor een groen paard van 2 jaar is een hele som, je kan beter verder zoeken en een paard kopen wat misschien 2.000 euro meer kost maar met een bewezen afstamming en wat al deftig is ingereden.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:28

Lelymare horses is een western opfok bedrijf. Daar verkopen ze ook (sport) westernpaarden. Dus misschien is ff op hun site kijken. www.lelymarehorses.com

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:49

Ik ken een particulier die een paar AQHA te koop heeft. Gezond, getraind, goede karakters, worden boswandelingen mee gedaan, kunnen ook in de sport. Staan wel in Belgie.
Indien interesse gelieve PB dan kan ik de informatie van de eigenares doorgeven.

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:15

Nou we zijn dit weekend naar Tolksdorf geweest in Duitsland, naar aanleiding van een tip vanuit dit topic. Wat een geweldige plek! Uit de 120 paarden die ze hebben sprong er een duidelijk uit. Als hij goedgekeurd wordt dan is hij van ons!
Dus bij deze; zeker een aanrader en bedankt allemaal voor de tips.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:18

Tolksdorf - wordt het een spikkel? Hebben ze erg gaaf gefokte paarden :P

Tantejeanne

Re: Waar vind je een betrouwbaaradres voor westernpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 09:56

Ja een appaloosa ja! :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:02

vancky2005 schreef:
De Eagles Ranch is blijkbaar niet meer wat het misschien vroeger was. De hengsten die ze gebruiken zijn ook piepjong en hebben niets bewezen. Daardoor is de kwaliteit van de veulens ook niet bijzonder en ze hebben echt veel te veel gefokt op die manier en zitten nu met een hoop paarden die ze dan aan een heel lage prijs aan handelaars verkopen omdat ze ze niet meer kwijtgeraken.
5.000 euro voor een groen paard van 2 jaar is een hele som, je kan beter verder zoeken en een paard kopen wat misschien 2.000 euro meer kost maar met een bewezen afstamming en wat al deftig is ingereden.

Het is daar ook normaal.om 2 jaringen al in te rijden.en ik kreeg een.onvriendelijk antwoord.toen ik.aangaf dat veel te jong te vinden ( was gebruikelijk in westernland, quarters sneller uitgegroeid).
Dit was al 8 jaar geleden.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:21

De Eagles Ranch heeft echt de ballen verstand van paarden en van fokken hebben ze al helemaal geen kaas gegeten. Dat zij geen fokverbod opgelegd krijgen en überhaupt nog paarden verkopen is me een raadsel..

Daar is de foknorm; gooi een groep merries van de leeftijd net aan 2 jaar tot bejaard in een groep, flikker er een 2 jarige homozygote tobiano hengst bij en we zien wel wat er uit komt, als het maar gevlekt is.. Erfelijke afwijkingen zijn geen probleem, dat zit toch aan de binnenkant en merkt de nieuwe eigenaar pas als het veulen al verkocht is... Komt het toevallig toch eerder tot uiting, dan kom je hem toch weer omruilen voor een andere, probleem opgelost..

Blijf ver weg van de Eagles Ranch met een paard kopen..!!!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:41

Vas schreef:
De Eagles Ranch heeft echt de ballen verstand van paarden en van fokken hebben ze al helemaal geen kaas gegeten. Dat zij geen fokverbod opgelegd krijgen en überhaupt nog paarden verkopen is me een raadsel..

Daar is de foknorm; gooi een groep merries van de leeftijd net aan 2 jaar tot bejaard in een groep, flikker er een 2 jarige homozygote tobiano hengst bij en we zien wel wat er uit komt, als het maar gevlekt is.. Erfelijke afwijkingen zijn geen probleem, dat zit toch aan de binnenkant en merkt de nieuwe eigenaar pas als het veulen al verkocht is... Komt het toevallig toch eerder tot uiting, dan kom je hem toch weer omruilen voor een andere, probleem opgelost..

Blijf ver weg van de Eagles Ranch met een paard kopen..!!!

Is spijtig genoeg wel juist.... maar met de quarter en paint fokkerij in het algemeen is het eigenlijk triestig gesteld. Met ziet er van langs om meer brood in en gooit zomaar alles bij elkaar wat kan produceren. Als je niet gigantisch veel geld wil uitgeven aan een sportquarter begeef je je op een gevaarlijk pad.

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:54

Ik lees nog een beetje mee, maar wat triest om dat te lezen over Eagles Ranch.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:55

wij fokken ook quarter en paint,met nodige kennis en geteste ouders (ook rx )
we fokken op karakter,met goede pedigre en bouw.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:33

RC86 schreef:
Ik lees nog een beetje mee, maar wat triest om dat te lezen over Eagles Ranch.

In sé heb je gelijk, maar ik heb er toch een mooi, gezond en braaf paard weg. :D (heb hem gekocht als achttienmaander en hij is nu 6) Misschien heb ik geluk gehad 8-)
Ik zou er iig geen paard meer kopen, dat is zeker.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:58

zo ie zo even een stipje als ik de mogelijkheid krijgt dan komt er zeker weer een paardje en dan echt een western paardje

nu on-topic hopelijk word het paardje goed gekeurd en zien we gau fotos! succes!!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:28

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:41

Sevke, is jouw paard dan een Eagles veulen uit een Eagles product of een veulen die daar toevallig is geboren uit een aangekochte quarter die al drachtig was voor ze op Texel aankwam..?
Dat je daar een gezond paard weg heb is naar mijn idee, met hun fokprogramma en verstand van paarden, inderdaad geluk :+

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:37

Mijn paard is daar geboren, uit een quartermerrie die zijzelf drachtig kochten van The Blacks Ranch. Het is geen product van hun eigen 'fokbeleid' gelukkig :D. Hij is daar gewoon toevallig geboren.
Mijn paard is ook een quarter en geen paint.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:46

kijk daar heb je het al :+ dat telt niet mee natuurlijk :P

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:14

Callisto04 schreef:
mlc schreef:
De Eagles Ranch in Texel :j

http://www.eaglesranch.com

Dat is waar ze een merrie van 2011 al oud genoeg achten om in 2014 een veulen te krijgen :j

Eagles Qton Rockette * veulen 2014 *
Geslacht
Merries / Mares, Drachtig / in Foal
Geboortejaar
2011
Geboortedatum
06/04/2011
Dam
Dirty Calico
Sire
Bears Q Ton Poco
Kleur
Grullo Tobiano
APHA nr.
997,266
Beschrijving

Eagles Qton Rockette is geboren op de Eagles Ranch te Texel en is te koop voor de echte Painthorse liefhebber. Rockette is een bijzonder mooi Grullo Tobiano gekleurde merrie, heeft schrikparcour training gehad. Rockette is allround gefokt en de verwachte stokmaat is 1.53 groot met een painthorse typisch breed exterieur. De verkoopprijs is inclusief klinische keuring bij verkopen / Chip / paspoort aangevraagd op naam van de nieuwe eigenaren en thuis gebracht bij de nieuwe eigenaren in Nederland. Langere opfok periode is bespreekbaar en op kosten van de nieuwe eigenaren. Kijk voor recente foto's op http://www.facebook.com/pages/the-Eagle ... ts&fref=ts Rockette wordt in 2013 gedekt door Hickorys Gunsmoke voor een 2014 veulen.

Het is daar blijkbaar in om 2 jarige merries te dekken:
Eagles Qton Shine Lis is in 2009 geboren op de Eagles Ranch, de geboorte was zonder problemen. Lis is opgegroeid in de kudde met leeftijdsgenoten en heeft in 2012 een Dun Homzoygous hengst veulen gekregen en in 2013 een Red Dun (Homzygous) Tobiano merrie veulen van de hengst GI Nocona Freckle Bar

En blijkbaar ook lekker Overo x Overo fokken voor 2014...

Dit veulen wordt in 2014 op de Eagles Ranch verwachtTerug Bestel Vorige Volgende
Geslacht 2014 verwacht / expected
Ras Paint
Geboortejaar 2014
Dam Brana
Sire Docs Smokin Lena
Kleur Chestnut Overo x Chestnut Tovero
Beschrijving Dit veulen wordt in 2014 op de Eagles Ranch verwacht

Is 25% kans op een dood veulen...
En dan te weten dat ze dit al eens hebben meegemaakt. Geen enkele fokker wilt toch dergelijk risico nemen voor de merrie en het veulen?!

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:44

2a54z6e45r6r schreef:
En blijkbaar ook lekker Overo x Overo fokken vo 2014...

Dit veulen wordt in 2014 op de Eagles Ranch verwacht
Geslacht 2014 verwacht / expected
Ras Paint
Geboortejaar 2014
Dam Brana
Sire Docs Smokin Lena
Kleur Chestnut Overo x Chestnut Tovero
Beschrijving Dit veulen wordt in 2014 op de Eagles Ranch verwacht

tja, en als je als eens een lethal white veulen heb gehad........... Zou je zeggen dat je er niet nogmaals op gokt.....

Paarden fokken is natuurlijk wel wat anders als kapper zijn...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:47

kameelpaard schreef:
Tweety_be, klopt wij zijn bekend met Raatsfamilyranch, uitstekend adres! We houden hem in de gaten

Er staan momenteel erg veel leuke paarden, die ook zeker geschikt zullen zijn voor jou wensen.
Geef hem een belletje, of stuur hem een berichtje.
Er staan veel verschillende soorten paarden in verschillende mate van africhting, en niet alles staat meteen op de site of op de Facebook, dus met een mailtje of belletje weet je het sneller!

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:06

@ Fleurtjeuh; klopt, maar inderdaad ook een van de Eagles ranch..

Ik vraag me af of de Eagles ranch nog wel verkoopt? Op het Internet staan er inmiddels genoeg negatieve berichten over als je even zoekt...

Wij zijn overigens voorzien; al even zeer gelukkige eigenaren van een 4 jarige amerikaanse appaloosa ruin. We hebben het buiten Nederland gezocht :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:20

Gefeliciteerd!

(en dat er 1 van Eagles staat, zegt niet dat ze er allemaal weg komen he ;) )

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:24

Ik weet niet of je al een paardje gevonden hebt maar in België zit nog www.anders-paardrijden.be

Heb daar zelf stage gelopen en ik weet hoe ze er met de dieren omgaan, is super!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:08

fleurtjeuh schreef:
Gefeliciteerd!

(en dat er 1 van Eagles staat, zegt niet dat ze er allemaal weg komen he ;) )

Ja nee tuurlijk niet, wou dat niet zeggen ;)

Gefeliciteerd met je paardje *\o/*

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:50

Ik moest net toch wel even lachen, of het ligt gewoon aan mij dat ik het heel raar vond, maar ik klikte bij een paardje eens op 'bestellen' stonden daar ook nog mooi 5 euro verzendkosten, alsof het een paar schoenen is...