[WN] Wat krijg je dan waarschijnlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:43

Paintje"]
[quote="jeddah schreef:
In Zweden is het bij de wet verboden om met een hengst te dekken die LW positief is. Belachelijk vind ik dat, want zo fok je juist de mooie frame overo's eruit.

Ik vind het goed dat Zweden verder kijkt als menig land, maar dit is wel een beetje cru.
[/quote]
Sorry, maar deze reactie is typisch Zweeds Lips are sealed . Ik ben dol op dat land, maar er wordt daar door de overheid voor elke burger nagedacht. Heb vaak gemerkt dat de Zweden ervan uitgaan dat het dan ook goed is. Lethal White is een genetische conditie die vermeden kan worden door het verspreiden van KENNIS. Als je dan zo streng wilt zijn (op zich niks mis mee), stel de OLWS test dan verplicht en verbied het vervolgens om twee OLWS positieve paarden met elkaar te kruisen. Ik neem aan dat ze dit doen ter bescherming van de merrie-eigenaar, maar die heeft toch ook hersens en een eigen verantwoordelijkheid in dit soort zaken? Mensen met een OLWS positieve hengst mogen nl. wel hun eigen merries dekken!

Sorry, wederom off-topic Schijnheilig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:07

Mac"]
[quote="jeddah"][quote="FlyingHigh schreef:
Schitterende hengst!! Wel een behoorlijk bedrag voor een dekking, maar dan krijg je onbeperkt rietjes? Als je deze plannen daadwerkelijk wilt uitvoeren, ben ik misschien wel geinteresseerd om ook enkele rietjes te bestellen, misschien kostenbesparing????

Onbeberkt krijg je meestal niet, ik ben nu ook bezig met een hengst van www.devonfarm.com en het schijnt "normaal" te zijn, ook volgens Holstud in Stroe, dat je 3 doses krijgt. Voldoende dus om 3 hengstigheden te insemineren. Wat, weer volgens Holstud, voldoende moet zijn als de hengst goed vriest.
Ik krijg ook een leven veulen garantie, dus als het niet lukt hoef ik alleen de verzend kosten te betalen voor meer doses.
Misschien ook wat voor jou FH? Om het $$ hoef je het niet te laten, ik betaal, inclusief verzend kosten, voor de hengst FPF Lethal Weapon $750 dus zo'n €650!!
[/quote]
Beetje off-topic, maar goed ... ik ga dus ook voor deze hengst. Ik vind het echt een buitenkans voor dat geld. Drie rietjes is meer dan redelijk. Ik ben bezig geweest met het importeren van sperma van Skipa Heathen (vind 'm nog steeds geweldig Kwijl ), maar dat is helaas wegens gebrek aan internationale belangstelling niet gelukt. Daar boden ze overigens maar twee rietjes per shipment. Ook daar werd gezegd dat dat normaal gesproken al genoeg moet zijn. Overigens waren de kosten voor het shipment en het regelen ervan ook voor mijn rekening gekomen. Het ligt er dus ook maar net aan hoe graag de hengstenhouder zijn hengst internationaal op de kaart wil zetten ...

Skipa Heathen ziet er ook "roanerig" uit, maar dat is dus sabino. Overigens is hij OLWS negatief.
[/quote]

Ik ga Off topic nog even door Knipoog .
Je krijgt 3 doses, niet 3 rietjes, in elke dose zitten ik meen 8 rietjes... Haha! . (Even ter verduidelijking)

En wie weet, ooit Skipa Heathen als we met z'n alle bij elkaar komen, ook ik vind die hengst om te Kwijl .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:11

farichta"]
[quote="jeddah schreef:
In Zweden is het bij de wet verboden om met een hengst te dekken die LW positief is. Belachelijk vind ik dat, want zo fok je juist de mooie frame overo's eruit.

Verward Dat kan best zo zijn, maar ik zie het toch meer in het kader van het HYPP verhaal. Je krijgt er prachtig gespierde paarden van, maar ach, ze kunnen dood gaan.

Ik weet niet of je met een heterozygote OLWS drager ook moet uitkijken of dat dit alleen in homozygote vorm gevaar oplevert.

=^.,.^=
[/quote]

Sorry Farichta, maar Hypp en OLWS zijn twee totaal verschillende dingen! Kans op LW heb je alleen wanneer je 2 dragers met elkaar kruist, en met testen (die maar €50,- kosten) kun je daar gemakkelijk achter komen. Je kan dus alsnog mooie Frame overo paarden fokken, zonder ook maar een risico te nemen op een dood veulen!!!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:15

Jeddah, Paintje had al duidelijk antwoord gegeven.

Toch vraag ik me af of het onmogelijk is om mooie frame overo paarden te fokken zonder het OLWS gen, of dat dit het alleen veel moeilijker maakt?

=^.,.^=

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:37

jeddah"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Schitterende hengst!! Wel een behoorlijk bedrag voor een dekking, maar dan krijg je onbeperkt rietjes? Als je deze plannen daadwerkelijk wilt uitvoeren, ben ik misschien wel geinteresseerd om ook enkele rietjes te bestellen, misschien kostenbesparing????

Onbeberkt krijg je meestal niet, ik ben nu ook bezig met een hengst van www.devonfarm.com en het schijnt "normaal" te zijn, ook volgens Holstud in Stroe, dat je 3 doses krijgt. Voldoende dus om 3 hengstigheden te insemineren. Wat, weer volgens Holstud, voldoende moet zijn als de hengst goed vriest.
Ik krijg ook een leven veulen garantie, dus als het niet lukt hoef ik alleen de verzend kosten te betalen voor meer doses.
Misschien ook wat voor jou FH? Om het $$ hoef je het niet te laten, ik betaal, inclusief verzend kosten, voor de hengst FPF Lethal Weapon $750 dus zo'n €650!!
[/quote]

Wauwwwwwww, dat meeeeeeeeeen je niet!!!!! Ik zoek voor Straw Miss ook weer een hengst, iets speciaals...........vers bloed uit Amerika is nooit weg natuurlijk, .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:42

jeddah"]
Je krijgt 3 doses, niet 3 rietjes, in elke dose zitten ik meen 8 rietjes... Haha! . (Even ter verduidelijking)
[/quote]
Ja, dat bedoelde ik ook Bloos ... pfff ... ja, en ik had er al zo lang over gedaan om erachter te komen hoe dat nou in mekaar stak. Draai ik 't weer om ... blonT !!

[quote="Jeddah"]
En wie weet, ooit Skipa Heathen als we met z'n alle bij elkaar komen, ook ik vind die hengst om te Kwijl .
[/quote]
Ze zeiden dat ze er volgend jaar wat actiever achteraan zouden gaan. Maar daar heb ik nu niks aan, natuurlijk. Ik ben dan ook erg blij dat Devon Farm d'r zoveel tijd (en geld) aan besteed om de internationale fok een beetje een zetje te geven.

[quote="FlyingHigh schreef:
Wauwwwwwww, dat meeeeeeeeeen je niet!!!!! Ik zoek voor Straw Miss ook weer een hengst, iets speciaals...........vers bloed uit Amerika is nooit weg natuurlijk, .

Nou, dit is wel iets bijzonders, mag je denk ik wel stellen ... ze hebben trouwens sowieso een errug leuke collectie hengsten Kwijl !!

Sorry, dat was heeeel zwaar off-topic ... maar Lethal Weapon is dus wel roany (is niet roan maar wel sabino dus Haha! ) maar ook frame ... hij draagt dus sowieso twee verschillende kleurgenen (weer lichtelijk on-topic Schijnheilig ) . Is ook wel interessant, denk ik.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:46

Ik ben er nog niet helemaal uit wat het wordt (welke hengst), mijn merrie is super gevlekt en is 100% vlekvererver net als haar mama, tenminste daar ga ik maar vanuit. Ik wil een super pleasure hengst erop hebben, paint of quarter maakt dus niet zoveel uit. Het liefst Brio Pat Bars maar ja... maar ze hebben bij de devon stables inderdaad errug mooie mannen staan!!! Kwijl!!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:57

Okee ik ben om!!! Kwijl

Afbeelding

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:59

Sorry... Dit is dus skipa heathen en ik geloof dat ik verliefd ben op hem en op zijn show resultaten!