[SGW] Princenhage moet Bogaert schadeloos stellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Princenhage moet Bogaert schadeloos stellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:11

Prrrr, ze is zelfs een bokker ;)
Zo lang zal het toch niet meer duren voor het vonnis gepubliceerd wordt?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:11

Waar blijft ze dan.... ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:12

Denk niet dat ze daar op zit te wachten....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:17

Jammer.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:24

Hoop niet dat Princenhage hierdoor dit jaar ook niet doorgaat zoals de wedstrijd in Vrouwenpolder.
Zie bericht hieronder.

Beste Eventing-liefhebber,

De Stichting Promoting SGW ZuidWest zal in 2013 geen wedstrijd, beter bekend als Eventing Zeeland, organiseren. Hiervoor kunnen we 2 belangrijke redenen aandragen:

1. De persoonlijke situatie van diverse bestuursleden is dusdanig gewijzigd, dat aan de organisatie van een
dergelijk evenement (tijdelijk) onvoldoende aandacht kan worden geschonken.

2. Als Stichting zijn we aansprakelijk gesteld voor een ongevalschade tijdens de wedstrijd van 2012. Zolang deze
(verzekerings)zaak loopt en er geen duidelijkheid is over de afloop hiervan, zien wij af van het organiseren van
een nieuwe eventingwedstrijd. Het enthousiasme van de organisatie is hierdoor gedaald, waardoor de
benodigde 100% inzet en aanpak niet gegarandeerd is.

We betreuren het ten zeerste dat we deze, wellicht voor vele ruiters en liefhebbers, teleurstellende beslissing hebben moeten nemen.

Wij benadrukken dat we deze annulering niet als definitieve beëindiging zien van Eventing Zeeland voor de verdere toekomst. Wij gaan als bestuur de komende periode benutten onze visie voor de toekomst van ons mooie Eventing Zeeland goed neer te zetten om weer met een prachtig evenement terug te keren op de wedstrijdkalender.

Voor nu willen we onze dank uitspreken voor alle positieve bijdragen die wij, in welke vorm dan ook, de afgelopen jaren van u mochten ontvangen.

Wij hopen dat we in de toekomst weer op uw onmisbare steun mogen rekenen.

Met vriendelijke groet,

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:18

Prrrr schreef:
Waar blijft ze dan.... ;)

Ze heeft al lang gereageerd in "ons" topic. :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:30

Valsspelers :D

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:36

Ik zet wel een link neer naar het vonnis als ik weer thuis ben, nu even crossen in Genk ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:39

Thanks! En succes vandaag :)

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 07:19

SGWuppie schreef:
Ik zet wel een link neer naar het vonnis als ik weer thuis ben, nu even crossen in Genk ;)

En al weer thuis???????

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:44

Een ingewikkelde kwestie zeg.
Ik ben het eens met de bokker die aangaf dat het goed is dat er naar zulke zaken zeer kritisch gekeken word, maar dat het jammer is dat het naar aanleiding van het ongeluk is.

Bedankt voor het posten!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:48

... wie heeft hier haast cjb ... . Wat mij met name in het vonnis interesseert is wie de rechtbank waarvoor verantwoordelijk houdt. Zonder aanziens des persoons: wat is de eigen rol van de parcoursbouwer? En hoe zit het met de KNHS en de technisch afgevaardigde - toezichthouder namens de sportbond op de veiligheid en eerlijkheid van parcours en sprongen? Heeft de rechter inhoudelijk of alleen marginaal getoetst wat die partijen daarover te melden hadden?

Verder hoop ik dat de uitspraak helpt crossbouw nog veiliger te maken.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 07:48

cjb schreef:
SGWuppie schreef:

En al weer thuis???????

Lange wedstrijd daar in Genk. :D

SGWuppie houd ons aub niet langer in spanning.
Wat heeft de rechter uitgesproken, en wat zijn hiervan de gevolgen voor wedstrijdgevende organisaties.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:19

Ik heb een antwoord op de meeste vragen en een link naar het eindvonnis naar de nieuwsredactie gestuurd. Zij gaan het plaatsen als het goed is. Hoe lang dat duurt weet ik niet.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:26

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:52

Gracias!

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 08:37

Bedankt voor de informatie.

SGWuppie, Kun of wil je de gevolgen van deze uitspraak voor organiserende verenigingen aangeven.

Het is duidelijk dat een organisatie alle hindernissen goed vast moet zetten.
Moet er misschien iets gedaan worden aan de hinderniscontroleurs. Extra opleiding/instructie?
I.v.m. geldende verklaringen.
Of moeten aan deze mensen extra eisen gesteld worden?
Nog andere acties??????
of handige tips.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:14

Ik heb vandaag te horen gekregen dat princenhage waarschijnlijk niet door gaat. De persoon waarvan ik het hoorde zei dat het 90% zeker was. aangezien ze het niet meer zien zitten na dit vervelende nieuws

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:45

Dat zou jammer zijn, want daar is na het ongeval van 2010 tot twee keer toe "gewoon" een wedstrijd georganiseerd en verreden. Ik kan me overigens het sentiment voorstellen - het is niet leuk te horen dat je in rechte medeverantwoordelijk bent voor de dood van een deelnemend paard. De gebeurtenis zelf vind ik overigens vele malen dramatischer dan de het nieuws over de uitspraak.

Ik ben het overigens met SGWuppie eens dat de KNHS en de TA meer verantwoordelijkheid dragen dan de rechter heeft gevonden. De spelregels en het toezicht daarop komen immers van de bond.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:01

Paul_H schreef:
Ik ben het overigens met SGWuppie eens dat de KNHS en de TA meer verantwoordelijkheid dragen dan de rechter heeft gevonden. De spelregels en het toezicht daarop komen immers van de bond.

Om die rede ook mijn verzoek aan SGWuppie (en hoop dat ze hier gehoor aan geeft) om een verduidelijking voor de verenigingen. Wat zijn de gevolgen met deze uitspraak? en hoe hier in de praktijk mee om te gaan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:17

Ik hoop echt dat ze het wel gewoon door laten gaan. Op de site vermelden ze enkele weken geleden ook dat de eerste bouwactiviteiten al gestart waren. Hoop dat ze nu niet halverwege het bijltje er bij neer gooien. Mijn vakantieplannen en zelfs de verhuis zijn op deze wedstrijd afgestemd :))

Ergens kan ik mij wel voorstellen dat je er nu minder zin in hebt. Organisatie wordt nu aansprakelijk bevonden en KNHS blijft vreemd genoeg buiten schot. Zal wel een bittere pil zijn. Bij deze een hart onder de riem voor de organisatie. Jullie waren vorig jaar zo goed op dreef met veranderingen doorvoeren. Kom op!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:16

Verenigingen die juridisch advies willen, weten mij doorgaans heel goed te bereiken cjb. Ik vind het dus niet nodig om in dit topic adviezen te geven nav deze uitspraak.

Richard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:51

Ter info:

SGW Princenhage is dit jaar afgelast als gevolg van een juridische uitspraak. In 2010 is het paard van de Belgische Patrick Bogaert ten val gekomen op de laatste hindernis van de op de door Princenhage georganiseerde SGW/ eventingwedstrijd en overleed later. De ruiter stelde de vereniging en de KNHS aansprakelijk voor zijn geleden schade.

http://horses.nl/welzijn/veiligheid/sgw ... sstelling/

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:05