Beenbescherming endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:53

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als TS.

Die picasso's zijn die niet ook ontzettend warm?

Die dalmer zien er wel goed uit, maar ook dus niet echt koeler dan andere?

Ik rijd nu nog geen endurance, maar doe regelmatig lange buitenritten en ga vd week ook de 3 daagse van Loenen doen, daar mijn paard zich ook "graag " aantikt zou ik toch graag bescherming om doen.

Maar je wil zoals met deze temperaturen niet dat het heel warm wordt. Dilemma

Jolindaa

Re: Beenbescherming endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:38

Als je paard echt aantikt, met regelmaat, zou ik idd ook aan de bescherming gaan... Misschien idd die van greendistance. Die zijn ook nog wel leuk qua aanschaf ( en leuke kleurtjes ). Ik heb toch besloten om zonder bescherming door te gaan, gezien de kans dat hij zich aantikt in de wei vele malen groter is dan dat hij dit doet tijdens het rijden. Vandaag voor het eerst met zijn nieuwe ijzers gereden en hij is er erg behendig mee. Heb zelfs het idee dat hij hier stukken fijner mee loopt als zonder.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:41

michele schreef:
Die picasso's zijn die niet ook ontzettend warm?

Ik heb ze zelf nog niet in bezit, maar ga ze wel kopen over een paar weken.
Op het Endurance forum zijn er meerdere goede ervaringen mee te lezen en juist ook dat ze (relatief) goed ventileren en niet zo warm worden als veel andere peesbeschermers.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:14

Aantikken is achterhoef tegen voorijzer.
Hier helpt beenbescherming niet tegen, springschoenen wel maar nadeel hiervan is schuren van zand in de kootholte.
Oplossing : smid moet zorgen dat voorhoeven vlotter afrollen en achterijzer verder achteruit ligt.

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:30

Als hij zo behendig blijft met ijzers, zie ik geen reden om met beenbescherming aan de slag te gaan. Mijn pony heeft ook een schieffel op haar voorbeen. Ik wilde met beenbescherming rijden, omdat mijn pony zich aantikte met ijzers. Allerlei goed lijkende en ventilerende beschermers gaven alleen maar ellende. De tri-zone waren het meest verschrikkelijk, de gevolgen waren erg bloederig. Ik ben daarna vaseline gaan smeren, dat leek wel aardig te helpen. Ze staat nu blootvoets en het gaat heel goed zonder bescherming of vaseline. Af en toe tikt ze zich op de schieffel aan met het andere voorbeen, maar dat blijft bij een klein wondje.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 15:29

BenteAmy: het gaat al niet meer om mijn paard :) Ik heb getest met nieuwe bescherming en mijn paard tikt zichzelf helemaal niet aan. De schieffel is dus ontstaan na een incident. Hij staat op ijzers en is idd heel behendig. Rijd gewoon verder zonder bescherming. Het topic had een wending genomen naar Michele :)