[WN] western maneges in utrecht omgeving ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:55

femo schreef:
ik sta op het terrein bij highpointstables. maar dan bij goldewijk. het is allebij momenteel *piep*

Duidelijk. Vergelijkbare info heb ik ook via PB al gekregen van een andere bokker. Ik denk dat ik maar wacht tot mijn paard hersteld is en dan eens kijk wat de mogelijkheden voor aan huis zijn.

MuizJarig
Moderator Algemeen

Re: western maneges in utrecht omgeving ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:33

handig :') twee bokkers op 1 forum met dezelfde ava :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:31

Ik heb er kort gestaan toen het ML was. Ben door Nederland verhuisd en we rijden al een beste tijd western, dus al wat stallen gezien en meegemaakt.

We staan nu op de Forest Mountain Ranch en dat bevalt ons prima. Het is gewoon een nette en rustige stal. Lessen zijn ook gewoon goed.

Er zijn stallen waar de verhalen over de rondte gaan, maar bij sommige stallen moet je gewoon zelf kijken en het ervaren. Niet iedereen is hetzelfde en soms ligt het aan de mensen zelf dat ze ergens ontevreden zijn etc etc.

Voor info mag je pb-en

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:33

Koper schreef:
Zou ik hier even mogen inhaken? Ik woon tussen Woudenberg en Zeist en zou graag gaan lessen bij één van de stallen die genoemd worden. Paard is momenteel uit de running maar het lijkt me sowieso handig om ook eens in de zoveel tijd op een ander paard plaats te nemen. Ik train "thuis" voor trail en western horsemanship. In het verleden leste ik eens in de twee weken bij een gangenpaardtrainer, op lespaarden (ik heb een gangenpaard, start normaal gesproken ook viergangen met 'm), eens in de twee weken vond ik een fijne tussentijd.

Welke stal zou aan te raden zijn qua instructie? White Socks ben ik wel eens geweest, die in Woudenberg weet ik ook te vinden maar ben nooit op het terrein geweest daar.

Hoi, met je eigen paard, kun je eens bij Roy komen rijden of lessen. Hij kijkt erg goed naar je paard en heeft een all round basis. We hebben een reiningbodem, maar er is ook trailmateriaal aanwezig.

lenaaa98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:25

Ook ik kan de Forest Mountain Ranch enorm aanbevelen! Roy geeft heel fijn les, vanuit de basis en met veel geduld. Kom een keertje kijken zou ik zeggen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:38

Dank je wel voor je post superpony, reiningbodem hebben we niet nodig en trailtuintje is aanwezig. Heb inderdaad positiefs over Roy gehoord.

Er zijn trouwens nog wel meer bokkers met dezelfde ava :P Ik heb 'm eerlijk gejat van Pearlie

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:30

Oke, maar als je naar les komt bijv is het wel handig dat er bijv materiaal aanwezig is stel dat je iets wil oefenen. Of voor sommige mensen is het fijn om in de winter te komen trainen als ze geen binnenbak hebben. ( of zoals nu in de heerlijke lente )

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:17

femo schreef:
ik sta op het terrein bij highpointstables. maar dan bij goldewijk. het is allebij momenteel *piep*

Wat zeg je dat netjes :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:18

irisjhuuu schreef:
kent er iemand een westernmanege in noord-brabant?

Manege Dorst in Dorst.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:25

superpony schreef:
Oke, maar als je naar les komt bijv is het wel handig dat er bijv materiaal aanwezig is stel dat je iets wil oefenen. Of voor sommige mensen is het fijn om in de winter te komen trainen als ze geen binnenbak hebben. ( of zoals nu in de heerlijke lente )

Denk dat ik mij niet duidelijk heb uitgedrukt. Materiaaltjes heb ik wel, vervoer voor paard heb ik niet ;)

Het zou natuurlijk heel handig zijn om eens met andere balken, brug, pilonnen te trainen maar daar zitten haken en ogen aan. Ander terrein is niet zo'n punt, dat kan hij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:02

femo schreef:

Ik snap niet waarom je er blijft staan als het zo is?? Wij wisten niet hoe snel we weg moesten komen eerlijk gezegd.
Natuurlijk veranderd er WEER het een en ander en kan het nu ook beter gaan, maar dan moet er flink wat veranderen. Natuurlijk zijn er mensen die het gezellig vinden en oke voor de paarden, dat kan...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:05

Koper schreef:
superpony schreef:

Denk dat ik mij niet duidelijk heb uitgedrukt. Materiaaltjes heb ik wel, vervoer voor paard heb ik niet ;)

Het zou natuurlijk heel handig zijn om eens met andere balken, brug, pilonnen te trainen maar daar zitten haken en ogen aan. Ander terrein is niet zo'n punt, dat kan hij.

Oke, dan kun je natuurlijk les nemen op je eigen lokatie. Bedoelde ook in het algemeen een beetje. Er is voor ieder wat wils. Er zijn ook mensen die mits ze vervoer hebben, naar de binnenbak komen bij slecht weer.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:15

Koper: Roy heeft ook wel wat ervaring met gangenpaarden. Ik heb er een keer met mijn Rocky Mountain Horse gelest en hij vertelde ook TWH te hebben ingereden etc.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:49

Cool! :D

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:34

superpony schreef:
femo schreef:

Ik snap niet waarom je er blijft staan als het zo is?? Wij wisten niet hoe snel we weg moesten komen eerlijk gezegd.
Natuurlijk veranderd er WEER het een en ander en kan het nu ook beter gaan, maar dan moet er flink wat veranderen. Natuurlijk zijn er mensen die het gezellig vinden en oke voor de paarden, dat kan...

omdat het heel moeilijk is om een terrein te vinden met binnenbaan, buitenbaan, genoeg paddocks en dat grote bos.

mijn paarden staan er goed, omdat alle pensionklanten letten op alle paarden. het is ook wel gezellig met iedereen. wat er verder allemaal mis is, kijk ik denk dat het overal wel zo gaat.. alleen dit is echt een rotzooitje op 1 hoop. haha

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:14

Waar is de vind ik leuk knop maud ;)

Wij zijn er ook weg!! En vele met ons

Mis het af en toe wel erg.....vooral omdat onze vriendengroep nu overal en nergens staat door 1 bepaald persoon die alles flink verprutst heeft daar. -:(- -:(- |o |o
omdat ze onder andere te eigenwijs was om te luisteren naar betrokken pension klanten, en helaas alleen maar kon liegen..... %) >;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:32

en het nut van deze stal afkraken is???
De TS vraagt alleen maar waar er gelest kan worden en niet om dit soort verhalen. Op elke stal is er wel wat.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:42

Bovendien vroeg TS alleen om lesmogelijkheden voor haar dochter, niet om potentiële stalling voor een eigen paard.

Kan me voorstellen dat je anders over een stal oordeelt als jij daar met je paard staat, dan wanneer je er 2 tot 4 keer in de maand komt om een lesje te volgen.
Je gebruikt dan heel andere voorzieningen en stelt ook heel andere eisen aan een stal.

Met andere woorden: zijn de redenen dat jullie zo negatief zijn over die stal(len) ook van belang als je daar enkele keren per maand lest?
Iets meer onderbouwing zou fijn zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:51

Is Ede te ver? Daar zit de Mill Ranch...ga er zelf in oktober voor het eerst een buitenrit maken.