[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:38

Wicked: wat schrikken zeg!
Hetismij: fijn dat je lekker hebt gereden!
JoycexLinn12: volgens mij heb ik jouw paard ook gezien toen je naar de dressuur ging. Prachtig dier! Leuk dat je complimenten hebt gekregen. Altijd leuk om te horen.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:44

Bij mij ging het minder goed dan gehoopt. Ik deed BB dus hoefde geen dressuur te rijden. Met losrijden voor het springen liep het niet lekker. Paard liep te rommelen en daardoor een paar weigeringen. Het parcours ging beter. Ik heb op hoog tempo gereden, om de kans op weigeringen te verminderen. Dat is gelukt, geen weigeringen wel twee balken. Daarna de cross. Amigo had er weinig vertrouwen in waardoor we geen lekker ritme konden rijden, wat resulteerde op weigeringen voor hindernis 1,2,3 en vier. Dus we waren al snel weer klaar helaas. Ach, het was een goede oefening. We weten weer waar we aan moeten werken!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:44

Ik ben vandaag even wezen kijken, en ik vond de 2 sprongen voor het water voor de B-ponies toch wel erg heftig. Heel veel uitsluitingen en weigeringen ook daar. Erg jammer want er stond een leuk parcours verder. Voorgaande jaren kan ik me alleen maar herinneren dat er voor de B erg vriendelijk werd gebouwd!

Theeglas

Re: Verslagen SGW Oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:46

Ik heb inderdaad in de middag pony's gekeken en ik heb er minimaal 17 kinderen af zien vallen waaronder echt nare vallen! Was echt wel heel pittig voor ze!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:49

Anouk, wat een enorm fijn en leuk dier heb je. Heb je gezien vanaf 3 t/m de stenen mu
Wicked, jou heb ik ook zien vallen, als je tenminste een vosje had. Voor de eerste keer had ik daar het alternatief gereden of sneller weggedraaid. Misschien voelde het niet zo en was het niet je bedoeling, maar t leek of je hem door wilde drukken over de dikke boom.

2 sprongen voor het water was bewust gedaan om de vaart eruit te halen. 2 jaar geleden werden een hoop ponyruiters gelanceerd doordat ze te hard op t water aan reden

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:54

Wisselende uitslagen lees ik zo.. ik snap de keuze van een hindernis voor de sloot om vaart te minderen maar niet in deze positie.
Vorig jaar stonden er ook 2 hindernissen maar gewoon veel beter gebouwd.

Merelclaire wat leuk, dankjewel! Ik had een blauw springmutsje op.
Ze was in t begin oervervelend met rijden haha en later werd ze fijn.

Ze heeft vandaag een gat in de trailer gemaakt met haar hoofd, zucht.. waarom heb ik er 1 van quickstar haha.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:56

Heeft iemand van jullie nog het emailadres waar je naar kon mailen voor foto's?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:00

Waar stonden fotografen?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:00

Sowieso waterbak, maar verder geen idee. Dat emailadres stond op de deur van de kantine, maar natuurlijk vergeten op te schrijven..

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:01

ik zat dus bij de B pony's! dit was mijn 2de cross. dressuur ging heel fijn met als resultaat 2-3 punten en een gedeelde eerste plaats. springparcours ging echt super fijn! en foutloos. en toen de cross. ik wist dat ik tot de waterbak kon komen. met lopen schrok ik wel heel erg van de dubbel voor de waterbak. ik de cross in. foutloos tot de laatste hindernis voor het water. ik ben eraf gevallen in de bloembak naast de hindernis. ik heb nu een groen roze rijbroek en een zere schouder/heup. miss heeft iemand het wel zien gebeuren ik was helemaal oranje en had een capcam op. ik had een e-pony! naja ook weer een wat om te oefenen!

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:02

de fotograven werden vermeld op de site hoorde ik een paar mensen zeggen! weet iemand welke winkel die rode stand was?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:04

Ik heb je zien vallen Clairexx. Je viel best hard. Ach, volgende keer weer beter!

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:05

ja idd maarja volgende keer beter!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:06

Balen zeg! Volgende keer beter!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:36

Ja er gingen heel veel meiden af daar! Vooral op de 2e! Een aantal gewoon door eigen fout, die kwamen veel te hard aan rijden en dan vlogen ze er op de 2e af. Aantal gewoon heel sneu die heel netjes aan kwamen rijden. Toch een beetje het effect dat de pony's het water er achter zagen denk ik. Een meisje is onderuit gegaan met een vos. Die gleed met de achterbenen weg en terwijl ze er nog op zat ging de pony onderuit. Volgens mij viel hij bovenop haar, cross is toen ook stopgezet. (Heb van 2 tot kwart voor 4 gekeken). Echt zonde, want ze kwam heel mooi aanrijden.

Heb een tijdje bij de stijljury gestaan, heb heel wat 5en voorbij zien komen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:38

Vond het een mooie cross! in baan 2 waren van de 19 mensen 8 uitgesloten (waaronder ik :D) waarvan 5 gevallen :wow: Ik ging echt als een speer van start! voor het mooie zelfs een beetje te hard maar met die van mij vind ik dat niet zo erg. Ben tot 11 gekomen maar de rest gaf hij mij zo'n goed gevoel waardoor ik super tevreden de cross uit ben gekomen. *\o/*

Die stijlpunten kunnen mij echt gestolen worden! Als ik 1 naam voorbij zie komen kan ik mijn biezen altijd wel weer pakken :o

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:46

Zo denk ik er ook over hoor, al baal ik natuurlijk wel want ik had m makkelijk kunnen uitrijden.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:52

Vind het toch wel altijd apart hoeveel vallen en weigeringen er altijd zijn in Oudkarspel. Gister bij het L paarden durf ik wel te wedden dat meer dan de helft iig één weigering had op die witte hekken.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:30

Jammer Marleeentje dat het niet lukte met Amigo (Heb je gesproken even voor je cross en erna, mijn dochter heeft een gebroken arm en ook een Amigo) aan de naam kan het niet gelegen hebben :P
Nou ben ik helemaal niet bekend met crossen maar heb met verbasing staan kijken bij de waterbak en dus ook gezien hoe kind achter kind van de pony afklapte. Wat wij ons afvroegen lopen meiden van die leeftijd zelf het cross parcour of gebeurt zoiets onder begeleiding of is dat puur op eigen initiatief. Ik kan me namelijk voorstellen dat een stukje afstand en snelheid van aanrijden moeilijk in te schatten is voor zulke jonge meiden. Mijn inziens (maar nogmaals heb er echt geen kaas van gegeten) stond het vrij zwaar gebouwd voor die leeftijdscategorie.
Hier was kindlief van 9 jaar, met momenteel een gebroken arm, HELAAS nog steeds overtuigd dit ooit ook te willen doen, jullie begrijpen dat deze mama daar nog niet helemaal achter staat :o

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:36

Als deze kinderen dezelfde cross hebben gesprongen als wij in de B paarden vreet ik me schoen op, dat is in mijn ogen wel heel zwaar voor kinderen van 9.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:43

Ze waren geen 9 hoor!!! Maar schat zo'n jaar of 14, 15 correct me if i'm wrong. Maar volgens mij was dat wel hetzelfde parcour althans wel bij de waterbak.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:47

Ik schrok al haha!

Deze cross werd gister ook gereden door de L pony's geloof ik.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:55

Cross is gewoon ingedeeld in de categorie vd pony. Leeftijd vd ruiter heeft er niets mee van doen.
Kinderen vergeten in het heetst vd strijd nog wel eens wat er gezegd wordt. Het komt vaak voor dat paard of pony te hard naar het water wordt gejaagd, beestje kan het niet meer overzien en gaat in de ankers. De ruiter is met lijf en gedachte al bezig met water, zit misschien wat te ver naar voor en als ze dan staan is het grashappen.
Je mag een paard/pony ook in draf of stap het water in laten gaan. Hoorde ook regelmatig iemand roepen dat de ruiter terug naar de draf moest.

Misschien kan je aan een ervaren volwassene of oudere tiener vragen om eens mee te lopen met cross lopen. Wel aangeven dat je helemaal groen bent en veel vragen kan stellen
Persoonlijk vond ik de cross niet extreem zwaar, zeker niet simpel. Ze willen het niveau vd crossen omhoog hebben. Er zijn geen echt makkelijke crossen meer. Het voldoet allemaal aan de eisen. Lees het disciplineregelement eventing eens door. Daar staat ook per klasse in hoe hoog/breed een hindernis mag zijn.

Siep, witte hekken waren een probleem, zelfde hekken staan ook in W'werf in het bos en daar leveren ze nauwelijks problemen op.

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:04

gr_roos: paard kon er niks aan doen dat hij viel. Hij kwam met zijn achterbeen in de plantenbak. Il wilde hem er idd voor houden omdat hij weg wilde trekken.
En die witte hekken zijn in het bos idd geen probleem, maar open veld is toch heel anders.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:15

Wicked, ik schrijf nergens dat het je paard zijn schuld is ;)

Ik weet ook heel goed dat witte hekken op een open veld anders tonen. Daarom heb ik ook proberen aan te gegeven dat de hindernis zelf niet zo'n probleem is, maar dat het puur de locatie is.

Ik heb gisteren vooral genoten van een aantal zeer ervaren ruiters die hun paarden aan het opleiden waren in het L. Erg mooi en leerzaam om te zien.