mexx123 schreef:he hallo allemaal,
het is een Dakota 20 geworden! we zijn hem nu aan het uitproberen en we kijken wat we er allemaal mee kunnen doen... de handleiding die ik erbij heb gevonden op internet (de handleidingen die erbij zaten waren in allerlei talen behalve nederlands!) voldoet niet helemaal, maar al doende leert men ook!
moet ook nog even kijken hoe ik alles bekijk op de computer.
Hoe nemen jullie zo'n ding mee? om je nek, in een zadeltas, vastgemaakt aan het zadel, in je jas...
er zit nu nog geen beschermhoesje omheen, maar volgens mij kan het geen kwaad om er wel een hoesje omheen te doen!
graag zou ik de kaart van "openstreetmap" erop willen zetten.. tips om dit te doen?
groetjes Mexx
Het probleem van vele van de hand held modellen is dat er geen hoesje bij is die je ergens aan vast kan maken. Ik heb daarom destijds de edge 405 verkocht en een hcx vista gekocht. Hier zit een hoesje bij met clip aan de achterkant. Misschien is er ook zo iets voor de Dakota?
Voor mijn zadel heb ik een bidon houder zitten. Het touwtje wat aan mijn garmin zit maak ik aan een ringetje voor het zadel vast.
Ik heb toevallig laatst een foto gemaakt waar hij op zit... effe kijken... gevonden

Ik gebruik zelf garmin basecamp. Het maken van routes en laden van kaarten is in het begin wel een hele klus, maar al doende leert men. Zelf rij ik al jaren met een gps, hij gaat altijd mee als we in het bos gaan rijden. Heb er al zo veel plezier van gehad. En mijn smartfone gaat echt zo leeg, en vind ik te onbetrouwbaar. Heb zelfs laatst een sim kaartje gekocht voor in mijn oude nokia telefoon omdat die smartfone zo' n groot ding is in je zak