Gps

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mabu

Re: Gps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:18

Ik reed eerst altijd met mijn mobiel, gek werd ik van dat ding! Steeds de batterij leeg of onnauwkeuring. Ik heb een garmin 62 s en nu sinds 2 maanden een gps horloge van garmin en dat werkt ook echt super fijn! ze zijn beiden water dicht en de batterij blijft super lang vol!

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 21:47

he hallo allemaal,

het is een Dakota 20 geworden! we zijn hem nu aan het uitproberen en we kijken wat we er allemaal mee kunnen doen... de handleiding die ik erbij heb gevonden op internet (de handleidingen die erbij zaten waren in allerlei talen behalve nederlands!) voldoet niet helemaal, maar al doende leert men ook!

moet ook nog even kijken hoe ik alles bekijk op de computer.

Hoe nemen jullie zo'n ding mee? om je nek, in een zadeltas, vastgemaakt aan het zadel, in je jas...
er zit nu nog geen beschermhoesje omheen, maar volgens mij kan het geen kwaad om er wel een hoesje omheen te doen!

graag zou ik de kaart van "openstreetmap" erop willen zetten.. tips om dit te doen?

groetjes Mexx

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:30

Downloaden (sorry modjes). Je hebt van die speciale haken waarmee je hem aan je broek kan maken!

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:24

mexx123 schreef:
he hallo allemaal,

het is een Dakota 20 geworden! we zijn hem nu aan het uitproberen en we kijken wat we er allemaal mee kunnen doen... de handleiding die ik erbij heb gevonden op internet (de handleidingen die erbij zaten waren in allerlei talen behalve nederlands!) voldoet niet helemaal, maar al doende leert men ook!

moet ook nog even kijken hoe ik alles bekijk op de computer.

Hoe nemen jullie zo'n ding mee? om je nek, in een zadeltas, vastgemaakt aan het zadel, in je jas...
er zit nu nog geen beschermhoesje omheen, maar volgens mij kan het geen kwaad om er wel een hoesje omheen te doen!

graag zou ik de kaart van "openstreetmap" erop willen zetten.. tips om dit te doen?

groetjes Mexx

Het probleem van vele van de hand held modellen is dat er geen hoesje bij is die je ergens aan vast kan maken. Ik heb daarom destijds de edge 405 verkocht en een hcx vista gekocht. Hier zit een hoesje bij met clip aan de achterkant. Misschien is er ook zo iets voor de Dakota?
Voor mijn zadel heb ik een bidon houder zitten. Het touwtje wat aan mijn garmin zit maak ik aan een ringetje voor het zadel vast.
Ik heb toevallig laatst een foto gemaakt waar hij op zit... effe kijken... gevonden :D
Afbeelding

Ik gebruik zelf garmin basecamp. Het maken van routes en laden van kaarten is in het begin wel een hele klus, maar al doende leert men. Zelf rij ik al jaren met een gps, hij gaat altijd mee als we in het bos gaan rijden. Heb er al zo veel plezier van gehad. En mijn smartfone gaat echt zo leeg, en vind ik te onbetrouwbaar. Heb zelfs laatst een sim kaartje gekocht voor in mijn oude nokia telefoon omdat die smartfone zo' n groot ding is in je zak :)

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:22

He bedankt voor je reactie, altijd leuk met een foto erbij!
Op die foto lijkt jouw Jack wel erg op mijn Jasper. Op je andere foto's wat minder..

Ik maak hem ook vast aan het zadel met dat touwtje. In draf en galop vind ik wel een gebuts...
Hangt hij bij jou in een bidonhouder of alleen aan dat touwtje?

De kaarten worden er nu op gezet. Mijn vader vindt het een uitdaging en hij heeft veel meer tijd dan ik.
Ik vind het overigens wel leuk om te kijken en ontdekken welke mogelijkheden zo'n ding heeft!

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:40

Hey, graag gedaan!
Aan de achterkant van het hoesje zit een clip, met de clip zet ik de garmin op de bidon houder vast.
Daar blijft hij mooi op zitten tijdens het draven en galloperen. Het enige is dat ik dus altijd met die bidon houders rij... voordeel is wel dat ik altijd drinken bij me heb :D

Fijn dat je vader helpt. Bij mij doet mijn vriend dat voor me. Het is echt super fijn om zo'n ding bij je te hebben.
Ik ga met de trailer ergens naartoe en rij dan gewoon lekker in het rond. Af en toe kijk ik erop en als ik terug wil dan rij je richting de trailer. Ideaal!

Er echt een vooraf geplande route op rijden is wat lastig. Daarvoor moet je de gps kunnen zien en dat kan op een paard slecht. (het schud zo) Dus moet je hem veel in je hand houden en dat is ook lastig op een paard. Maar ik rij er nu 4 jaar mee en ga nooit meer zonder het bos in. :j

Edit: ik moet mijn profiel eens bijwerken. Jack is een paar jaartjes ouder geworden en best wat veranderd.:)

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 22:02

Nou, kwam mijn vader net enthousiast laten zien dat hij er garmin kaarten op had gezet.. Maar enige teleurstelling toen ik eigenlijk alleen de verharde paden erop zag.. Ai moeten we toch weer even verder kijken...

Ben benieuwd naar nieuwe Jack foto's!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:03

Openmtbmap kaarten zijn gratis en er staan veel onverharde paden op.

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:37

He, maar het is gisteravond gelukt. E zijn staan verharde en onverharde wegen en paden op de gps!