[WN] Samen trainen in het Oosten - concreter!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:09

Hoi Erna,

Natuurlijk ben je bij ons van harte welkom, zowel bij de dagelijkse training van de paarden als op de gezamenlijke training. Momenteel is mijn eigen paardje herstellende van een blessure, dus de komende weken doe ik nog weinig meer dan stappen met haar. Maar als ze weer opgeknapt is, zal ik het hier op het forum melden. Er zijn nog meer liefhebbers om eens te komen kijken, en er is (eindelijk!!) een potentiele bijrijder!!!
We zitten trouwens op manege de Eik in Holten, zie www.eik.nl

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:17

Ik heb ook wel interesse in de gezamenlijke training, maar dan zonder paard, aangezien ik zelf simpelweg geen paard tot mijn beschikking heb. Misschien dat ik dus kom kijken. Ik ben ook in Beverwijk geweest afgelopen zaterdag en dat was erg leuk. Daar was geen trainer bij en dat is ook niet nodig, je kunt al zo ontzettend veel van elkaar leren! Als je paard niet reageert op een bepaalde hulp dan heb je ongeveer tien mensen waaraan je kunt vragen wat zij doen in dat geval. Van iedereen kan je wat leren, denk ik!
Wanneer de datum vastgesteld is ga ik eens kijken of ik de mogelijkheid heb om te komen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:20

Leuk Gera!
En er is altijd wel een leenpaard hoor.
Ik leer ook altijd heel veel van een keer op het paard van een ander zitten. Dus ik bied Lanna aan en ik denk dat Jip Seven ook wel even wil afstaan. Is eens wat anders dan een quarter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:21

Voor de juiste ruiter wil ik die kleine gele ook wel even afstaan, maar alleen voor een ruiter die ECHT niet gaat trekken als ze even grappig een rondje gaat rennen..... Haha!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:07

Hopelijk kan ik zo een beetje verder komen met Jodie, maar heb alleen nog steeds geen zadel. Rijd nu "western" op een dressuurzadel Clown Maar beter dan niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:18

Henla_tent, Baudyh van hier en stalgenoot van mij, heeft een heel aardig westernzadel te koop liggen voor een heel redelijke prijs. Misschien iets voor jou? PB haar anders even, of anders kun je via PB van mij ook haar telefoonnummer krijgen. Is immers voor het goede doel Haha!

Sonja

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:20

Ik heb mijn zadel ook nog steeds Lachen Mocht je interesse hebben, pb eventjes. De geïnteresseerde heeft afgehaakt.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:27

OK dan! Gaat lukken met dat zadel, 'k voel 't aan m'n water Cool

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:40

Hoop het. Alleen van mij kunnen jullie niks leren hoor....Hoop wel heel veel van jullie te leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:47

Tuurlijk wel Henla_tent, je kunt van IEDEREEN wat leren. Ook van iemand die nog niet zo lang in de sport bezig is. Jij gebruikt waarschijnlijk nog heel veel dingetjes vanuit je Engelse achtergrond, en dat is ook GOED! Het een sluit het ander niet uit, je basis is hartstikke belangrijk, en blijft voor de rest van je paardrijleven ook prima bruikbaar. Dus ook van jou kunnen we leren, dat weet ik zeker!

O ja, en wat ik daar nog aan toe wil voegen, maar dat is NIET op Henla_tent persoonlijk gericht: persoonlijk leer ik echt van iedereen. Dan heb ik het alleen niet over dingen die ik kan of wil gebruiken, maar ook heel veel dingen die ik dus absoluut NIET wil doen of gebruiken. Ik kijk dus ook naar ruiters met een afschuwelijke rijstijl, ruiters die gruwelijk hard voor hun paard zijn, mensen die echt beter een fiets hadden kunnen kopen etc etc. Want ook zulke mensen houden je scherp, en zorgen ervoor dat jij als ruiter/verzorger/eigenaar weer een tijdje extra goed oplet wat je doet!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:04

Haha ik durf niet meer te komen nu. Ik rij namelijk met hele enge grote wielsporen. En dat is heel vals Lachen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:22

Zijn ze al gewend op onze Engelse manege Haha! , zijn alleen nog erg huiverig van m'n bitten. Heb laatst met open mond naar een instructeur zitten luisteren, die stond te verkondigen dat m'n paard (die een beeeetje fris was op een winderige avond) pijn had, en dat ik haar eens goed na moest laten kijken. Die harde mond moest immers ook ergens vandaan komen. Dus ik: "Harde mond????????????? Verward " Was het antwoord: "Ja je rijdt immers niet voor niks met een stang? " Ehhhhhhhhhhhhhh...........
Die gele is op je pinkjes te rijden, ook op trens of op halstertje, desnoods met niks en alleen een touwtje om de hals....

Zowel de Engelse ruiters die erbij zaten als ik hebben 'm maar vriendelijk toe-/uit-gelachen en zo wijs gelaten. Iemand die zonder vragen te stellen dergelijke conclusies trekt, is toch niet te overtuigen.
Overigens verwacht ik zeker wel wat nieuwsgierige Engelse ruiters erbij, die zeker niet onwelwillend tegenover western staan maar het juist allemaal bereinteressant vinden, weer eens wat anders dan alleen maar dressuur.

Dus Anya, kom maar op als je durft! O nee, dat was Hellendoorn he, dat ligt wat verderop. Ik ben heel benieuwd wat we allemaal van elkaar kunnen leren, en of we ook eerlijk en genuanceerd aan elkaar kunnen vertellen wat we wel en niet van elkaar willen leren!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:10

haha ik ben geen sterruiter hoor. Ik doe maar wat. Zolang we allebei maar lol hebben.

Maar ik denk dat een dressuur gefokte KWNP-er met een westernoptoming in ieder geval wel wat opzien zal baren Lachen
Als is het alleen maar omdat mensen het zonde vinden om met zo'n paard te gaan western rijden hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:12

Anya schreef:
Maar ik denk dat een dressuur gefokte KWNP-er met een westernoptoming in ieder geval wel wat opzien zal baren Lachen
Als is het alleen maar omdat mensen het zonde vinden om met zo'n paard te gaan western rijden hihi

Zal ook wel meevallen, zijn onze Leonardo met onder meer Doruto in de familie gewend Haha!
Hij werd laatst trouwens weer voor een quarter aangezien <lol> door een 'dressuurkenner' *LOL* *LOL* *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:14

hahahaha ja dat komt van dat zadel he, dan gaan alle paarden op elkaar lijken. Net Chinezen..

Hmm.. Ik val niet op (geen sterruiter), Lanna valt niet op (Chinese afstamming). Dan maar niet mekkeren en voor de lol komen Lachen