Tips voor zere bips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 16:45

Nu van anita speciaal ondergoed gekocht en nieuwe gewone maar goed zittende rijbroek. Het weekend testen dus wordt vervolgd......

Anoniem

Re: Tips voor zere bips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:32

Ben benieuwd hoe het gaat, en wat je gekozen hebt?
Ik heb ook met 1 van mijn rijbroeken(horze)snel last, rijd met seatsaver van heather moffet maar zit eraan te denken óf andere seatsaver óf andere rijbroek.
Wil er wel 1 met zakje sowieso(voor mobiel).

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 22:38

Heb gereden met mijn nieuwe Anita rij-onderbroek en mijn nieuwe "gewone rijbroek" zonder leren bilstuk.
Ging op zich goed, maar moet wel wennen aan die onderbroek, ben nog niet helemaal overtuigd.

Ik twijfel nog heel erg over een seatseaver en of ik dan gel of schapenvacht moet nemen, dus eerst maar sparen en hopen dat dit al wat helpt.

Ga trouwens het weekend ook wat labello/uierzalf proberen.

***** to be continued.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:03

Enige wat echt helpt is smeren en veel blijven oefenen zodat je wat minder gevoelig wordt. Maar de spullen voor schuurplekken tijdens fietsen helpen ook enorm bij paardrijden. Mijn vader doet nog wel eens aan wielrennen en blijkbaar had hij hetzelfde probleem. Hij heeft nog een vettig iets wat je vooraf kunt smeren (chamois creme), en iets met pijnstillende werking voor achteraf (pro-fit sportsgel). Vooral dat laatste heeft me een keer gered na 3 uur buiten rijden. :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:28

sinds ik met een wielrenners broek rijd, zonder ondergoed heb ik nergens last meer van.
had het ook altijd, drama.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 22:59

Vandaag 1,5 uur gereden met mijn speciale onderbroek en gewone rijbroek en geen last. Heb dan ook wel veel gedraafd dus weinig gezeten. Hoop donderdag naar de vele te gaan voor 20km. dan zullen we zien.

Ik houd jullie op de hoogte!