bootjee99 schreef:smurffie schreef:Je kan bij de weigering zien dat jij veel te veel op de voorhand zit voor de sprong, maar ook tijdens de sprong blijf je daar hangen.
Probeer je eigen houding eerst op normale hindernissen te verbeteren voor je aan crossen begint.
Let daarbij ook op je handen, die hou je of vast of gooi je los?
Daarbij, sporen af: als je er niet mee kan rijden waarom doe je het dan...
Dier doet geweldig zijn best, ruiter zit alleen best in de weg.
die fotos op je profiel spring je precies het zelfde als de TS, maar jij hebt geen sporen om en zij wel, misschien heeft dat paard het gewoon nodig en jou paarden niet. Waarom moeten altijd alle mensen op bokt zeuren want ze krijgt toch gewoon les?
Grappig dat je dat zo zegt, buiten dat dit topic niet over mij gaat:
Foto met de haflinger is 6 jaar oud, daar was ik 13 en inderdaad te onervaren voor de cross.
Andere foto is zoals je ziet een normale hindernis op de 1.20, zit ik dicht op mijn zadel (en dus niet voor de beweging) steek ik mijn hielen niet in mijn paard en heb ik contact met de mond zonder vast te houden .
Als je even meer had opgelet kon je lezen dat de 1e foto knap oud is.
Maar mocht je recente crossfoto's willen kan dat hoor. Alleen dan niet door in andermans topic te gaan schreeuwen dat je mijn foto's niet goed vind. Als ik commentaar had gewild maakte ik zelf namelijk wel een topic
.Verder crosshindernissen rijd je absoluut niet anders op aan, en help je je paard niet meer of minder dan bij normale hindernissen:
Jij bepaalt de sprongen en afstanden, niet jou paard. Daarom is het van belang om eerst een net springparcours te kunnen rijden voor je een crossparcours door komt. Het is dan ook niet voor niks dat je eerst je punten in het springen moet hebben.
En ja de ts heeft les, maar ik vraag me werkelijk af of (en ja dit is een harde uitspraak) mocht het een kundige instructeur zijn waarom die dan de sporen niet na een aantal sprongen afgedaan heeft. Dat zouden de goede instructeurs die ik ken zeer zeker wel gedaan hebben...
Mijn instructeur geeft in sommige gevallen zelfs aan dat ze de volgende week dan maar terug komen met een normaal bit de zonder sporen en een goede springles verder. Omdat sommige net even te makkelijk zeggen: dit heeft mijn paard nodig maar er zelf niks mee kunnen.
En tot slot spoor nodig? Deze spoor verdwijnt die paar cm dat ze lang zijn in de buik, normaals als je er niet mee kan rijden moet je het niet doen. En sporen dienen ter verfijning niet terverduidelijking zoals ze hier wel gebruikt worden.
Je rijd toch ook geen b proef op stang en trens omdat je ze dan makkelijker in de krul kan trekken?
...