[WN] Rodeo in België?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:10

jeetje die belgische rodeo := als je die foto's zo ziet.,... ik ben dus naar meerdere rodeo's in USA geweest en dat is toch van een heel andere kwaliteit :')

eponine

Re: Rodeo in België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 23:13

Zojuist gezien dat de rodeo in omak in de laatste week van onze vakantie valt..hm misschien toch nog wat sleutelen aan de route...maar dan gaat het wel ten koste van de orca's... Toch maar niet dan! Ik heb de gipsy horse ranch al benaderd maar helaas nog niet gehoord.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:27

@eponine: hoe heb je ze gecontacteerd, want als je het via mail hebt gedaan, dan ga je inderdaad nog even moeten wachten, zo vlot zijn ze nog niet met het elektronisch medium ;) Beter eventjes een belletje doen naar de nummer van op hun site, of de agenda (op de site) raadplegen voor de volgende rodeo.

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:30

Op Gipsy Horses is de eerste rodeo show op 19 mei. Dan is het de eerste officiële OBR (Only Bull Riders) wedstrijd, met deelnemers van België, Frankrijk,... Er is ook een heuse show rond gemaakt met Barrel Race, Carrousel, Pole Bending, Trick riding... Misschien ook de moeite??

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 11:18

Inmiddels contact gehad, en helaas hebben we de 19e mei geen mogelijkheid, anders hadden we graag gegaan!

xantiqa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:55

Clinic All-Round Cow-Work - Werken met koeien.
Vrijdag 26 april 2013 – 19:00 uur

Lone Star Stables
Berendonk 77
2370 Arendonk
Belgium

• Korte dry work initiatie
• Basic Horsemanship oefeningen in functie
• Het werken met koeien.
• Cow work in functie van teampenning, cutting of regular cowhorse work (eerste ervaringen met drijven van koeien.)
• Kosten per deelnemer: Eur. 40,-

Inschrijvingen dienen tijdig te gebeuren. Je kunt via de link hieronder direct inschrijven. Er zijn al inschrijvingen dus wees er vlug bij en mis deze unieke ervaring niet. Het koeienaantal wordt aangepast naarmate het deelnemersaantal.

U bent ook van harte welkom om te komen kijken natuurlijk.

Tot ziens bij Lone Star Stables!

http://lonestarstables.be/agenda/cow-clinic

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:00

@Xantiqa, je bent nu min of meer een topic aan het 'kapen', dat is niet de bedoeling. Aankondigingen voor evenementen kan je doen via een eigen topic waarbij 'western evenementen' het meest geschikte tabblad is.
Succes met je evenement, het klinkt goed in elk geval.

xantiqa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:51

Oh dat was niet de bedoeling natuurlijk, maar omdat er meer evenementen vermeld waren dacht dat het misschien wel een idee was. Naja. Nu staat het er eenmaal. Ik heb het ook in de de goede rubriek geplaatst ondertussen.

tasja006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:05

Cowboy up in waardamme doet 1 maal per jaar een rodeo

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:07

Tasja, das ook door de gipsy horses volgens mij...

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:53

Volgens mij worden in de buurt van Lommel soms rodeo's georganiseerd.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:41

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:52

Ter info... kaarten te verkrijgen aan 10€ in voorverkoop

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:53

Ik denk dat zowat ik elke rodeo in België wel bij tussen zit.

Omdat zowat wij de enige zijn die veel rijders hebben en ook pickup mannen en degelijk materiaal en ervaring.
Neeroeteren en waardamme, zijn samenwerkingen met de duitsers.

Dit weekend is er op zaterdagavond eentje met enkel bullriding, vorige jaren was de kwaliteit niet zo goed, dit jaar andere organisatie, dus hopelijk beter.
Verder is het daar het hele weekend, barrelrace, speedpenning, teampenning, ponyexpress, polebending,....
Dave city, gendron.

Op de site van gipsy staan alle rodeo's, de ene is kleinschaliger dan de andere, vooral dan de buckingonderdelen, omdat het zowel voor paard als ruiter veilig moet blijven.

Equiblues is een stukje rijden, maar wel een aanrader, als je de echte goede rodeo wil zien, tal van amerikanen en italianen, duitsers en natuurlijk zowat half gipsy horses, reist daar naar af.
Trouwens over de kwaliteit van de rodeo bij ons, heel wat van de 'cowboys' hebben hun opleiding en ervaring in Amerika gedaan en scoren daarbij ook in Frankrijk hoog. Maar vergelijkbaar met USA om dan maar NFR te noemen, wordt het natuurlijk nooit.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 12:24

Ik had de agenda al bekeken, maar de plaats waar het gehouden wordt kon ik niet ontdekken ;-) pinksterweekend zijn we in de Ardennen.. Inmiddels hebben we onze vakantieroute aangepast waardoor we misschien de chiliwack rodeo mee kunnen pakken...omak had me gaaf geleken, maar is toch net te ver om helaas. Mochten er nog rodeo's in het Belgische komen, blijf ze posten aub ;-)