[WN] Onze vorderingen (Jolly Joker)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:15

Ik vond het galopperen en het 'gewone werk' er prima uitzien. Paard is lekker aan het werk. Verder ben ik niet echt in de positie om kritiek te geven (omdat ik net 1 westernles heb gehad :o ) maar ik schrok echt een beetje van het eerste filmpje. Je doet veels te veel met je handen. Ik vind het er voor je paard erg onprettig uitzien. Krijg je niet aangeleerd om op je zit en stem te stoppen?

Mondy

Re: Onze vorderingen (Jolly Joker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 19:45

Dankje voor je reactie ! Dat laatste is wat we hem willen aanleren :j het was voor zowel joker als mij de eerste keer dat we stopten. We zijn druk aan het oefenen op de stem en zithulpen, dus dat gaat vast helemaal goed komen :)

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:48

Knappe Joker <3
Ook ik heb de ballen verstand van western, maar ik zie jullie elke keer weer beter worden.
Joker pakt alles heel snel op en werkt graag voor je. Ik ben ook super trots op jullie! :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 22:23

Dankjewel Lieke, vind ik super leuk om te horen !

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:21

Hahaha daar is jolly weer leuke foto's weer hoor
en die bok foto is een mooie voor het logo van bokt haha.
ziet er goed uit zeg

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:57

Ziet er leuk uit.

Ik ga idd mee met de verbeterpunten, maar iedereen begint ergens.
Ik ben net een jaar bezig en heb nog steeds veel basis dingen die ik moet leren. Het duurt gewoon lang.
Zo lang jij er lol in hebt, en je paard niet heel erg in de weg zit is het prima. Let inderdaad wel op je handen tijdens het stoppen. Als hij in draf en rustige galop gewoon kan stoppen op beugeldruk en stemhulp, moet hij dat ook kunnen in een snelle galop zonder aan de teugels te zitten. Ik heb ook heel lang de neiging gehad de teugels erbij te gebruiken maar daar moet je gewoon een tijd heel bewust niet aan zitten, dan gaat het op gegeven moment automatisch.

Reiner01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:08

De basis moet er veel meer in! Zoals Hollywood86 zegt en quarterH al zeggen.
Reining is veel meer dan aan een los teugeltje rond hobbelen en maar ho roepen.
Het paard moet willingly guided worden! En zo te zien is dit paard totaal tegen het bit etc.

De bak ziet er ook niet echt uit alsof er een reiningbodem in ligt....
Dit is echt funest voor je paardje...

Volgens mij krijgt topicstarter les van XXXX.
Laatst bijgewerkt door Ods op 11-04-13 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit bericht

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:56

Bedankt voor de reacties weer !
@Fabske haha ja past goed bij het logo :)
@powerreiner dankjewel voor je tip, is iets waar ik zeker meer op zal gaan letten :j
@reiner01 allereerst WEET ik dat reining meer is dan aan een lang teugeltje rond hobbelen en ho roepen. Persoonlijk vind ik dat een kinderachtige uitspraak. Ten eerste ben ik niet begonnen met teugels los en gaan, dat heb ik langzaamaan opgebouwd en dan nog zijn ze nog lange niet zo los als het wellicht zou "moeten". Ten tweede hobbel ik niet rond maar heb ik les en werk ik ook aan de punten die er tijdens de les zijn geweest, ja ik rij ook in de bossen of spring een keer iets ..waarom ? Omdat ik het belangrijk vind dat Joker afwisseling,uitdaging en plezier houd bij wat hij doet. En ja daar ken ik hem goed genoeg voor om dat te zien. Dat Joker nog niet perfect loopt klopt, zoals ik meermalen heb aangegeven zijn we beide nog heel veel aan het leren, en uiteindelijk zal dat zeker het einddoel zijn :) Ik heb genoeg ervaren westernruiters bezig gezien om te zien dat ieder op een andere manier ergens begint. Er zullen maar heel weinig ruiters zijn die vanaf het begin alles precies voor elkaar hebben. Was het misschien makkelijker geweest als het paard alles kon en ik alleen had hoeven leren, misschien wel. Dat is nu niet zo en we leren het nu samen.
Ja ik heb les van haar, en ik ben er super blij mee. Mijn paard reageert goed op haar, heeft nog steeds plezier in het werk en ik leer heel veel.
Ik sta ook zeker open voor alle tips, maar word er moe van dat er aangenomen wordt dat ik maar wat aan het aanmodderen ben en denk dat reining 2 vingers in de neus is ;) Iemand alleen op de negatieve dingen wijzen is makkelijk, maar uitleggen wat/hoe het dan wel zou moeten of kunnen is 2.
Ik blijf dus gewoon door oefenen op de ontspanning en techniek, en weet zeker dat het goed gaat komen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:27

Reiner01 schreef:
De basis moet er veel meer in! Zoals Hollywood86 zegt en quarterH al zeggen.
Reining is veel meer dan aan een los teugeltje rond hobbelen en maar ho roepen.
Het paard moet willingly guided worden! En zo te zien is dit paard totaal tegen het bit etc.

De bak ziet er ook niet echt uit alsof er een reiningbodem in ligt....
Dit is echt funest voor je paardje...

Volgens mij krijgt topicstarter les van xxxx.

Een paard loopt niet vanzelf Willingly Guided, daar gaat een hoop tijd en werk in zitten voordat je dat voor elkaar hebt. Dus zo raar is het niet dat TS nog niet zo ver is.
Of zeg ik nu iets heel raars? -O-
Laatst bijgewerkt door Ods op 14-04-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit quote

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:29

Nee hoor dat is ook zo maar ik denk dat bij de meesten waaronder ikzelf ook, de eerste stop op een andere manier wordt aangeleerd en er dan ook anders uitziet dan hier.
Dat wil in mijn geval ook niet zeggen dat het een perfecte stop was, maar wat ik vooral wilde voelen is dat ze los van het bit en rond bleef. En ho is ho en dan ook echt geen stap meer. Dat had ik er eerst in voor ik maar aan "echt" stoppen dacht.
De ts slaat in dit filmpje een paar stappen over zo lijkt het. Maar aan haar eigen berichtjes te lezen is ze wel heel hard met de basis/techniek bezig :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 09:28

@powerreiner dankje, dat bedoelde ik !
@justkid daarom open ik ook een topic, zo kun je er alleen maar van leren :j Ik vind het dan ook echt niet erg dat er op bepaalde punten gewezen wordt. Ik baal alleen van die reacties die mij het gevoel geven dat ik maar wat aanklooi. Je durft bijna geen topic meer te openen, ik heb nl meer gepost behalve dat filmpje. Ik geef mijn verbeterpunten al aan (zoals het teveel willen gebruiken van mijn handen) en geef ook aan open te staan voor tips ed. Op de foto's zijn er een paar waar hij niet loopt zoals het hoort door verschillende redenen, op weer anderen loopt hij zoals hij tijdens de training ook grotendeels loopt. Net als ieder ander die net begint is het dus niet perfect. Veel reacties zijn ook reacties waar ik wat mee kan, dus dat vind ik echt super. Maar alleen negatief en doodstaren op 1 punt vind ik persoonlijk niet echt eerlijk.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:30

Daar heb je helemaal gelijk in :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:40

Mondy Ik heb het topic nu een paar dagen gevolgd omdat ik het lastig vind om te reageren.

Het probleem is dat je paard gewoon nog niet goed genoeg bespierd en getraind is om deze zwaardere reining maneuvres uit te voeren.
Daar hebben de reiners die gereageerd hebben in het topic moeite mee.
Een stop vragen in galop aan een paard want duidelijk nog niet goed kan stoppen vanuit draf is niet goed voor je paard.
Sowieso heeft je paard al niet de juiste bouw voor echte reining dus is het nog belangrijker dat er eerst gewerkt wordt aan krachttraining en het soepel maken van je paard.
Daarbij komt dan nog dat je zelf ook niet ervaren bent , kun jij je paard niet optimaal begeleiden in de oefeningen dus zaak om dan samen te leren maar dan wel stapje voor stapje.
Eerst vanuit een langzame gang en pas moeilijker als jullie daar beide klaar voor zijn.
Reining is niet eenvoudig , heb je een getalenteerd paard kan het snel gaan, zo niet kost het heel veel tijd en geduld en soms lukt het dan nog niet , simpelweg omdat je paard er de bouw en kracht niet voor heeft en dan is het eerlijker om wat anders met je paard te gaan doen of een reiner aan te schaffen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 08:07

Dankje voor je reactie ! Vanuit draf en rustige galop stopt hij wel goed en rustig, heel soms zet hij nog wat pasjes naar achter en daar werken we ook aan :j
Voor de rest ga ik gewoon blijven oefenen op zijn ontspanning, de techniek enz.
Je laatste zin is iig iets wat ik altijd in mijn achterhoofd heb gehouden, kan hij het niet of vind hij t niet leuk dan gaan we gewoon voor iets anders :j