[SGW] Ervaringen na een tijdje gebruik maken van je helmcamera

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DameX

Re: Ervaringen na een tijdje gebruik maken van je helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:16

ik heb een head strap, dat is prima hoor!
Denk dat wanneer je de camera op je borst hebt je minder ziet. De camera zit namelijk lager en is dan meer gericht op de hals en oren van je paard...
Als je mee in de beweging van je paard zit (naar voren dus), dan zie je waarschijnlijk ook veel minder omdat de camera dan naar beneden is gericht, lijkt mij tenminste....

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:14

Ik heb wel filmpjes van de cross met chestmount gezien (niet uit NL) maar je ziet minder zegmaar, en vond het ook meer 'gehobbel' dan op de cap

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:27

ik heb er ook een! go pro hero 2 en de 3 ;) de ene had ik gekocht de 3 een half jaa rlater gewonnen. Mijn vriend gebruikt hem voor de motor sport en ik op mijn paard! voor beiden erg geschikt! op de computer zie je dat de hero 3 net ietsje beter het beeld stabiliseert, maar zodra je het op youtube upload (wat ik vaak doen) dan is je beeld kwaliteit hetzelfde want die wordt altijd ietsje slechter dan door het uploaden...

Riannhuh! wat een goed idee om hem onder je cap cover te doen! nog nooit aan gedacht!!! SUPER ga vanmiddag direct aan de slag! ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:08

riannhuh schreef:
Ik heb wel filmpjes van de cross met chestmount gezien (niet uit NL) maar je ziet minder zegmaar, en vond het ook meer 'gehobbel' dan op de cap

Kan ik me idd wat bij voor stellen. Je houdt je hoofd toch in principe meer 'stil' dan je lichaam.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:23

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:54

Dankjewel voor jullie ervaringen! Ik ga proberen dit weeken 'ns te testen, zowel met de "vented helmet strap" op mijn LAS als met de gewone band op mijn gewone cap. Bij mij is't niet om cross te filmen, enkel buitenritten. Mochten mijn tests tegenvallen, ga ik die chestmount 'ns proberen. Op dat filmpje ziet dat er beeldmatig wel oké uit, vind ik. Enkel iets te laag, maar dat valt waarschijnlijk wel op te lossen door de GoPro wat hoger te richten...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 10:47

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:54

Blijft erg leuk 'speelgoed'
Ik heb de go pro hero 3 silver edition.
Heb hem al voor diverse doel einden gebruikt.
Van de winter voorop de slee gemonteerd en gefilmd hoe we de dijk af sjeesden.
Van de winter ook op de koets gemonteerd en met het tweespan een stukje gereden, was een saai filmpje... maar beeld was top.
En een paar weken terug op de motor bevestigd gehad, schitterend materiaal geschoten!
Ik ben heel tevreden over deze camera. Van de zomer mag hij mee op vakantie *\o/*

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:58

Ik ben gaan experimenteren met bevestigingen. Zaterdag had ik hem zowel op mijn gewone cap als op mijn LAS-helm met de 'head strap'. Omdat dat riempje bovenaan niet in't midden zat, trok hij wat naar rechts. Na veel geprul heb ik ook de 'vented helmet strap' op mijn LAS gekregen en dat leek iets beter te gaan. Hij stond over't algemeen wel recht, maar het wiebelde toch nog wat. Nu is dat waarschijnlijk ook wel omdat ik zelf niet stil zit. EN: ik reed in de piste, dus dan heb je veel striktere referentiepunten als in het bos. Conclusie: tot nu toe is de LAS het beste, met de 'vented helmet strap'. Binnenkort kan ik de 'chesty' uitproberen, 'k ben nieuwsgierig wat dat gaat geven!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:46

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:25

Leuk om de ervaringen te lezen! Ik wil ook erg graag een GoPro Hero 3 kopen, maar twijfel nog over welke.
In vergelijkingsfilmpjes op YouTube is de black duidelijk de beste, maar vindt het toch een klap geld voor zo'n dingetje, maar die kwaliteit is wel geweldig...

'k Ga eens even de filmpjes hier bekijken!

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:06

Handig topic! Ik heb gisteren een JVC adixxion overgenomen van iemand. Ik ga hem vandaag testen met een buitenritje. Wel jammer is dat voor de JVC volgens mij geen head strap verkrijgbaar is.. Ik heb twee statieven meegeleverd gekregen die je op je helm kan 'plakken'. Geen idee of het ook blijft zitten op een cap.. Dat wordt even creatief zijn vanmiddag denk ik.. Iemand anders toevallig ook in het bezit van een JVC?

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:20

__denise schreef:
Leuk om de ervaringen te lezen! Ik wil ook erg graag een GoPro Hero 3 kopen, maar twijfel nog over welke.
In vergelijkingsfilmpjes op YouTube is de black duidelijk de beste, maar vindt het toch een klap geld voor zo'n dingetje, maar die kwaliteit is wel geweldig...

'k Ga eens even de filmpjes hier bekijken!

Ik heb ergens gelezen dat je de kwaliteit van de Silver kan vergelijken met die van de Hero 2. Ik vond dat voldoende. Heeft natuurlijk niet de ingebouwde wifi, maar ik heb die niet nodig. Als je nu nog ergens een 2 op de kop kunt tikken, zijn die trouwens flink in prijs verlaagd! Dit gezegd zijnde is en blijft de kwaliteit van de Black beter en hij heeft alle mogelijke snufjes. 't Is maar wat je nodig hebt...

Ik heb trouwens deze week mijn 'chesty' ontvangen, dadelijk 'ns proberen!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:42

Heeft er iemand ervaring met een leuk, goedkoop cameraatje?
Ik ben niet van plan hem heel vaak te gebruiken dus wil er niet teveel aan uitgeven..

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:11

Dit heb ik gisteren gefilmd met mijn JVC Adixxion! Ik ben er tevreden over!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:08

wat ziet dat er heerlijk uit over het strand uitwaaien!!!!!!!

rietje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:19

Liesbetje schreef:
Zijn er hier mensen die de 'Chestmount' gebruiken voor hun GoPro? Ik heb de head strap (nog niet getest) die er standaard bij zit, maar ik vroeg mij af welke de voor- en nadelen zijn van de camera op je borst te bevestigen.

Ik heb de GoPro Hero 3 Silver Edition en ben er heel erg tevreden over! De Black Edition is nog ietsje beter, dan kun je in Cinema kwaliteit filmen, maar is dat 100 euro extra waard? Daarnaast moet je een PC hebben die dit soort kwaliteit filmpjes kan hebben (en dan nog niet te spreken over het bewerkingsprogramma, bij de 'simpele' programma's verlies je vaak een hoop kwaliteit op je eindresultaat)...
Daarom dus de Silver :) Wij hebben m gekocht via http://www.foreshore.nl , dit is een surfwinkel waar ze ook de GoPro verkopen. Binnen een paar dagen in huis! Ook de accessoires hebben we hier besteld. Ook een mooie site is http://www.v-nix.nl

Ik heb zowel de chestmount als een bevestiging op mijn cap, niet met zo'n helmband maar met een van de 'plakkers' die erbij zit zodat je de camera direct op de helm kan bevestigen. Natuurlijk wel een gladde cap en niet met fluweel. :P :o

We hebben met beide gefilmd, maar op de cap is het beeld veel mooier dan op de chest mount. Het beeld is veel stiller, omdat je je hoofd altijd stil houd (anders zouden je ogen ook constant op en neer gaan, geweldige functie van het lichaam :)). Op de chest mount gaat het in galop nog wel, in verlichte zit, maar je beeld is constant op de nek van het paard en niet mooi naar voren. In stap is het geen goed idee, dat hobbelt als een gek.. Maar in het SGW parcours is het natuurlijk niet de bedoeling om te stappen...:o

Hopelijk heb je hier iets aan!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:59

Die geeft ook mooi beeld Yvonne!

Wil sowieso wel voor een Hero 3 dan gaan. Ook qua geluidopname is de 3 daar echt stukken beter.
WiFi vind ik wel erg handig!

Op dit filmpje vergelijken ze ook met een Sony Action Cam, die doet ook goed mee! De Sony heeft veel mooiere kleuren, de black is veel fletser. Ik ken verder de manier van bevestigen niet, maar de Sony lijkt ook veel stabieler? Zit qua prijs nog iets onder de Hero Silver.

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:48

rietje0 schreef:
Liesbetje schreef:
Zijn er hier mensen die de 'Chestmount' gebruiken voor hun GoPro? Ik heb de head strap (nog niet getest) die er standaard bij zit, maar ik vroeg mij af welke de voor- en nadelen zijn van de camera op je borst te bevestigen.

Ik heb de GoPro Hero 3 Silver Edition en ben er heel erg tevreden over! De Black Edition is nog ietsje beter, dan kun je in Cinema kwaliteit filmen, maar is dat 100 euro extra waard? Daarnaast moet je een PC hebben die dit soort kwaliteit filmpjes kan hebben (en dan nog niet te spreken over het bewerkingsprogramma, bij de 'simpele' programma's verlies je vaak een hoop kwaliteit op je eindresultaat)...
Daarom dus de Silver :) Wij hebben m gekocht via http://www.foreshore.nl , dit is een surfwinkel waar ze ook de GoPro verkopen. Binnen een paar dagen in huis! Ook de accessoires hebben we hier besteld. Ook een mooie site is http://www.v-nix.nl

Ik heb zowel de chestmount als een bevestiging op mijn cap, niet met zo'n helmband maar met een van de 'plakkers' die erbij zit zodat je de camera direct op de helm kan bevestigen. Natuurlijk wel een gladde cap en niet met fluweel. :P :o

We hebben met beide gefilmd, maar op de cap is het beeld veel mooier dan op de chest mount. Het beeld is veel stiller, omdat je je hoofd altijd stil houd (anders zouden je ogen ook constant op en neer gaan, geweldige functie van het lichaam :)). Op de chest mount gaat het in galop nog wel, in verlichte zit, maar je beeld is constant op de nek van het paard en niet mooi naar voren. In stap is het geen goed idee, dat hobbelt als een gek.. Maar in het SGW parcours is het natuurlijk niet de bedoeling om te stappen...:o

Hopelijk heb je hier iets aan!

Hey Rietje,

Dat naar de nek van het paard wijzen, kan je vermijden als je de cam onderstebovenhangt en hem dan naar boven draait. Natuurlijk wel altijd terug naar beneden duwen als je weer gewoon gaat stappen. Ik heb zaterdag met de chesty gereden. Ik vond het in stap eigenlijk heel goed meevallen, en in galop ook. Draf was wel om zeeziek van te worden :-D Door mijn rare kop staat mijn helm ook nooit 100% stil, dus op dat vlak is de chesty zeker niet slechter voor mij. Alleen is het grote voordeel van de helmbevestiging voor mij dat je min of meer kan "kiezen" wat je filmt. Als je met je hoofd van links naar rechts draait, heb je een pan-beweging. Natuurlijk is dat midden in een wedstrijd niet meteen een goed idee, maar dus wel om gewoon buiten te rijden...

Over enkele weken ga ik voor een paar dagen naar een ranch in Frankrijk. Dan ga ik zeker de chesty meenemen. Want een hoed in plaats van een helm betekent dat ik daar geen bevestigingsmogelijkheden heb :-)

rietje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 07:35

Liesbetje schreef:
Hey Rietje,

Dat naar de nek van het paard wijzen, kan je vermijden als je de cam onderstebovenhangt en hem dan naar boven draait. Natuurlijk wel altijd terug naar beneden duwen als je weer gewoon gaat stappen. Ik heb zaterdag met de chesty gereden. Ik vond het in stap eigenlijk heel goed meevallen, en in galop ook. Draf was wel om zeeziek van te worden :-D Door mijn rare kop staat mijn helm ook nooit 100% stil, dus op dat vlak is de chesty zeker niet slechter voor mij. Alleen is het grote voordeel van de helmbevestiging voor mij dat je min of meer kan "kiezen" wat je filmt. Als je met je hoofd van links naar rechts draait, heb je een pan-beweging. Natuurlijk is dat midden in een wedstrijd niet meteen een goed idee, maar dus wel om gewoon buiten te rijden...

Over enkele weken ga ik voor een paar dagen naar een ranch in Frankrijk. Dan ga ik zeker de chesty meenemen. Want een hoed in plaats van een helm betekent dat ik daar geen bevestigingsmogelijkheden heb :-)

Wat fijn dat de chesty goed werkt voor je! :D Dat omdraaien van de camera is een goed idee, tnx voor de tip!
Wauw, wat leuk dat je in Frankrijk gaat rijden! Alvast heel veel plezier toegewenst! :D

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:49

Dankjewel Rietje! 't Is voor het werk, dus 100% genieten is het niet, maar ik ben er zeker van dat het toch erg leuk zal zijn. Ik zal proberen nadien een verslagje te plaatsen :-)

KArijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:27

Hallo allemaal,

ik zit er ook aan te denken een GoPro te kopen :D Maar nu was ik naar twee dingen benieuwd:
1. Ik vindt de kwaliteit van de filmpjes die ik heb gezien helemaal niet zo denderend...... -O- Komt dat door het uploaden op youtube? Zijn de beelden thuis op de computer wel scherp? :o
2. krijg je niet snel stof in de camera? Of kan hij wel tegen het paardenleven? :Y)

Ow, Edit: Nog een vraagje, hebben jullie de GoPro ook wel eens als handcamera gebruikt? Dus dat hij niet aan je helm zit?
Laatst bijgewerkt door KArijntjuh op 16-05-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:29

Het beeld van de gopro is op je eigen computer heel goed! Alleen na het uploaden is het net zo denderend meer!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:30

In 1080p vind ik het er best goed uitzien! Stof gaat er niet inkomen denk ik, ding is zo klein. Anders kun je ook nog die case (waterdichte ding zegmaar) eromheen doen, werkt ook fijner denk ik.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:39

Martine_R schreef:
Heeft er iemand ervaring met een leuk, goedkoop cameraatje?
Ik ben niet van plan hem heel vaak te gebruiken dus wil er niet teveel aan uitgeven..

De Rollei 100 ActionCam. Ik heb hem voor rond de 60 euro nieuw gekocht en heb hem bovenop mijn cap zitten.

Afbeelding

Prima om zo eens wat mee uit te proberen :D Filmpjes worden opgenomen op HD kwaliteit.