Siberisch Kootwijkerbroek met Zok(ira Dragon)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Re: Siberisch Kootwijkerbroek met Zok(ira Dragon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:53

Zok kan NIET tegen zand en/of beestjes, dan gaat ze met haar hoofd gooien. Met sintelkap doet ze dat niet. Veel rustiger voor haar dus :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:18

Helemaal helder. Fijn dat dit helpt.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 07:35

Ik dacht al bij die foto's, een van die grooms herken in! :o nou weet ik het, Wendy is een tijd mijn docent engels geweest. Wat grappig dat ik die hier weer tegenkom! En super gedaan jullie natuurlijk, ziet er wel heeeuul koud uit op die foto's!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:16

Heerlijke rit, en wat een super paard heb jij <3

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:30

Super, gefeliciteerd. dat masker is wel een goed idee(voor de snijdende kou???) Op naar de volgende wedstrijd, start je ook in Ommen?

Gr Arjan

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:56

Arjan1983 schreef:
Super, gefeliciteerd. dat masker is wel een goed idee(voor de snijdende kou???) Op naar de volgende wedstrijd, start je ook in Ommen?

Niet voor de kou dus, maar tegen opspattend zand. Eigenlijk is het helemaal niet handig omdat het warmte vasthoudt. We gaan indderdaad Ommen ook onveilig maken met zijn vieren <<)

fientje80 schreef:
Ik dacht al bij die foto's, een van die grooms herken in! :o nou weet ik het, Wendy is een tijd mijn docent engels geweest. Wat grappig dat ik die hier weer tegenkom! En super gedaan jullie natuurlijk, ziet er wel heeeuul koud uit op die foto's!

:) :wave:

ponyyysss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:01

Super leuk, hahaha die zwijnen :D

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:36

WendyBZ schreef:
Arjan1983 schreef:

Niet voor de kou dus, maar tegen opspattend zand. Eigenlijk is het helemaal niet handig omdat het warmte vasthoudt. We gaan indderdaad Ommen ook onveilig maken met zijn vieren <<)

fientje80 schreef:

:) :wave:

:D

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:14

Traber schreef:
Geen wonder dat die zwijnen zo hard gingen,Zok ziet eruit als een reuzeninsect outa space :D
Goed gedaan hoor,leuk verslag,maar dat je die seksueel getinte foto geplaatst hebt zeg... :+

_/-\o_ :') hahahaha geweldig, Gefeliciteerd met je rit :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:19

Super leuk zeg :D maar even een vraagje (geen aanval) ik zie dat je met dichte beenkappen rijdt, nu was het koud en worden de pezen niet zo warm hieronder, maar ik heb ze ook alleen voor op wedstrijd en op warme dagen drupt het zweet er gewoon onderweg :\ en hitte maakt de pezen kapot, is het niet beter voor endurance om ademende peesjes te hebben?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:48

Prachtig jouw smile op de laatste foto 's !

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 12:14

bedankt *\o/*

@CK88: in principe wil ik helemaal zonder peesbeschermers gaan rijden :D .
Deze gebruik ik bewust (br pro max met verharding binnenkant) ook omdat na een lange winter niks doen, fris paard fris weer....ze nog wel eens hysterisch kan
reageren en ik bang ben voor een peesklap waar ik al meerdere keren slechte ervaring mee heb gehad (niet dit paard).
Ze strijkt/tikt verder niet aan.
Puur ter zelfbescherming en dan kwam ik na wat speuren bij deze beschermer uit .
En dan liever een dichte maar 'degelijke' beschermer dan van die flutte neopreen + plastic beschermers of je komt gelijk uit bij eventingbeschermers.
Dat zweten zoals jij beschrijft hebben wij geen last van gelukkig ook niet na 2-3 uur, ik maak me daar dus nog niet erg druk om.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:40

Ja dat ben ik niet helemaal met je eens ;) een dichte peesbeschermers kan meer leed aanrichten doordat die niet ademend dan een gewone goede peesbeschermer zoals deze http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... mer/119226
Maar deze is nog beter doordat die aan de achterkant keihard is, zit een stalen plaat in verwerkt en hij ademend perfect, mocht je ervoor kiezen met peesbeschermers te rijden :) Enkel maar tips hoor, ik weet wat hitte kan doen met pezen.
http://www.canter-equipment.nl/n.e.w._a ... front.html

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:42

leuk verslag en foto's.
Met dit weer kan die kap inderdaad nog wel, zal zomers wel ietsje minder zijn
(voor vliegen natuurlijk wel ideaal, maar qua temperatuur niet...)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:52

Brrr het ziet er koud uit op de foto's. Wel echt superknappe prestatie zeg TS! En wat leuk dat je zoveel lacht op alle foto's. Mooi verslag :j

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:04

Ziet er leuk uit! Gefeliciteerd met het uitrijden ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:42

heerlijk een fotoserie met humor en van een leuke wedstrijd ...

Gefeliciteerd met de winstpunten

maceooliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:47

WendyBZ schreef:
Zok kan NIET tegen zand en/of beestjes, dan gaat ze met haar hoofd gooien. Met sintelkap doet ze dat niet. Veel rustiger voor haar dus :)

Waar kan je zo'n kap kopen ? Mijn paard kan ook niet tegen vliegjes tegen zn hoofd. Ik heb een speciale kap laten maken voor zijn neus, maar denk dat zo'n kap met die dingen voor zn ogen ook enorm zou helpen. Ik kijk echt uit naar je antwoord.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 18:06

maceooliver schreef:
WendyBZ schreef:

Waar kan je zo'n kap kopen ? Mijn paard kan ook niet tegen vliegjes tegen zn hoofd. Ik heb een speciale kap laten maken voor zijn neus, maar denk dat zo'n kap met die dingen voor zn ogen ook enorm zou helpen. Ik kijk echt uit naar je antwoord.

Deze kap heb ik laten maken door http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/ . Er zijn verschillende soorten sintelkappen dus hij kan precies zo maken als jij het wilt/nodig hebt :j

edit: je kan deze kappen niet in het land omlaten!

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:48

Leuk paard en een mooie frisse rit zo te zien!
En een goed resultaat en dat ongetraind?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:57

wat een leuk verslagje. en mooie resultaten.
heeft de jouwe een hartslag van 20 bij de voorkeuring? wow......

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:30

Leuk verslag zo! :)

Mooie foto's en!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:52

Leuk verslag! Interessant verhaal van die sintelkap, ga ik ook eens achteraan. Ik rijd een dravertje dat helemaal histerisch wordt van steentje, zand en vliegjes tegen haar hoofd, kan nauwelijks normaal achter een ander paard draven/galoperen.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 22:12

Wederom bedankt voor leuke reacties *\o/*

@sandyjorgen: Zok heeft tweedegraads AV blok vandaar in rust absurd lage hartslagen.

@twinklebel: sintelkap komt ook van 'de baan'. Zok heeft ook gekoerst met allerlei variaties van kappen tegen opspattend sintel/zand eigenlijk alles wat tegen haar aangezicht aan kan komen.
Deze kap werkt voor haar perfect maar ze zal nooit vrijwillig achter een ander paard lopen (loopt ze doorgaans toch te hard voor dus dat probleem hebben we zelden :D )

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:26

Klinkt alsof het het paardje wat ik rijd in elk geval een heel eind kan helpen. Zijn er ook winkels die standaardmaten verkopen of moet je ze echt speciaal laten maken?