[WN] Intresse Western Vereniging voor Haflingers??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:51

Een goede presentatie van de haflinger in de westernsport binnen een vereniging is een voordeel. De verening kan je helpen met de promotie en jij kan als westernruiter ervoor zorgen dat de westernsport juist wordt neergezet en niet als een soort rodeo reining kijk wij zijn cowboys presentatie.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:54

dapperdier schreef:
Een goede presentatie van de haflinger in de westernsport binnen een vereniging is een voordeel. De verening kan je helpen met de promotie en jij kan als westernruiter ervoor zorgen dat de westernsport juist wordt neergezet en niet als een soort rodeo reining kijk wij zijn cowboys presentatie.

OK dan! *LOL*

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:01

CounTree schreef:
Ergens vinden jullie het onzin, maar zouden zo'n haflinger wedstrijd toch ook weleens leuk vinden???? Wat is het nou??? Slapen

Een aparte haflinger-western-vereniging vinden de meesten denk ik niet nodig, maar het western meer promoten en meedoen aan wedstrijden, binnen de huidige verenigingen is denk ik zeker een goed plan!

Stokpeerd: Heel goed idee, ben benieuwd naar de uitkomst! houdt je ons op de hoogte??? OK dan!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:08

ja Judibo, dat klinkt idd natuurlijk ook leuk, een leuk begin als de betreffende vereniging hieraan mee wil werken tenminste!!

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:37

wat mij betreft officiele wedstrijden gewoon alles doorelkaar!
haflingers kunnen best goed mee hoor!!

maar het is gewoon leuk om ook eens met alleen maar haflingers te rijden.
zo'n speldag of onderlinge wedstrijd bij de aangespannen haflinger is gewoon erg leuk!
ik kan aan wedstrijdjes springen of dressuur alleen niet meedoen en da's best jammer. ( mennen trouwens binnenkort wel want de marathon is besteld!)

Ik geniet ook altijd van de tochten met alleen maar eigenwijze haflingers.
gewoon een mooi gezicht al dat blonde goud!
Ook het ontmoeten van andere haflingermensen is gewoon erg leuk, in het noorden is het een erg gezellige club zonder kapsones. iedereen heeft plezier. sommigen rijden hoog nivo( echt geweldig om te zien wat de haflinger kan!) maar velen lekker recreatief.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:43

Stokpeerd, ik heb je een PB-tje gestuurd. Volgens mij bedoel jij Henk Mulder en bij hem is mijn haffie geboren Haha!
Nogmaals, ik vind het zelf heel leuk om de westernsport te promoten, maar om er een aparte haf-western-vereniging door in het leven te roepen hoeft van mij niet.

Judibo, nav je vraag, ik denk dat alle haf-eigenaren van een haf MET papier lid zijn van de KVTH. Was een vereiste om het paard op je naam te schrijven.

ellen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:25

Ik vind het jammer dat er alleen gereageerd wordt met het oog op wedstrijden. Schijnheilig
Het idee is niet alleen wedstrijden, maar ook clinics waar Haflingers voorrang hebben. Ook wil ik mijn Haflinger wel eens willen uitbrengen op een keuring bij het onderdeel bestgaand rijpaard *LOL* . Dit kan alleen als het KVTH en misschien de AH de westernsport ook gaan accepteren. Dit bereik je alleen door te laten zien dat je er serieus mee bezig bent. Als vereniging sta je sterker dan alleen. Er zijn genoeg Haflingers die western bereden worden om een gezellig en leerzame samenwerking op te bouwen OK dan! . Wat is er verkeerd aan nog een vereniging ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:18

mischien leuker om er een "koudbloed" vereniging van te maken??? Zodat ook fjorden enz.. kunnen mee doen? Dan ben ik in iedergeval van de partij...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:08

ellen1 schreef:
Ook wil ik mijn Haflinger wel eens willen uitbrengen op een keuring bij het onderdeel bestgaand rijpaard *LOL* . Dit kan alleen als het KVTH en misschien de AH de westernsport ook gaan accepteren.

Waarom kan jij met een western gereden haf met papieren niet naar de keuring? Mander is ook western gereden en heeft meegedaan met de ruinenkeuring van het KVTH dit jaar in Vrouwenpolder en ook hebben we bestgaand gestart in westernoutfit. De enige voorwaarde was dat je met een trens rijdt, of je verder engels of western rijdt maakte voor bestgaand (en voor de keuring al helemaal niet) uit!

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:47

Hallo allemaal,
Ik zie het als volgt: de KVTH heeft, mijns inziens, niet echt veel kaas gegeten van de Westernsport, en wuift het een beetje weg.
Ik heb per 01 november j.l. zelfs mijn lidmaatschap opgezegd omdat de KVTH absoluut niet aan mijn manier van (Haflinger) paarden en alles wat er om heen is, beantwoord. En dat vind ik jammer, hoor.
Bovendien valt mij op, dat er niet veel te doen is in de regio Rotterdam e.o. wat betreft de WESTERNSPORT! (Afgelopen 09/11 natuurlijk buiten beschouwing gelaten, de DAWRA organiseerde een succesvolle, gezellige beginnerswedstrijd toen in Simonshaven).
Dus als er iemand is, die het voortouw neemt en iets soortgelijks met Haflingers zou willen doen, dan vind ik het een prima idee.
Hoe de WRAN precies werkt, weet ik niet, maar veel in de regio Rotterdam/Zuid Holland is er niet te doen hoor.
En juist als er allemaal mensen zijn die Haflingerfan zijn, en ook nog eens de Westernsport een warm hart toedragen, kan het volgens mij geen kwaad om eens te polsen naar interesse hierover....
Bij alles wat er gebeurt is er een dappere die de eerste stap neemt....gelukkig maar, anders gebeurt er nooit iets.
Overigens ben ik persoonlijk zeer blij met de steun van CounTree. In een Haflinger zit tenslotte ook iets van Arabierenbloed... Lachen
Groetjes van Donjaja.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:57

Citaat:
mischien leuker om er een "koudbloed" vereniging van te maken??? Zodat ook fjorden enz.. kunnen mee doen? Dan ben ik in iedergeval van de partij...

Nou dan blijf je aan de gang , want wat valt er dan precies onder een koudbloed.

Ik kan de haflingers van tegenwoordig nou niet bepaald koudbloeden noemen en de fjorden gaan ook sterk die kant op, zelfs mijn eigen fjord vind ik niet echt meer onder de koudbloeden vallen.

Ik denk dat elk stamboek/vereniging de mogenlijkheid moet geven om hun eigen ras ook de westerstyle te kunnen laten zien/promoten.

Dus als we de fjorden meer willen promoten voor het western rijden zullen we bij het stamboek aan moeten kloppen en vragen of ze op bepaalde keuringen/shows of weet ik veel wat , westernonderdelen kunnen laten zien.

Dan is het afwachten en wie weet is er in de toekomst iets optezetten net als de DAWR.

Voor de rest ben ik bang dat er met fjorden lang niet zoveel western gereden wordt als met haflingers.

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:59

Overigens las ik net iets over een beginnerswedstrijd in Bleiswijk, waar iedereen aan mee kan doen.
Dat is helemaal geweldig! Het is onofficiel, las ik en dat maakt het dus ook erg laagdrempelig...
Daar ga ik over na denken.... Haha!
Misschien een kans om de andere Haflingerfans van deze discussie te ontmoeten????
Groetjes, D.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:57

Donjaja schreef:
Hoe de WRAN precies werkt, weet ik niet, maar veel in de regio Rotterdam/Zuid Holland is er niet te doen hoor..

Vergeet niet de WRAN wedstrijd welke de Greup Stables altijd heeft op Hemelvaartsdag!! Haha! Bloos!
Dit is dan natuurlijk weer een vrij grote wedstrijd.

De wedstrijden van de DAWRA zijn vaak erg gezellig, omdat het clubje te overzien is en je dus zeer snel iedereen wel een beetje kent. Ook het enorme enthousiasme van Krista tijdens zo'n wedstrijddag werkt hier gigantisch aan mee.
Tja ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar is gewoon gezelli!! OK dan!

Denk dat men het eerst eens mee moet maken, om idd in te zien dat het zo leuk is. Vandaar donjaja dat jij extra enthousiast bent over een haflinger western club, misschien???

Wellicht een idee om eerst zomaar eens een hafl. western wedstrijd te organiseren, zonder eerst een vereniging op te richten. Wedden dat de haflinger western rijders er dan veel positiever tegenover staan?!

OK dan! Veel succes!!!! Knipoog

ellen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:18

Ik heb vandaag antwoord gekregen van het KVTH. Ze nemen het mee in hun eerstvolgende bestuursvergadering. Helaas vindt deze pas plaats op 20 januari. Dus we moeten geduld hebben.
Toch is er een probleempje met de samenwerking met bijvoorbeeld het KVTH. Gelukkig wees een stalgenoot mij hierop Knipoog OK dan! . Als we een vereniging op zouden starten als onderdeel van de KVTH dan vallen alle Haflinger eigenaren zonder papieren al af. Dit moet juist niet de bedoeling zijn. Niet iedereen heeft een Haflinger met papieren.
Maar we wachten eerst het antwoord maar af. Misschien wordt het niks of valt er wat te regelen.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:00

Ik denk als je via het KVTH iets wil opstarten dat je dan zowiezo al vast zit aan de haffies MET papieren. Anders zul je idd toch uitkomen op een haflinger-western-vereniging. En zoals ellen1 idd zegt niet iedereen heeft een haf met papier en die zouden dan bij voorbaat al afvallen en dat is ook niet leuk.

Misschien dat ze binnen de KVTH een soort afsplitsing willen maken waar ook de haffies zonder papier mee kunnen doen.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:19

Buitenzorg schreef:
Misschien dat ze binnen de KVTH een soort afsplitsing willen maken waar ook de haffies zonder papier mee kunnen doen.

Bij de aangespannen haflinger mogen ook haffen zonder papier meedoen volgens mij.

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:24

je hebt helemaal gelijk judibo!

strudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 20:50

phoe phoe heb de reacties op mijn beginnende mail even niet gelezen en nu staan er al 2 pagina's!

Nogmaals willen de gene die echt geinteresseerd zijn in het helpen brainstormen even een prive mail sturen.!!! ook als je alleen maar ideeën hebt en niet meteen wilt helpen met opzetten. Alle reacties via bokt terug lezen is ondertussen wat lastig aan't worden!!.:)*

Heb ondertussen contact met aangespannen haf en het stamboek.
Voor het stamboek probeer ik bijv. demo's op de aankomende regionale nationale keuringen los te krijgen. Bij de aangespannen haf. mag ik een verzoek in dienen bij het nationale bestuur om een haf. afdeling per regio te starten.Lachen
Het is op deze weg misschien makkelijker om het balletje rollend te krijgen, de a. haf. heeft al western leden en is in het bezit van de benodigde statuten.
Als het in de aangespannen haf goed gaat lopen kunnen we altijd nog (als we dat dan nog willen) een eigen vereniging beginnen.

Als je lid bent van de a. haf.; maak je regio coordinator warm voor een western evenement!!!, Ik wil de verdere organisatie van de dag zelf en de locatie, wel op me nemen als jij of de regioco. dat niet ziet zitten.:j

Het gaat dus niet alleen om onderlinge wedstrijden maar ook om clinics, demo's etc.
In de komende bestuursvergaderingen(in jan.) van de kvth en aangesp.h.
zal het behandeld worden. Vingers aflikken

Aangespannen haf bestaat volgend jaar sept 25 jr. Iemand uit het bestuur heeft me getipt om daar gebruik van te maken.
Dus ook western haf. ruiters die mee willen doen aan een demo....Stuur me een mail, want met 1 western haf. wordt het zo kaal!

Ik ben blij dat het idee blijkbaar toch wel erg leeft!

Alexandra & strudel OK dan! Pling Lovers

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:45

He dit klinkt super, geweldig erg leuk. OK dan!
Het begin is er. Dit zal Donjaja helemaal toppie vinden. *LOL* Haha!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:05

Nou als de aangespannen haflinger ook begint met het western gebeuren zit ik er wel heel sterk over na te denken om ook maar weer lid te worden
heb nu ook eindelijk zelf een trailer dus kan ik ook mee doen,lijkt me super leuk met al die haflingers bijelkaar. OK dan!

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:40

maar ookal doen ze geen wedstrijden dan nogis het hartstikke leuk om lid te zijn hoor! we doen veel tochten en als westernruiter kun je dan prima mee doen!! ook met de speldagen gaat het prima, voetballen op zijn western, wij spinnen lekker snel rond, kunnen die engelsen niet... ( grapje hoor!!)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:40

Is er hier ook iemand lid van de AH in Zeeland?

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:38

stokpeerd schreef:
maar ookal doen ze geen wedstrijden dan nogis het hartstikke leuk om lid te zijn hoor! we doen veel tochten en als westernruiter kun je dan prima mee doen!! ook met de speldagen gaat het prima, voetballen op zijn western, wij spinnen lekker snel rond, kunnen die engelsen niet... ( grapje hoor!!)

Ja natuurlijk dat weet ik ook wel,maar ik heb op een gegeven moment mijn lidmaatschap opgezegt omdat ik zelf geen vervoer had en nooit mee kon doen Huilen maar als ze nu ook nog het western erbij zouden doen is het natuurlijk extra aantrekklijk OK dan! + het feit dat ik nu zelf een trailertje heb Haha!