teugels los laten, hoe? Tips heel welkom...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: teugels los laten, hoe? Tips heel welkom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:03

Tip van marcella is inderdaad ook een goede. Mijn stal ligt aan de rand van het dorp, ik ben een keer kriskras heel het dorp door gegaan, iedere keer dat ze haast begon te krijgen hup weer een straatje in dat van stal af gaat ipv er naar toe.

Het heeft wel gewerkt, alleen enkel binnen het dorp. :') Dus pas als ik het dorp in kom word ze rustig. Zal het als ik binnenkort een dagje de tijd heb eens op grote schaal toepassen. Maar ik vrees dat ik dan het hele eiland over moet.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:33

Oefening baart kunst.
Verwacht geen wonderen en bouw het uit in je training, steeds een beetje meer.

Die van mij heeft er ook nog wat moeite mee. Thuis lukt het allemaal wel, maar in een vreemde omgeving ( oeeeiii spannend, ik kruip in mn eigen houding ) lukt me dat ( zeker de 1e km's ) echt nog niet. Als de ergste drukte eruit is gaat dat steeds beter. En dat terwijl hij vorige zomer dat helemaal nog niet kon. En ook een onzekere/gladde bodem zorgt er weer voor dat hij steun gaat zoeken in mijn hand.

Dus mijn tip: voorzichtig uitbouwen, niet teveel in 1 x willen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 19:49

Aan de hand gaat het prima, ik laat haar dan ook expres op stem halthouden etc.
Ik heb momenteel geen les omdat ik 's avonds te vaak moest werken bovendien voelde ik me niet op mijn gemak tussen alle dressuur ruiters. Werd ik alleen maar onzeker van.
Ik heb op aanraden van mijn voormalig instructeur voor de dressuur een dubbel gebroken trens gekocht voor buiten heb ik een dubbel gebroken pessoa (?) met 3 ringen?

Ga gewoon hard oefenen en een boekje bijhouden hoe het ging en wat we hebben gedaan. Donna zag op je site dat je ook workshops geeft, misschien ook nog eens een idee...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:59

En Donna is zeker een aanrader. :j

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:48

marije1109 schreef:
Donna zag op je site dat je ook workshops geeft, misschien ook nog eens een idee...

3 maart is er een endurance clinic voor beginners, daar kun je nog bij hoor

we gaan ook gezamelijk een trainingsritje rijden en iedereen moet op verschillende plekken in de groep rijden. uiteraard rijd ik ook mee, want dan kan ik onderweg nog aanwijzingen / tips geven :j

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 13:21

Volgens mij zit je alleen heel ver weg Donna, wij wonen in de Noordoostpolder?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:42

Donna zit in Zuid-Holland onder Rotterdam.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 16:30

Dat is volgens mij ruim 2 uur.....beetje ver helaas. Misschien komt het er nog een keer van want het lijkt me super leuk!