[WN] WAAR GING HET AL MIS???????????? (Het begin)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:19

Het is geen verafschuwen maar pure jaloezie! Schijnheilig

Ik zou het erg leuk vinden als iemand zijn merrie wil laten dekken door Digger maar ook ik (en hij) eten er geen boterham minder om als dat niet het geval is.
De broodfokkers hoeven zich alleen maar zorgen te maken als hun hengsten niet voldoen, het is dus een kwestie van hand in eigen boezem steken en dat is vaak te pijnlijk dus is wijzen met diezelfde hand een stuk makkelijker Bloos

maar niet om het een of ander, volgens mij gaan we volledig off topicccc >;)

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:20

Gisela schreef:
Nou komt bij iemand die zijn merrie wil laten dekken door Flash of Ace. Hartstikke leuk voor mij natuurlijk. MAAR: als ik denk dat de merrie niet geschikt is voor één van mijn hengsten (wegens papier of karakter) dan zeg ik dat gewoon, en meestal weet ik dan ook nog wel een alternatief voor een andere hengst die, naar mijn mening, beter zou passen bij hun merrie. En ik zeg dat ook en verwijs deze mensen door om ook daar eens te gaan kijken.
Waarom? Ik wil dat die mensen straks een nakomeling hebben van hun paardje waarmee ze dolgelukkig zijn.........
Ook ik doe dit voor de hobby, net als die andere mensen in veel gevallen, ik hoef er geen geld mee te verdienen.....

Ik kom zelf uit de kattenfokkerij (en dat vind ik me toch een naar woord! Misselijk ) en heb daar hetzelfde gezien en meegemaakt. We hebben zelfs met boe-geroep op het podium gestaan.

Belangrijk blijft dat je datgene doet en blijft doen waar je achter staat. Je moet je dus zeker niet weg laten jagen. Laat hen die jaloezie maar daar steken waar de zon niet schijnt Cool Kin omhoog, borst naar voren, schouders naar achteren en poep aan degenen die niet tegen hun verlies kunnen!

=^.,.^=

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:20

GVM...deel twee graag Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:26

Anders moet er haast een nieuw 'Fok'-item komen en daar hebben we eigenlijk FA al voor Lachen

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:27

Leuke discussie en zo zie je maar weer hoe het woord anders kan zijn dan in de werkelijkheid! Ik was een Nederlander op een buitenlandse wedstrijd en ik kan nou niet zeggen dat het lekker gezellig was onder de Nederlanders! Er waren er een paar, met drie vingers te tellen die lekker een praatje kwamen maken, die het gezellig vonden als Nederlanders onder elkaar.

Een paar andere Nederlandse deelnemers gunde ons geen blik waardig, ja ik gooi nu die knuppel in het hoenderhoek en ik weet goed dat ik me op glad ijs bevind. Heel jammer dan!! Er word TE weinig gekeken hoe men zichzelf opstelt op een wedstrijd naar andere ruiters/deelnemers toe. Deze zelfde mensen liepen langs onze stal te kijken naar onze Prachtdieren maar toen we eraan kwamen smoezend weer weg liepen. De pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen Verward Bloos!

Omdat ik niet wil dat hier de verkeerde op aangekeken word, ik was GEEN deelnemer maar een groom!
Laatst bijgewerkt door Ods op 14-11-03 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 13:28

Gisela schreef:
Naar wat ik altijd heb begrepen zijn er in Nederland 3 pioniers geweest, misschien is de derde iets minder bekend, de eerste 2 ''groten", Willem Burgmeijer (helaas denk ik dat weinig hedendaagse westernruiters deze man niet hebben zien rijden/trainen en jammer genoeg veel te vroeg overleden), Henk van Amstel (nog steeds onder ons, niet meer zelf actief in de wedstrijden voor zover ik weet, wel gezien op het NK), en de 3de minder bekende, Frans Flaton (ook niet meer actief in de wedstrijden volgens mij).

Groetjes, Gisela

Frans Flaton, 8 jaar in de sport en ik hoor voor het eerst deze naam?

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 13:30

vera"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Yep, ook..............en velen met me zullen dit ook hebben meegemaakt of gaan meemaken......Ik weiger aan dit zielige gedrag mee te doen, Haha!

Je zult wel een gedegen concurrent voor ze zijn en daar maken ze zich zorgen over, bevestigt alleen maar het talent van je paard Haha! Knipoog
[/quote]

Volgens mij mis ik hier wat?

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 13:33

Bellebabe schreef:
Dank je Gisela, ik was mijn hersens aan het breken om te bedenken wie de derde persoon was.

Het belangrijkste is dat je lol heb samen met je paard.

Maar helaas is het een gegeven dat als er geld in het spel komt, verandered dat. Mensen gaan dan niet meer voor de eer en gunnen een ander niets meer. Ze willen verdienen en snel ook of het nu ten kosten gaat van de paarden of vriendschappen, sfeer op wedstrijden het maakt hun niet uit.

Spreek uit ervaring, Geld verandered mensen.

Jeetje, dit had pas in deel 5 gemoeten.

Peter

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:34

Peter, dat je dat niet weet zeg Knipoog Blijkbaar is je kennis ver te zoeken en mag je hier dus ook niks plaatsen Knipoog
Frans ken ik wel, hij heeft 'vroeger' op de vader van mijn paard gereden.
Maar nog steeds rijst de vraag: waar gaat het mis en wat??
Zou dit overigens ook streekgebonden zijn? O,o, wat ga ik nu zeggen maar ik heb de afgelopen weken een aantal dressuurwedstrijden gehad. In de streek rond ijsselmuiden is het vooral heel chagrijnig en zeg ook maar vooral niks. Helemaal niet als je een appie bij je hebt Lachen Vorige week zat ik in hulshorst en wat een verschil. Na de proef zat iedereen in een grote club gezellig bij elkaar en zelfs mijn appie vonden ze een stoer paard. Ook tijdens de prijsuitreikingen werd er écht geklapt met bewondering voor elkaar. Dit verschil is mij al vaker opgevallen en ik vraag mij af of het in de westernsport ook zo is. Ik heb zelf het idee dat het richting het zuiden altijd wat gemoedelijker is dan richting het noorden.

DubbelFun

GoedVetMan"]
[quote="Gisela schreef:
en de 3de minder bekende, Frans Flaton (ook niet meer actief in de wedstrijden volgens mij).

Frans Flaton, 8 jaar in de sport en ik hoor voor het eerst deze naam?
[/quote]
Als hij nog steeds in Lisse zit, zit hij nog redelijk bij je in de buurt ook Lachen

Vera

GoedVetMan"]
[quote="vera"][quote="FlyingHigh schreef:
Yep, ook..............en velen met me zullen dit ook hebben meegemaakt of gaan meemaken......Ik weiger aan dit zielige gedrag mee te doen, Haha!

Je zult wel een gedegen concurrent voor ze zijn en daar maken ze zich zorgen over, bevestigt alleen maar het talent van je paard Haha! Knipoog
[/quote]

Peter
[/quote]
Dat is een stukje huiswerk, Peter Bloos!
FH is in het bezit van twee halterkampioenen! Straw Miss is al jaren onverslaanbaar en Made in Holland is de 2 jarige zoon van Straw Miss, ook al aardig op weg om nederland plat te leggen. Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 13:35

vera schreef:
Ik denk dat het meer zegt over de intelligentie van deze personen. Het is jammer dat mensen zo zijn maar helaas zul je die altijd blijven tegenkomen.
Ik doe altijd maar of ik dat niet door heb en blijf gewoon gezellig tegen ze praten. Daar schrikken ze van en dan moeten ze wel aardig terug doen. Val je toch weer mee en vinden ze zichzelf uiteindelijk een beetje stom (hoop je dan maar Haha! ) En degene die er nog steeds last van hebben....... Clown

Hallo, ik raak de weg kwijt hoor.

Peter

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:37

GoedVetMan"]
[quote="vera schreef:
Ik denk dat het meer zegt over de intelligentie van deze personen. Het is jammer dat mensen zo zijn maar helaas zul je die altijd blijven tegenkomen.
Ik doe altijd maar of ik dat niet door heb en blijf gewoon gezellig tegen ze praten. Daar schrikken ze van en dan moeten ze wel aardig terug doen. Val je toch weer mee en vinden ze zichzelf uiteindelijk een beetje stom (hoop je dan maar Haha! ) En degene die er nog steeds last van hebben....... Clown

Peter
[/quote]
Hoezo Verward Ik snap je niet..... Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:39

Hoe heette dit topic ook weer Cool Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:39

GoedVetMan"]
[quote="vera schreef:

Peter
[/quote]

Is er een dokter in de zaaaaaaL????????? Peter wordt niet goed, Knipoog .

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:40

vera"]
[quote="GoedVetMan"][quote="vera"]
[quote="FlyingHigh schreef:

[/quote]

Peter
[/quote]
Dat is een stukje huiswerk, Peter Bloos!
FH is in het bezit van twee halterkampioenen! Straw Miss is al jaren onverslaanbaar en Made in Holland is de 2 jarige zoon van Straw Miss, ook al aardig op weg om nederland plat te leggen. Clown
[/quote]

***bloos***

Bloos

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:40

oke.... normaal ben ik niet zo druk met bokt en reageer ik ook niet overal maar op! waarom nu dan wel......? De laatste tijd wordt er veel gediscussieerd (moeilijk woord! haha) op bokt en veel gesproken over afgunst in het western wereldje en iedereen heeft daar zo zijn mening over hoe het komt en hoe het zou moeten zijn, nou ik dus ook en mijn mening zal velen waarschijnlijk verbazen!
Al die mensen die op shows komen en het daar als naar ervaren omdat sommigen niet vriendelijk of soms zelf echt gemeen zijn kan ik niet begrijpen!
Ik zelf ervaar het allemaal heel anders...... Ik vond de sfeer b.v op het wran n.k erg goed en leuk.
Mensen die zelf reden maakten een praatje als ze elkaar tegen kwamen, besproken uitslagen en dronken s'avonds gezellig wat met elkaar.
In alle vroegte stond je soms te wachten bij de spuitplaats en ook dan werd en gegroet en gebabbeld terwijl we allemaal haast hadden of dachten te hebben.
De mensen die in mijn klasse reden waren niet aardiger of onaardiger dan de mensen die juist helemaal die niet tegen mij hoefte te rijden!
Ik probeer aan te geven dat mijn ervaring dus heel anders was dan de meeste hier aan gaven.
Dan heb je nog het "wereldje"..... daar vertoef ik dus ook in en heb zoveel eigen waarde dat ik mij niet druk hoef te maken over wat er over mij of onze stal gekletst wordt. en daar zit denk ik het grootste probleem in..... hoe drukker je maakt over wat er gekletst wordt hoe minder eigen waarde je hebt volgens mij.
Ik heb het dik naar mijn zin in het "wereldje" en voel niet wat andere duidelijk wel voelen en willen veranderen.
Wat mij betreft mag alles blijven zoals het is want tegen mij zijn de meeste aardig en helemaal de mensen waar ik respect voor heb en de rest..... zijn mijn aandacht en verspilling van energie niet waard!
groeten sil

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:45

He Sil, gezellig dat je er weer eens bent!

Maar wat jij doet is ook wat ik bedoel, trek je er niks van aan, praat tegen iedereen en dan kunnen ze (als ze dat al zouden willen) ook niet onaardig terug doen. En dan blijk jij (in hun ogen) ook nog mee te vallen.
Want als iedereen wantrouwend is dan is valt er nog maar weinig te kletsen
Wordt het toch nog gezellig *LOL*

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:45

Maar die mensen sprak/zag je persoonlijk. Maaar hoor je ook wat er achter je rug gehoord/geschreven wordt? Daar wil ook nogal eens een heeeeel groot verschil in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:46

Peter, goed stuk!! Ooit, heel lang geleden heeft er zelfs een artikel in Vrij Nederland gestaan over die pioniers waar jij het over hebt. De titel zei iets over cowboys op de asfaltprairie, of iets in die strekking. Het woord cowboys was niet denigrerend bedoeld, maar duidde juist op het aspect en de sfeer van vrijheid en weidse einder.
Kent iemand dat stuk (het is echt oud)???

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:49

cornelie schreef:
Maar die mensen sprak/zag je persoonlijk. Maaar hoor je ook wat er achter je rug gehoord/geschreven wordt? Daar wil ook nogal eens een heeeeel groot verschil in zitten.

Juist! En daar moet je je dus helemaal niks van aantrekken. Geroddeld wordt er altijd dus da's niks nieuws.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:51

Ik ben zelf niet zo'n prater eigenlijk. Als mensen mij aanspreken vind ik dat altijd wel leuk, maar zelf een gesprek beginnen? Nou neuh, niet zo vaak. Dat geldt voor mij ook in het leven buiten de paarden. Ik zat me net te bedenken dat dat voor mensen die mij wel kennen, maar ik hun niet, arrogant over zou kunnen komen. Misschien dat dit bij anderen ook zo is?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:52

vera"]
[quote="cornelie schreef:

Juist! En daar moet je je dus helemaal niks van aantrekken. Geroddeld wordt er altijd dus da's niks nieuws.
[/quote]

Juist, Cornelie......en da's niet leuk, Huilen .

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:54

He, ROM, ik ken dus ook bijna alle paarden wel, maar de ruiters die erbij horen ken ik heel vaak niet van gezicht, helemaal niet wanneer ze hun hoed af hebben, hihiiiii..........
ALs ik eens in gesprek met ze ben geweest, vergeet ik hun gezichten dus niet meer, wel hun namen soms.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:58

Nou cornelie, daar heb ik dus niets van en reken maar dat het me heus wel ter oren komt!
Wat er over je gekletst wordt en de inhoud daar van zegt vaak meer over die gene die het uitspreekt dan over diegene waar het over gaat!
groeten sil