[WN] western rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:06

Dus volgens jou heeft het weinig nut om ervoor te zorgen dat ze zadelmak is en gewend is aan iets in haar mond. Dus jij zou haar op het land laten staan tot ze drie is (die van mij komt er net uit dus heeft 2,5 jaar op het land gestaan) en dan zadel erop bit erin en rijden maar.... Ik probeer dat niet en ben gewoon spelenderwijs bezig met haar aan alles te laten wennen balkjes, zijltjes, paraplutjes. En ze staat ook nog lekker in haar wintervachtje.
En trouwens ik beleef er niet een hoop lol aan hoor die 10 min. erop zitten, hahaha wat een lol... Het gaat mij erom dat ze gewend is aan mijn schaduw en dat ze niet bang hoeft te zijn. Ze taat namelijk gewoon stil als ik erop ga. En voor haar gewrichten kan dat echt geen kwaad ofzo.
Ik had wel mening gevraagt over mijn werkwijze maar jou manier van reageren maakt mij een beetje kwaad.

sorry dat ik zo doorga het zijn de regels niet ik weet het...

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:08

Maar goed, ik denk niet dat je bepaalde uitspraken niet aanvallend bedoelde dus nou ja laat maar gaan ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:40

DJQuarter schreef:
Dus volgens jou heeft het weinig nut om ervoor te zorgen dat ze zadelmak is en gewend is aan iets in haar mond. Dus jij zou haar op het land laten staan tot ze drie is (die van mij komt er net uit dus heeft 2,5 jaar op het land gestaan) en dan zadel erop bit erin en rijden maar....

Hoe kom je daar dan in hemelsnaam bij????????????
Stomme reactie, waarschijnlijk uit even zo stomme emotie getikt.

Ik heb in het verleden aardig wat paarden ingereden, zonder van te voren er mee te kunnen "spelen", stomweg omdat het mijn eigen paarden niet waren.
Inrijden dient ALTIJD met alle tijd van de wereld te gebeuren, op basis van rust en vertrouwen. Maar ik heb het "spelen" van te voren nooit gemist, heb tot nu toe altijd een goede rustige vertrouwensband op kunnen bouwen zonder die leuke veulentijd meegemaakt te hebben.

Ik probeer dat niet en ben gewoon spelenderwijs bezig met haar aan alles te laten wennen balkjes, zijltjes, paraplutjes. En ze staat ook nog lekker in haar wintervachtje.
En trouwens ik beleef er niet een hoop lol aan hoor die 10 min. erop zitten, hahaha wat een lol... Het gaat mij erom dat ze gewend is aan mijn schaduw en dat ze niet bang hoeft te zijn. Ze taat namelijk gewoon stil als ik erop ga. En voor haar gewrichten kan dat echt geen kwaad ofzo.

Het spelenderwijs overal aan laten wennen is de beste manier. En met jouw lol bedoel ik gewoon zoals het er staat: is toch lol, je beestje in de hand hebben, er mee spelen en een band opbouwen?
LOL MET JE KNOL!

Ik had wel mening gevraagt over mijn werkwijze maar jou manier van reageren maakt mij een beetje kwaad.

Nou dat ligt dan toch echt helemaal 100% aan jezelf hoor. Je vraagt een mening, je krijgt een mening, compleet zonder l*llige opmerkingen of wat dan ook, maar omdat ik het nut niet inzie van het zadelen en bit word je kwaad?
Heb ik 2 tips voor je:
1. Get a life!
2. Vraag dan geen meningen op een forum.
sorry dat ik zo doorga het zijn de regels niet ik weet het...

Sorry moet je alleen zeggen als je het meent.

Boos!
Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:41

DJQuarter schreef:
Maar goed, ik denk niet dat je bepaalde uitspraken niet aanvallend bedoelde dus nou ja laat maar gaan ook...

Dat had je je beter eerder kunnen bedenken.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:11

maarie schreef:
ik heb een verzorgpaard die heet ginger.
maar ze was een tijdje weg omdat ze afgericht moest worden, nu komt ze terug en is ze western afgericht. maar ik rijd gewoon dressuur en ik kan het niet echt. ik krijg misschien wel lessen maar jah....hebben meer dit? Huilen

Als je niet van plan bent om te scholen of in elk geval er moeite in te stoppen western te leren. Blijf dan gewoon van dit paardje af. Als ik je verhaal zo lees baal je van het feit dat het een western gereden paard is. Zoek gewoon een ander verzorg paard. Ga niet wat zitten rommelen en geef bij de eigenaar aan dat je dit niet wilt. Ik denk dat jij en dit paard daar het beste bij gebaad zijn. Met de instelling die je nu toont, veroorzaak je je zelf en erger nog het jonge paard een hoop ellende.

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 13:58

eez ik heb eindelijk western les gehad en foto`s komen binnenkort erop

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:07

Sonja en Dj Quarter, wat zijn jullie Boos! tegen elkaar.
Ik denk dat jullie elkaars woorden een beetje verkeerd lezen, het valt allemaal best wel mee.
Ach gut Ach gut

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:57

maarie schreef:
eez ik heb eindelijk western les gehad en foto`s komen binnenkort erop

Betekent dat dat je ook western blijft rijden? En heb je les op je verzorgpaard of heb ik ergens overheen gelezen Haha! en heb je les op de manege? Succes!

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:20

Het ligt vast aan het weer dat (bijna)iedereen zo snel op zijn of haar teentjes is getrapt.

"make love not war"

Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:52

Jeetje Ieks, ga je nou echt een week terug denken wat voor weer het was om je eerste bericht op Bokt te plaatsen? Getuigt in ieder geval van een enorme inzet, dus ik kijk uit naar je toekomstige bijdragen op Bokt, dat wordt vast heel zinvol! Van harte welkom dus!

Overigens, DJQuarter en ik waren er per PB al lang uit hoor, maar bedankt voor jullie bijdragen.

Maarie, ik ben benieuwd naar je foto's. Heeft de les je beeld over western wat positiever kunnen maken?