Dus volgens jou heeft het weinig nut om ervoor te zorgen dat ze zadelmak is en gewend is aan iets in haar mond. Dus jij zou haar op het land laten staan tot ze drie is (die van mij komt er net uit dus heeft 2,5 jaar op het land gestaan) en dan zadel erop bit erin en rijden maar....
Hoe kom je daar dan in hemelsnaam bij????????????
Stomme reactie, waarschijnlijk uit even zo stomme emotie getikt.
Ik heb in het verleden aardig wat paarden ingereden, zonder van te voren er mee te kunnen "spelen", stomweg omdat het mijn eigen paarden niet waren.
Inrijden dient ALTIJD met alle tijd van de wereld te gebeuren, op basis van rust en vertrouwen. Maar ik heb het "spelen" van te voren nooit gemist, heb tot nu toe altijd een goede rustige vertrouwensband op kunnen bouwen zonder die leuke veulentijd meegemaakt te hebben.
Ik probeer dat niet en ben gewoon spelenderwijs bezig met haar aan alles te laten wennen balkjes, zijltjes, paraplutjes. En ze staat ook nog lekker in haar wintervachtje.
En trouwens ik beleef er niet een hoop lol aan hoor die 10 min. erop zitten, hahaha wat een lol... Het gaat mij erom dat ze gewend is aan mijn schaduw en dat ze niet bang hoeft te zijn. Ze taat namelijk gewoon stil als ik erop ga. En voor haar gewrichten kan dat echt geen kwaad ofzo.
Het spelenderwijs overal aan laten wennen is de beste manier. En met jouw lol bedoel ik gewoon zoals het er staat: is toch lol, je beestje in de hand hebben, er mee spelen en een band opbouwen?
LOL MET JE KNOL!
Ik had wel mening gevraagt over mijn werkwijze maar jou manier van reageren maakt mij een beetje kwaad.
Nou dat ligt dan toch echt helemaal 100% aan jezelf hoor. Je vraagt een mening, je krijgt een mening, compleet zonder l*llige opmerkingen of wat dan ook, maar omdat ik het nut niet inzie van het zadelen en bit word je kwaad?
Heb ik 2 tips voor je:
1. Get a life!
2. Vraag dan geen meningen op een forum.
sorry dat ik zo doorga

het zijn de regels niet ik weet het...