Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar mij is geleerd dat ik zo moet zitten met western.

ElCamino schreef:Roosjuh, deze foto's zien er véél beter uit! Duidelijke vooruitgang zie ik.
Het commentaar wat reeds gegeven is ga ik in mee, je zit vrij kort, dat komt omdat je springruiter bent dus dat is logich, zelf zit ik ook vrij kort op mijn paarden.
Deze keer is je openingstekst veel duidelijker en begrijp ik beter wat je aan het doen bent als in je andere topic.
Ik zie nog steeds je teugel niet door je hele hand maar tussen pink en ringvinger....haha, dat duurt even voor het eruit is....of heb je voor jou gevoel beter gevoel met rijden op deze wijze ?
En ik vind dit een erg leuk paard.
roosjuh17 schreef:Ja , idd echt raar. Ik rij zelf nog engels op mijn paarden dus :p vind het moeilijk om beide te doen.
Ik voel ook meer door mijn duimen;
Moet wel zeggen dat ik nu +- 30 min van het Uur dat ik rijd per paard wel met 1 hand en beetje nekreining rijd.
Maar als ik ze een beetje ' bij elkaar ' rij , is het toch echt met de pinky's. Is dat zo erg trouwens? Vroeg me dat af.
ElCamino schreef:Een bosal werkt écht heel anders als op 1 hand rijden. Een bosal is een vak apart en moet je zeker niet onderschatten. Zlf vind ik het niks, maar superknap als mensen er netjes mee kunnen rijden.
Ik weet niet waar maar er is een tijdje terug een speciale bosal clinic geweest....
Ik kan er niet mee overweg, mijn oude paard ook niet...dus mijne is te koop....hahaha....
ElCamino schreef:Mij maakt het niks uit, vopor rijden ook niet maar denk erom: bij shows starten mag het niet!!! En het is moeilijk af te leren wanneer je het thuis wél doet...foutje sluipt er zo in, "macht der gewoonte" en dat zou zonde zijn.
Precies dus NERGENS!!! Er staat in de regelboeken alleen dat je bij shanks max 1 vinger tussen de reins mag hebben, maar echt nergens dat je bij trens de volle hand om de teugels moet hebben.