Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Dat dat mijn schuld is. Als ik de snelheid afstem op de afstand van de balken, weet ik dat het goed gaat. Daarnaast hou ik hem zeer voorwaards en laat ik hem altijd "kijken". Maar inderdaad, afstand van de balkjes is echt cruciaal. Dus kijk naar de passen van je paard en dan weet je of je moet inhouden, of juist verruimen. Er is wel een "geschreven" afstand op wedstrijden, maar volgens mij liggen de balkjes altijd iets ruimer of korter dan dat. ik oefen daarom ook met verschillende afstanden. Corrigeren bij aantikken doe ik ook niet, tenzij ik merk dat hij terugvalt.
belletjhee schreef:Eigenlijk het zelfde.. draai 8jes door het vierkant heen.. probeer niet altijd direct stil te gaan staan. Stap er gewoon eens overheen of draf of galop.. gewoon wat afwisselingen.. zodra dat goed gaat stop je een keer..
Ja, hij loopt te klooien. Gaat inderdaad heel ongeduldig staan doen en met zijn hoofd (en de rest van zijn lijf) tegen het hek aan duwen. Ik probeer al iedere keer te corrigeren, maar hij blijft drammen