Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ariebren schreef:hollywood86 schreef:Aut dosce, aut disce, aut discede.
Weet niet wat het betekend
Maar Bokt staat weer recht overeind met commentaar.
Gelukkig worden de meeste Bokt commentatoren niet geremd door enige kennis en kunde.
Backup schreef:Ze plukt dat beest toch niet uit de stal, zadel erop en spinnen maar
Ga er vanuit dat het diertje lekker is opgewarmd, spiertjes lekker warm en soepel zijn, en na t werk lekker word uitgestapt![]()
Dan zal de spierpijn wel wat mee vallen
geerke schreef:Colway schreef:Ik vind het geen gekke vraag hoor. Een dressuurpaard of springpaard dat 5 maanden 'stil' heeft gestaan en weer een oefening of sprong laat zien, daar zou dezelfde vraag bij worden gesteld
Jammerlijke reacties weer
inderdaad....blessures heb je zo.En helemaal bij western
geerke schreef:Colway schreef:Ik vind het geen gekke vraag hoor. Een dressuurpaard of springpaard dat 5 maanden 'stil' heeft gestaan en weer een oefening of sprong laat zien, daar zou dezelfde vraag bij worden gesteld
superpony schreef:Nu plaatst iemand een spin na 5 mnd rust en wordt er op gereageerd met negatieve reacties, vooroordelen of beweringen die niet juist zijn. Juist daardoor komt western en dan met name de reining weer eens in een kwaad daglicht.
superpony schreef:@Gini, er wordt niemand uitgelachen.
Iemand die idd nog niet bekend is met western en geinteresseerd is, zou een eerlijke mening moeten kunnen vormen, door de juiste info te krijgen.
Nu plaatst iemand een spin na 5 mnd rust en wordt er op gereageerd met negatieve reacties, vooroordelen of beweringen die niet juist zijn. Juist daardoor komt western en dan met name de reining weer eens in een kwaad daglicht.
Het is logisch dat mensen zich aangesproken voelen en er moe van worden dat er weer zo wordt gereageerd door mensen die ''zomaar'' even wat roepen. Ze zien een spin of iets western achtig iets en beginnen meteen........
Prima als mensen dingen niet weten, maar vraag dan gewoon netjes hoe en wat. Dat mensen dingen gaan roepen is gewoon heel vervelend elke keer. Alsof western ruiters en met name de reiners hun paard graag kapot rijden.....
Je weet zelf vast wel dat er in de engelse sport en recreatieve sport heel veel mis gaat en erg ook! Dat is ook heel vervelend allemaal.
Maar hier dingen gaan roepen of beweren is gewoon niet eerlijk naar de mensen die gewoon hun paard netjes trainen en wel weten wat ze doen.
anneliesdj schreef:superpony schreef:@Gini, er wordt niemand uitgelachen.
Iemand die idd nog niet bekend is met western en geinteresseerd is, zou een eerlijke mening moeten kunnen vormen, door de juiste info te krijgen.
Nu plaatst iemand een spin na 5 mnd rust en wordt er op gereageerd met negatieve reacties, vooroordelen of beweringen die niet juist zijn. Juist daardoor komt western en dan met name de reining weer eens in een kwaad daglicht.
Het is logisch dat mensen zich aangesproken voelen en er moe van worden dat er weer zo wordt gereageerd door mensen die ''zomaar'' even wat roepen. Ze zien een spin of iets western achtig iets en beginnen meteen........
Prima als mensen dingen niet weten, maar vraag dan gewoon netjes hoe en wat. Dat mensen dingen gaan roepen is gewoon heel vervelend elke keer. Alsof western ruiters en met name de reiners hun paard graag kapot rijden.....
Je weet zelf vast wel dat er in de engelse sport en recreatieve sport heel veel mis gaat en erg ook! Dat is ook heel vervelend allemaal.
Maar hier dingen gaan roepen of beweren is gewoon niet eerlijk naar de mensen die gewoon hun paard netjes trainen en wel weten wat ze doen.
Ik stel voor dat je alles wat zomaar is geroepen of beweerd, waar de westernsport in een negatief daglicht gesteld wordt en waar niet netjes is gereageerd even quote.
Dan zal ik daarna even quoten waar het wél netjes wordt gevraagd en vooral ook waar niet netjes gereageerd wordt door de western-liefhebber.