[WN] Na 5 maanden niet gereden te hebben onze eerste spin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:58

Aut dosce, aut disce, aut discede.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:03

hollywood86 schreef:

Weet niet wat het betekend :7

Maar Bokt staat weer recht overeind met commentaar.

Gelukkig worden de meeste Bokt commentatoren niet geremd door enige kennis en kunde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:13

Ariebren schreef:
hollywood86 schreef:

Weet niet wat het betekend :7

Gelukkig worden de meeste Bokt commentatoren niet geremd door enige kennis en kunde.

nee gelukkig niet....ik weet niets van blessures,maak ze nooit mee en lees er ook niets over...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:55

Backup schreef:
Ze plukt dat beest toch niet uit de stal, zadel erop en spinnen maar
Ga er vanuit dat het diertje lekker is opgewarmd, spiertjes lekker warm en soepel zijn, en na t werk lekker word uitgestapt :j
Dan zal de spierpijn wel wat mee vallen ;)

Nee dat mag ik aannemen ja. mar als ik 5 maanden niet ben wezen sporten en ik ga dan weer trainen dan ga je eerst weer opbouwen volgens mij

Maar goed, lange tenen hier dus

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:12

Ariebren schreef:

Fijn dat je zoveel zelfkennis hebt :')

jmd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 10:56

hollywood86 schreef:

_/-\o_ Hele wijze woorden voor zo'n jong iemand hahaha...TOP!!! *\o/*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:04

jmd schreef:
hollywood86 schreef:

_/-\o_ Hele wijze woorden voor zo'n jong iemand hahaha...TOP!!! *\o/*

Wat houd je tegen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:58

geerke schreef:
Colway schreef:
Ik vind het geen gekke vraag hoor. Een dressuurpaard of springpaard dat 5 maanden 'stil' heeft gestaan en weer een oefening of sprong laat zien, daar zou dezelfde vraag bij worden gesteld

Jammerlijke reacties weer

inderdaad....blessures heb je zo.En helemaal bij western ;)

Hoe kom jij aan die wijsheid?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:59

geerke schreef:
Colway schreef:
Ik vind het geen gekke vraag hoor. Een dressuurpaard of springpaard dat 5 maanden 'stil' heeft gestaan en weer een oefening of sprong laat zien, daar zou dezelfde vraag bij worden gesteld

:Z

Hoe kom jij aan die wijsheid?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:44

geerke schreef:
Colway schreef:

Vooral dat laatste gedeelte........Met zulke uitspraken verziek je gewoon de sport. Het slaat ook totaal nergens op. Waarschijnlijk van horen zeggen of een vooroordeel....... :(

ElCamino

Re: Na 5 maanden niet gereden te hebben onze eerste spin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:57

Tja....ik heb mijn paard vanaf 1995 tot een paar jaar terug getrained en geshowed....nooit een blessure gehad!!! Althans, niet werk-gerelateerd. Dus méér blessures bij Western is kul!! En zijn HB komt niet bij de western vandaan....evenmin als de artrose, dat heeft bijna ieder paard met 24. En welllicht heeft zware arbeid deels te maken met artrose maar er lopen er zat van 6 rond die het hebben....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:39

Ach, ik kreeg een pb, daar hou ik al helemaal niet van..............Dus ook even hier mijn antwoord.

Ik rij al flink wat jaren en heb genoeg ellende gezien. Meeste ellende zit bij de recreatie ruiter.

Wat een veearts zegt boeit me ook niet zo 1,2,3, want zij weten barweinig af van rijden en hebben vaak ook een vooroordeel op western. Door dit soort dingen te roepen, blijft er een vooroordeel die nergens op gebasseerd is.
Je hoeft western niet leuk te vinden. En ja, er rijden zat mensen die soms net even iets te hard zijn en net even te ver gaan, wegens onkunde! Maar dat is in de engelse sport net zo erg, zo niet veel erger.

Misschien zijn western ruiters zuiniger op hun paard en laten zij eerder een veearts komen en komen zo eerder de problemen aan het licht.........

Ik wil best onderzoeken zien, maar die moeten dan wel eerlijk gedaan worden.

Mijn pony loopt dan wel niet op niveau, maar vorig jaar als 14 jarige op de foto's geweest en de va zei dat hij spronggewrichten had van een jong paard, dus tja............

Ik ken maar weinig mensen die een goed paard van x0.000 en meer expres om zeep helpen. Wel zie je ruiters teveel vragen aan een paard die het gewoon net niet kan. Maar nogmaals, in de recreatie sport en engelse sport zijn bergen problemen. Ik weet niet waar ik moet beginnen om te vertellen welke problemen ik daar allemaal heb gezien en zie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:00

Jammer dat dit topic zo ontaardt. Dit was juist een kans om ons, als nitwits van western, kennis bij te brengen. Ook in mijn ogen lijkt de spin een heftige oefening en dacht ik 'oei, is dat wel goed om te doen na lang niet getraind te zijn?'. Zelfde redenatie als een paard dat vijf maand stilstaat meteen over 1.40m te jagen.
Dit is een oprechte vraag zonder bijbedoelingen. Maar in plaats van een gewoon antwoord wordt de western-nitwit een beetje uitgelachen. Ik vraag me af wat daar goed aan is?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:09

@Gini, er wordt niemand uitgelachen.

Iemand die idd nog niet bekend is met western en geinteresseerd is, zou een eerlijke mening moeten kunnen vormen, door de juiste info te krijgen.

Nu plaatst iemand een spin na 5 mnd rust en wordt er op gereageerd met negatieve reacties, vooroordelen of beweringen die niet juist zijn. Juist daardoor komt western en dan met name de reining weer eens in een kwaad daglicht.
Het is logisch dat mensen zich aangesproken voelen en er moe van worden dat er weer zo wordt gereageerd door mensen die ''zomaar'' even wat roepen. Ze zien een spin of iets western achtig iets en beginnen meteen........

Prima als mensen dingen niet weten, maar vraag dan gewoon netjes hoe en wat. Dat mensen dingen gaan roepen is gewoon heel vervelend elke keer. Alsof western ruiters en met name de reiners hun paard graag kapot rijden.....

Je weet zelf vast wel dat er in de engelse sport en recreatieve sport heel veel mis gaat en erg ook! Dat is ook heel vervelend allemaal.

Maar hier dingen gaan roepen of beweren is gewoon niet eerlijk naar de mensen die gewoon hun paard netjes trainen en wel weten wat ze doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:12

Misschien omdat het een terechte vraag is?

superpony; jouw reactie is zo algemeen, wat je zegt geld voor elke voor elke tak van sport.
Maar om terug te komen op het onderwerp, waarom ga je er vanuit dat ts geen recreatieruiter is?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:13

superpony schreef:
Nu plaatst iemand een spin na 5 mnd rust en wordt er op gereageerd met negatieve reacties, vooroordelen of beweringen die niet juist zijn. Juist daardoor komt western en dan met name de reining weer eens in een kwaad daglicht.

De vraag van annelies vond ik geen negatieve reactie, dat is gewoon een vraag. Een vraag waar ik ook mee zat toen ik het filmpje zag, zonder negatieve gevoelens. Ik vind het juist heel interessant om dingen bij te leren over western. Kijk heel vaak in dat subforum.
De eerste licht negatieve reactie komt van Hollywood, maar dat valt nog te pruimen. Maar dan "zeikt" Annelies blijkbaar, ja, en dan gaat de bal aan het rollen natuurlijk. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:17

superpony schreef:

Iemand die idd nog niet bekend is met western en geinteresseerd is, zou een eerlijke mening moeten kunnen vormen, door de juiste info te krijgen.

Het is logisch dat mensen zich aangesproken voelen en er moe van worden dat er weer zo wordt gereageerd door mensen die ''zomaar'' even wat roepen. Ze zien een spin of iets western achtig iets en beginnen meteen........

Prima als mensen dingen niet weten, maar vraag dan gewoon netjes hoe en wat. Dat mensen dingen gaan roepen is gewoon heel vervelend elke keer. Alsof western ruiters en met name de reiners hun paard graag kapot rijden.....

Je weet zelf vast wel dat er in de engelse sport en recreatieve sport heel veel mis gaat en erg ook! Dat is ook heel vervelend allemaal.

Maar hier dingen gaan roepen of beweren is gewoon niet eerlijk naar de mensen die gewoon hun paard netjes trainen en wel weten wat ze doen.

Ik stel voor dat je alles wat zomaar is geroepen of beweerd, waar de westernsport in een negatief daglicht gesteld wordt en waar niet netjes is gereageerd even quote.
Dan zal ik daarna even quoten waar het wél netjes wordt gevraagd en vooral ook waar niet netjes gereageerd wordt door de western-liefhebber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:23

Iet
geerke schreef:
Colway schreef:

Over welke tak heb je het hier.. En van wie heb je dat geleerd?
Jmd, lekker he als je er dan weer op zit!
z

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:52

anneliesdj schreef:
superpony schreef:

Ik stel voor dat je alles wat zomaar is geroepen of beweerd, waar de westernsport in een negatief daglicht gesteld wordt en waar niet netjes is gereageerd even quote.
Dan zal ik daarna even quoten waar het wél netjes wordt gevraagd en vooral ook waar niet netjes gereageerd wordt door de western-liefhebber.

Nee, sorry. Lees gewoon terug. Het gaat erom dat de negatieve beweringen worden gelezen door mensen en je zo de negatieve verhalen in de wereld houdt. Die enkeling die oprecht geinteresseerd is en de info wil, krijgt deze echt wel. Maar 9 van de 10 is het niet uit interesse.
Ook binnen de western zijn er ''anti'' reiners, omdat er veel negativiteit is.
Dus wie wat zegt, moet je maar zelf teruglezen. Ik ga me ook zeker niet verantwoorden wat ik ervan vind en zeg. Ik heb niemand persoonlijk aangevallen behalve als iemand roept dat er zoveel blessures voorkomen, met name in de western. Die opmerking waar ik op reageeerde is in dit topic niet nodig.
Iemand laat een spin zien en wil je dat niet zien, kijk dan gewoon niet..........
Dat Gini dan zegt dat de western nitwit uitgelachen wordt, dat is nergens zo in dit topic en ook alleen daar reageer ik op
Daarnaa moest ik een pb van iemand ontvangen en reageer ik gewoon openbaar daarop.

Maar goed, ik verantwoord me nu alsnog en ebn met andere dingen bezig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:59

En ik was diegene die jou een PB stuurde en ik wil hier nog wel even opschrijven wat er ongeveer instond.
Ik vond het alleen te offtopic gaan vandaar dat ik een PB stuurde....maar als ik daarom als laf en leek bestempelt word prima hoor. :j

Ik ben hier vaak met een da op stap en maak erg veel blessures mee in de western sport.Maar dat is Frankrijk.Hier doen ze alles op de Beun de Haas manier dus ook western.
Ze zitten er met twee jaar al op en het paard word dan al aardig zwaar getrained.
En dat heb ik ook duidelijk in de PB geschreven....dat dat in Frankrijk is.
Maar gelukkig is het in nederland anders begrijp ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:00

Ik ben vaak zat met een DA mee geweest en ik maak erg veel blessures mee in de dressuursport. Maar dat is hier in Nederland.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:02

Eh nee, ik ga niet teruglezen omdat jij beweringen doet die gewoon niet waar zijn. Ga zelf maar eens teruglezen voordat je zomaar wat roept.
Degenen die de westernsport nu een negatieve naam geven zijn jullie zelf, degenen die niet gewoon willen reageren op een normale vraag en in plaats daarvan lacherig gaan doen en beginnen te katten op de vraagsteller.
En denk in het vervolg iets beter na over watvoor filmpje plaatst en watvoor tekst je daarbij zet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:04

"Boehoe, paardlief moet een paar rondjes spinnen"
"Sommigen moeten gewoon wat te zeiken hebben"
"paardje kan dit gewoon, niet zo miepen"
"zijn weer de mensen met 'verstand' van western die zo reageren"

Dat zijn toch lacherige opmerkingen naar de nitwits toe. Westernrijders willen meer begrip en respect voor hun sport. Ik weet niet of dat te rijmen valt met bovenstaande quotes.

Je laat je enkel in de underdog-positie duwen als je dat zelf wil. Door zo te reageren, bevestig je het cliché dat de westernrijder minderwaardig is en zich moet verdedigen.
Ik veronderstel toch dat jullie trots zijn op jullie sport, draag dat dan ook uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:06

hollywood86 schreef:
Ik ben vaak zat met een DA mee geweest en ik maak erg veel blessures mee in de dressuursport. Maar dat is hier in Nederland.

Blessures komen overal voor....het meeste bij de 'ankywannabee's'
En wanneer de ambitie van de ruiter hoger is dan die van het (jonge)paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:08

Weet je, je kan heel veel gaan uitleggen of proberen een serieuze discussie aan te gaan, maar als mensen hun oordeel al klaar hebben, dan ga ik die tijd er niet insteken. Een ieder die wel serieus geïnteresseerd is, die mag 1000 domme vragen stellen, waar ik met het meeste geduld nog op zal antwoorden.

Domme kreten van ''veel blessures en blabla'', tja, tegen dat soort 'wijsheid'' kan niemand tegenop. Heeft ook geen zin en is dus verspilling van mijn tijd :)