[SGW] Training Tim Lips 8-1-2013 Bit Trainingsdagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shetties

Re: Training Tim Lips 8-1-2013 Bit Trainingsdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:41

Tegen mij werd gezegd dat er vandaag meer info en de planning op de site zou komen. Even afwachten dus :)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:14

marije1987 schreef:
Ik zie net dat er op de startlijst geen tijden staan. Zou het gewoon zelf losrijden zijn en dan de oefencross waarbij Tim instructies geeft en dan de volgende? Dus dan iets van 5min per combinatie?

Ik zou ook wel wat meer informatie willen. 5 minuten per combinatie is wel erg weinig of niet, dan hebben ze hun geld snel verdiend. Ik verwacht toch echt wel wat meer.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:24

Er zijn plekken vrij gekomen dus je kan je nog opgeven!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:13

Hebben jullie de mail met informatie ook ontvangen? 15 Combinaties per uur, dus veel meer dan 4 a 5 min zal het niet zijn..

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:21

marije1987 schreef:
Hebben jullie de mail met informatie ook ontvangen? 15 Combinaties per uur, dus veel meer dan 4 a 5 min zal het niet zijn..

Nou dat is de moeite. Heb nu al spijt dat ik ingeschreven heb. Had mijn geld wel beter kunnen besteden.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:17

Iedereen veel plezier morgen! :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:14

Nou, het is mij vies tegen gevallen. Bijzonder simpel qua hindernissen, amper commentaar, nee ik had mijn 60 euro wel beter kunnen besteden. Wel twee fijne foutloze rondjes en van alles het 'moeilijkste' gepakt, maar wat Tim M hindernissen noemde, die heb ik in B crossen zien staan. Een strobaaltje kan ik thuis ook wel neerzetten en zo'n ton ook wel. Als je dan vervolgens nog de helft van de hindernissen van beide kanten springt, dan vind ik dat hier echt meer uit gehaald kon worden.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:47

Rosa_ schreef:
Nou, het is mij vies tegen gevallen. Bijzonder simpel qua hindernissen, amper commentaar, nee ik had mijn 60 euro wel beter kunnen besteden. Wel twee fijne foutloze rondjes en van alles het 'moeilijkste' gepakt, maar wat Tim M hindernissen noemde, die heb ik in B crossen zien staan. Een strobaaltje kan ik thuis ook wel neerzetten en zo'n ton ook wel. Als je dan vervolgens nog de helft van de hindernissen van beide kanten springt, dan vind ik dat hier echt meer uit gehaald kon worden.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou als ervaren crosser niet veel voorstelde, maar voor al diegene die dit maar eens in de zoveel tijd een keer doen, wat het denk soms best een uitdaging.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 08:58

Dat de hindernissen niet heel uitdagend waren snap ik wel ivm het niveauverschil.
Maar er was geen/nauwelijks commentaar en dat vond ik heel zonde/jammer voor dat geld.
Voor de tuigdame was de ribg heel spannend (en de fotograaf) maar de hindernissen op zich, tja.
Een brug of een op/afsprong had wel leuk geweest. Het was een leuke ervaring en een leuke voorbereiding voor ons voor de Meern maar niet voor herhaling vatbaar.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:43

Je moet het maar zo zien: voor 60 euro de clinic + 2 vrijkaarten voor zaterdag, dan is het al met al nog niet zo duur :+

De hindernissen kwamen van de SGW in Oenkerk. Wij hebben vooraf aangegeven dat wij geen M/Z hindernissen hebben en in zo'n grote ring misschien meer/andere hindernissen erbij moeten. Maar dit is hoe ze het hebben uitgevoerd. Vergeet niet dat het voor hun de 1e keer was. Alle begin is moeilijk ;)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 18:10

De hindernissen is 1 ding maar het commentaar van 2 zinnen voor €60?
Dat vind ik gewoon heel jammer,dus niet voor herhaling vatbaar.
Ik heb geen kaarten gehad voor zaterdag hoor:)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:50

Oh haha, ik dacht dat iedereen die had ontvangen!
Ik ben het met je eens hoor, voor dat geld verwacht je wel wat meer instructies.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:44

Homiafortuna: Ik snap ook best dat het redelijk uitdagend was voor combinaties met minder ervaring, maar ik denk dat de informatie die hierover verstrekt is dat ook meer weer had moeten geven. Nu kon je je opgeven tot de klasse M SGW. Nu ben ik een B ruiter en viel het me al tegen. Zoals dat puntje en die hindernis die 'A' heette, dat waren hindernissen die je in een B cross tegen komt. Die tonnen bijvoorbeeld ook en hindernis 4 en 9 ook, maar dan moet je niet zeggen dat het een oefencross is tot M niveau.

Daarnaast had ik voor 60 euro ook meer opbouwend commentaar verwacht. Ik heb het op film staan en welgeteld drie zinnen commentaar. Daarnaast heb ik tijdens het verkennen van de cross ook niet super tips gehad waarvan ik dacht, nou hier heb je wat aan. Heb niks gehoord over hoe je een puntje aanrijd bijvoorbeeld. Nu heb ik dat ook niet nodig, want ik ben daarvan op de hoogte, maar dat is wel heel leerzaam voor minder ervaren ruiters.

Al met al denk ik gewoon dat hier veel meer uitgehaald had kunnen worden, niet enkel op het gebied van het parcours maar ook op het gebied van het commentaar. En tuurlijk, het was hun eerste keer, maar ik neem aan dat Lips best wat informatie had kunnen verstrekken en anders hadden ze ook andere organisaties kunnen benaderen die dit al vaker hadden gedaan. Vinkega had vorig jaar ook voor het eerst een indooroefencross en daar stond een heksenoog, een op- en afsprong, een rietkraag, een hegje, een houtblok, smalletjes, enzovoorts.

Nou genoeg gezeurd :+ Voor de liefhebbers, ik kwam wat foto's tegen op eventingphoto.com!! Zitten hele leuke tussen, ik heb er ook een besteld. Echter niet van alle combinaties, ik ben de een na laatste, dus nummer 1 t/m 14 of 15. :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:30

Ik ben het met je eens Rosa. Wij hebben nog de tip gegeven om de parcoursbouwer van Vinkega te benaderen. Misschien iets voor volgend jaar. Ik vind eigenlijk het initiatief wel erg gaaf, in zo'n concours eventing inbouwen, zouden ze best vaker mogen doen :D

Ook op Digishots.nl staan mooie foto's :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:35

Het initiatief was zeker leuk en de accomodatie was natuurlijk geweldig. Wat een bodem ook <3

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:18

Rosa_ ik ben het helemaal met je commentaar eens. Ik als beginner had wel wat aan de opmerkingen van Tim, maar ik heb eerder in dit topic ook al aangegeven dat ik die paar minuten die je aan tijd hebt wel erg weinig vond voor dat geld en daar sta ik nog steeds achter. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik enorm heb genoten van de rit met mijn paard en ook de locatie voelde heel echt aan. Ik voelde me heel wat, toen ik door die gang moest en in die grote hal kwam.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:44

@Rosa op eventhingphoto.com pagina 2 in het bruin, that's me
Ach wie weet volgend jaar andere hindernissen,andere instructeur:)

Dossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:38

Op dinsdag 8 januari 2013 heb ik tijdens de Eventing Clinic van Tim Lips op het ICNN te Drachten foto's gemaakt.
Deze kun je bekijken op http://www.oypo.nl/hetstaaterop

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:13

Helaas ik sta er niet tussen:(