[WN] Flower voor het eerst western op de foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:57

Toydoll schreef:
mellamoshan schreef:
ziet er goed uit room! ^^

Thanx!!

Flows is inderdaad toen ze 3/4 was getraind door Ed Gosen. Ze is prima op neckreining te rijden trouwens; dan kan ze lekker op de voorhand vallen en luistert ze verder prima, al sloffend door de bak ;-) Ik rij wel eens met een neck-rope :)

Sorry meen je dit sirieus?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:03

Ik rij zelf momenteel ook even met 2 handen (in de bak voornamelijk, buiten 1 hand) met een gebroken shank, maar ik probeer het wel zo subtiel mogelijk te doen :j

Wat ik van jouw foto's zie is dat je zelf een beetje in de knoop lijkt te kopen met de teugels? Ik zou je handen lager houden, en de teugels als een brug vasthouden. Maar dat ben ik :P Voor mij werkt dat het beste als je met 2 handen en shank rijd. Verder ziet het er redelijk ontspannen uit :j Leuk paard! :D

belletjhee

Re: Flower voor het eerst western op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:19

Kom op! waarom moet er altijd commentaar gegeven worden op met wat voor een bit je rijd. Ik vind t er goed uitzien hoor.. keep up the good work en ik zal je vast nog wel eens tegenkomen in woudenberg op die stal..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:40

the good work mis ik hier, en er is geen commentaar op het bit an sich,maar dat een beginner die om totaal verkeerde reden, en op een verkeerde manier gebruikt.
denk eens aan die paardenmond!constant aanleuning en getrek aan die shank is gewoon pijnlijk.
basis + les. en dan kom je er vast wel..

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:54

Dan moet iedereen maar overgaan op bitloos. constant getrek aan een snaffle is ook niet echt prettig.. maar einde discussie. iedereen moet gewoon doen wat ie t beste bij zn paard vind passen. Als zij dit vind.. so be it. ik zeg ook noet dat t goed is, maar ook niet dat t bar slecht is..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 13:00

spicegirl: Typ je nu hier een reactie om gewoon bot te zijn en het leuk vind om mensen te krenken achter ene beeldscherm of wil je echt wat toevoegen? Als je wat wil toevoegen, kom eens langs, en kom het in real-life beoordelen en er zelf ook even opzitten, dan weet je tenminste waar we het over hebben :)

Gelukkig weet ik hoeveel we voorruit gaan en ga ik met deze vooruitgang zeker door, ben in jaren niet zo blij geweest met mijn paard. Bedankt voor de tips iedereen, ik ga er zeker nog meer werk van maken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:16

als je zo goed rijd, plaats dan volgende keer foto's, waar je een andere indruk van zou krijgen.niet slim, om alle foto's van foute momenten te plaatsen, zeker niet , als je geen kritiek kan verdragen..
bot of niet, ik vind het sneu voor het paard.
en als ie door de shank heen gaat lopen, want dat gaat gebeuren,met constante druk, wat ga je dan doen ?
er is een verschil tussen western rijden, en rijden met een westernzadel (of bit).

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:58

Toydoll schreef:
spicegirl: Typ je nu hier een reactie om gewoon bot te zijn en het leuk vind om mensen te krenken achter ene beeldscherm of wil je echt wat toevoegen? Als je wat wil toevoegen, kom eens langs, en kom het in real-life beoordelen en er zelf ook even opzitten, dan weet je tenminste waar we het over hebben :)

Gelukkig weet ik hoeveel we voorruit gaan en ga ik met deze vooruitgang zeker door, ben in jaren niet zo blij geweest met mijn paard. Bedankt voor de tips iedereen, ik ga er zeker nog meer werk van maken.

Als je niet tegen kritiek kunt moet je ook geen foto's plaatsen, er worden in dit topic genoeg dingen gezegd die jou kunnen helpen. Spicegirl is hier eentje van, ze probeert je alleen maar te helpen. En precies om deze reden zou ik al geen eens een reactie meer durven plaatsen, omdat alles wordt opgevat als alleen maar kritiek, maar je moet eens verder kijken dan je neus lang is en misschien wat tips aan durven nemen ;)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:00

Wat ik zo zie op de foto's.
Je wilt zoals menig (Engelse) ruiter nog teveel controle hebben, ik zou als ik jou was proberen op de momenten dat hij loslaat in de mond, de teugel te ontspannen en je hand naar beneden/naar voren brengen zodat de teugel meer lengte krijgt.
Als hij je hand volgt in ontspanning naar beneden, er dan zoveel als mogelijk vanaf blijven.
Op het moment dat je merkt dat hij omhoog komt of weer druk op je teugel uitoefent, je hand omhoog... vragen tot je voelt dat hij weer ontspant en wil zakken en dan weer de hand laten zakken.
Hoe consequenter/duidelijk jij bent des te beter hij daar blijft.

Je zit helemaal niet verkeerd, probeer alleen iets meer op de kont te zitten bij bijv de stop.
Dan help je hem meer mee, in plaats van tegen.
Succes. ;)

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:26

Lieve Toydoll, je bent op de goeie weg hoor, gelukkig zie ik je dagelijks rijden en daar is niks mis mee! Ik weet precies om welke reden je Flows op je shankje rijdt en ze loopt al duizend maal beter als een maand geleden en als de andere luitjes hier op het oh zo gezellige bokt dat proces hadden meegekregen, dan waren ze een stuk enthousiaster geweest ;) Laat ze maar lekker kletsen

Als ik zou vinden dat jij niet netjes zou rijden, dan zou ik je ook niet op mijn Blue-tje zetten!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:40

Leuk om te zien hoe je bezig bent met je paardje! :D
Ik vind je handen er komisch uitzien hoe je je teugels vasthoudt maar niet storend eigenlijk :+
Bij je stopje mogen je handen meer naar voor.
Wat de bodem betreft kan je om het even op elke bodem een stop vragen op je zit.
Ze hoeven daarom geen meters te trekken, juist het gebruik van hun achterhand dat onder komt is belangrijk.
Kan je paardje perfect goed reageren op je zit en mss maar 30cm maken maar komt ie wel onder en maak je ook geen schade naar je paard toe :)
Dus doe gezellig verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:43

Wauw, ik ben het gewoon (op zijn minst voor een deel) eens met Sliding :D

Al is het meeste wel gezegd, kijk alsjeblieft uit in de bodem die je wilt gebruiken voor het oefenen van stops. Over de rijtechnische kant van een stop maken valt veel te praten, maar een correcte bodem is toch wel basisregel nr. 1. Op viltbodems proberen te stoppen gaat echt serieuze blessures opleveren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 22:12

spicegirl schreef:
als je zo goed rijd, plaats dan volgende keer foto's, waar je een andere indruk van zou krijgen.niet slim, om alle foto's van foute momenten te plaatsen, zeker niet , als je geen kritiek kan verdragen..

Ik zal nooit zeggen dat ik goed rij, lees goed de openingspost. Ik heb nog een heleboel te leren. Maar er zit een verschil in feedback geven, en gewoon plezier halen uit een ander de grond in te praten (vanuit achter een beeldscherm), zoals jij doet.

Aan nutteloos gevuur van wat klote opmerkingen word niemand beter, je strijkt alleen maar mensen tegen de haren, en wat gaat het paard daar nu beter van worden dan (niet dat ze het nu zo slecht heeft hoor, haha)? Ik heb dan nog een hoop te leren van paardrijden, jij van sociaal gedrag.

Tinks: Thanx :) Je bent geweldig :D

De rest: Thanx voor nuttige tips! Heb veel dingen vanavond al meegenomen, en ging dus ook erg lekker! Ik deed inderdaad te veel met binnenteugel, vanavond echt op buitenteugel/neckreinig geprobeerd en daar reageert ze dus inderdaad gewoon super goed op. Thanx voor de tip dus!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:23

muiske07 schreef:
Wat de bodem betreft kan je om het even op elke bodem een stop vragen op je zit.
Ze hoeven daarom geen meters te trekken, juist het gebruik van hun achterhand dat onder komt is belangrijk.
Kan je paardje perfect goed reageren op je zit en mss maar 30cm maken maar komt ie wel onder en maak je ook geen schade naar je paard toe :)

Je maakt toch hopelijk een grapje? 30cm sliden op een viltenbodem = erna peesjes bij elkaar rapen. Advies ts: vingers in oren en lalala zingen bij die post :+

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:36

@hollywood86, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. ;)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:45

Jemig mensen... gooi er meteen een mening uit zonder te vragen hoe het zit.
Die stop is geen sliding stop, deze worden alleen gedaan in onze binnenbak met speciale reining bodem.

Toy:
Je gaat echt met sprongen vooruit...stond gister nog ff naar je te kijken in de binnenbak en zowel jij als Flower doen het zoveel beter als eventjes terug *\o/*
Toppers!!!! :*

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:49

Laat ze maar banketstaaf meid, jullie doen het super samen!!!
En dat gezeur over het bit, lekker laten gaan. Jij snapt hoe Flower in elkaar zit en hoe het verleden is geweest, de mensen hier weten dat niet.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:22

Wat een leuk paardje heb je!
Wat fijn dat jullie al zo vooruit zijn gegaan, de rest komt nog wel.
Het geeft een fijn en prettig beeld. Je mag idd nog wat meer los laten maar dat komt vanzelf wel.
Gewoon lekker doorgaan en door lessen met je paardje dan komen jullie er wel!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:45

Ik zie een heleboel reacties, maar helaas geen foto's?
Anyway, dan maar ander commentaar :+. Leuk dat je western rijdt met je connemara.
Ik heb ook een connemara en jawel.. western gereden :).

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:51

spicegirl schreef:
als ze niet luistert naar een snaffle, is het geen goed (gereden) westernpaard.

ach, zolang ze in de green as grass ook op een shank mogen rijden en dat ook doen valt dit nog wel mee.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:54

eens. maar laat ik het anders zeggen; een goed gereden paard moet je zowel met snaffle, als met shanks kunnen rijden.(mits de juiste leeftijd ntl.)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:56

Dat klinkt al een stuk vriendelijker ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:04

ik bedoelde het goed, maar schrijf het altijd net anders op, als ik bedoel. :*

Italo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:58

spicegirl schreef:
ik bedoelde het goed, maar schrijf het altijd net anders op, als ik bedoel. :*

Iedereen zal het sowieso op een andere manier lezen ;) is altijd zo via mail, sms, enz :)
Kan je niets aan doen! :D

priscilhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:24

wauw wat een mooi paard en een mooi zadel. waar koop je die want ik wil egt heeel graag me eige paard. xxx *\o/* /3 :D |(