[SGW] Behaalde (SGW) doelen 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:03

Citaat:
Ik heb maar 1 doel en dat is een levend veulen Mocht dit niet lukken, merrie opbouwen en weer beginnen met cross en springen. Dan ga ik fanatiek werk maken van een terugplaatsing naar het M sgw en bekijken of we M durven te springen.

Levende veulen is gelukt, terugplaatsing naar het M is gelukt en ik heb zelfs 2 keer een crossje gereden. Maar mijn hoofddoel wordt morgen al weer 5 maanden en dat is dus behaald.

_lautje_

Re: Behaalde (SGW) doelen 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:20

_lautje_ schreef:
Wel mijn doel is om zelf weer op een paard te kunnen zitten/rijden.
Of echt crossen weer gaat lukken zullen we wel zien.

Als het wel lukt heb ik wel wat doelen.
Hetje: Nu toch echt 1* starten.
Amati: Z springen en 1*eventing starten
Belizaar: Kijken of hij crossen leuk vind en wellicht een keertje B/L starten

Verder wil ik zelf afstuderen, baan vinden en gelukkig zijn met mijn vriend :)

Mijn doel om weer te kunnen rijden is gelukt! Sneller en beter dan gehoopt!

Helaas overleed mijn vader plots in het voorjaar waardoor demotivatie om echt fanatiek 3 paarden te rijden mij ontbrak. Mij toen geheel geconcetreerd op Amati. En met resultaat! Hij loopt super in de 1* en denken al stiekem aan een stapje meer. Z springen is er gewoon niet van gekomen.
Hetje is dit seizoen aandacht te kort gekomen. Gewoon heel simpel.
Beli Ook niet veel meegedaan in eerste instantie maar hij heeft nu in het seizoen toch nog super fijn L gelopen. Was meer dan ik durfde te hopen.

Ik ben afgestudeerd, heb een baan gevonden en met een ander vriendje heel gelukkig :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:22

_lautje_ schreef:
_lautje_ schreef:
Wel mijn doel is om zelf weer op een paard te kunnen zitten/rijden.
Of echt crossen weer gaat lukken zullen we wel zien.

Als het wel lukt heb ik wel wat doelen.
Hetje: Nu toch echt 1* starten.
Amati: Z springen en 1*eventing starten
Belizaar: Kijken of hij crossen leuk vind en wellicht een keertje B/L starten

Verder wil ik zelf afstuderen, baan vinden en gelukkig zijn met mijn vriend :)

Mijn doel om weer te kunnen rijden is gelukt! Sneller en beter dan gehoopt!

Helaas overleed mijn vader plots in het voorjaar waardoor demotivatie om echt fanatiek 3 paarden te rijden mij ontbrak. Mij toen geheel geconcetreerd op Amati. En met resultaat! Hij loopt super in de 1* en denken al stiekem aan een stapje meer. Z springen is er gewoon niet van gekomen.
Hetje is dit seizoen aandacht te kort gekomen. Gewoon heel simpel.
Beli Ook niet veel meegedaan in eerste instantie maar hij heeft nu in het seizoen toch nog super fijn L gelopen. Was meer dan ik durfde te hopen.

Ik ben afgestudeerd, heb een baan gevonden en met een ander vriendje heel gelukkig :P

Fijn!
Je formuleert het wel erg leuk :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:09

Tsja soms is een wisseling in de wacht zo gek nog niet en kan dat heel positief uit pakken :P

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:46

Klinkt goed, Lautje! Behalve dan van je vader, dat is echt heel naar.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:48

[quote="annikavolder"]Nou dan kom ik ook maar met mijn doelen!

zoals iedereen al zegt, in 1e plaats paard en mezelf gezond houden daarnaast evt een huisje kopen en aangenomen voor de vervolgopleiding die ik heel graag wil doen. (en heel veel andere mensen helaas ook.....)

wat betreft het rijden:

dressuur: ontspannen een Z2 proef doorkomen en heel misschien een x ZZ licht starten.
springen: halverwege het seizoen vol vertrouwen een L parcours doorkomen zonder eraf te vallen ;-)
crossen: lekker in de B blijven, veel vertrouwen opdoen en als ik me ga vervelen in de B en blijf zitten onderweg dan heeeeel misschien L na de zomer.

Mijn doelen zijn deels behaald, maar ik heb een super fijn seizoen gehad!

Qua dressuur geen ZZ licht gestart, maar wel enkele keren fijn ontspannen de proef door gekomen met dikke winstpunten, dus het ZZ licht wacht op ons in 2013.

Springen heb ik mijn doel behaald, ik ben L gestart, en na 1x gevallen te zijn, 1x met 30 strafpunten te zijn gefinished heb ik ook de eerste 2 puntjes binnen met een foutloze rit!

Cross: De B gaat sinds de zomer erg fijn! WW, Texel, Lisse en Neede foutloos gereden, helaas in PH eraf gevallen. Ik heb zelf nog niet de moed om L te starten, maar wie weet in 2013?

Paard in ik zijn beiden gelukkig gezond gebleven en ook ben ik (eindelijk) aangenomen voor de vervolgopleiding die ik zo graag wilde. Dat huis is er nog niet van gekomen maar ik wacht rustig af tot de huizenmarkt nog iets dieper instort.....

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:43

marleeentje schreef:
2011 was het jaar van oefenen en trainen met Amigo: van groen paard naar oefenparcoursen springen, crossen en onderlinge dressuurwedstrijdjes. Maar in 2012 wordt het serieus en gaan we echt aan het werk. Ook al ben ik geen super fanatieke wedstrijdruiter (ga niet iedere week op wedstrijd, eens per maand is ook goed :-) )

Maar zonder (wedstrijd)doelen komen we nergens, dus hierbij ook mijn doelen:
Dressuur: eind van het jaar minimaal L dressuur met winstpunten
Springen: ons debuut maken in het B springen en hopelijk ook hier wat winstpuntjes rijden
SGW: starten in de B bij SGW Vlietlanden en Lisse en daar rondkomen

Verder in de zomer de wekelijkse crosslessen bij de Voorruiters volgen en vooral veel plezier beleven aan mijn leuke paardje!

Ik heb nog even gewacht met het invullen van mijn resultaten over 2012, in de hoop dat ik in ieder geval nog 1 van mijn doelstellingen kon halen, maar helaas... het is ons niet gegund dit jaar geloof ik... -O-

Problemen met opstijgen hebben ervoor gezorgd dat we een flinke dip hebben gehad dit jaar. Angst bij mn paard, vertrouwen bij mij weg, met als dieptepunt een paard in blinde paniek op los op de weg. We zijn weer van voren af aan begonnen en met behulp van mijn instructeur de problemen overwonnen. Verder hebben problemen met mijn gezondheid een actief jaar in de weg gestaan.

kortom:
L dressuur, nog niet behaald, nu B+9
B springen: ik zou volgende week B gaan starten, maar door een val van mn paard zit ik nu met een schouderblessure, waardoor ik niet kan rijden. Dus helaas, doel wordt niet meer gehaald dit jaar
B SGW: B gestart bij de Vlietlanden, maar door een gestresst paard en een gestresste ruiter niet verder gekomen dan het springparcours. Lisse heb ik BB gestart, om na de opstap problemen weer een rondje voor het vertrouwen te rijden

Hopelijk volgend jaar beter!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 14:51

Jeetje, wat een verhaal... Hopelijk gaat het je volgend jaar wat beter af zeg!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:29

Wat leuk om te lezen allemaal zeg.

Ik heb mijn doelen niet in het vorige topic gezet. Was druk met onze kleine baby.
Maar mijn doelen van 2012 waren:

Dressuur: niets meer, misschien een keer starten. Maar we zijn Z2+8 en na een wedstrijdstop van een jaar (zwanger) weet ik niet of het nog gaat lukken om weer zo op te bouwen. Het is geen dressuurpaard.

Springen: Lekker B/L blijven hobbelen, zorgen voor een goed gevoel en fijne rondjes.

SGW: in het L de winstpunten halen om naar het NK te mogen en daar in de top 10 eindigen.

Dressuur: idd niet meer gestart. Paard heeft er geen plezier in. Doet de oefeningen wel, maar kan niet op tegen het dressuurgeweld in het Z2.

Springen: na een jaar niet starten toch erg veel moeite gehad om fijne rondjes te rijden, maar aan het einde van het seizoen ging het toch beter. Nu zelfs binnen een fijn L rondje gereden. Dus ook wel gelukt.

SGW: Na indoor Wanroij in 2010 niet meer gestart. Gelukkig een lieve vriendin paard in conditie gehouden tijdens mijn zwangerschap, waardoor ik Chaam toch wel aan durfde. Hier meteen L gestart met zeer goed resultaat. Foutloos en 1e prijs. Daarna nog lekker wat wedstrijden gereden, waarbij alleen twijfel op vreemde waterbakken en trakheners (vooral twijfel vanuit mijn kant). Gorssel slecht gereden. Maar de punten voor NK waren binnen. NK 5e plaats behaald. Dus dat doel is zeker gehaald.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:13

Haha doelen zijn er om bij te stellen zie je maar weer in dit topic.
Een :+: voor diegene die het afgelopen jaar om diverse redenen heel graag anders hadden gezien.

Citaat:
Ik had het voornemen om dit winterseizoen mijn laatste punt te halen voor Z2 dressuur en een aantal B parcoursen te springen. Paard is nu helaas ziek en weet nog niet of ik over een week of over 2 maanden weer aan de gang kan.
Eerste doel is dus weer braaf om mijn paard gezond te krijgen.
Daarna start ik volgend seizoen weer in de B en ga eens loeren naar de L. Het woord starten durf ik nog niet in mijn mond te nemen.

Punt voor het Z2 heb ik ook binnen met mijn ene dressuurwedstrijd dit jaar.
Heb 1 keer een poging gedaan om B springen te starten maar dat verregende. Hoewel we geen springwedstrijden hebben gereden zijn we thuis (op en met de club) wel actiever geweest in het springen. Wat mij betreft ook prima.
Paard was op tijd gezond om met een eigen oefenrondje in de Mosten in Chaam aan de start te verschijnen. We hebben een heel leuke seizoen in de B SGW er op zitten en zelfs 1 keer in het L(hc) gestart.
Ik mag tevreden zijn dus.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:11

Leuk zie hem nu pas!

maximiliano schreef:
Leuk :D

Mijn doel eind volgend jaar alle disciplines L+ winst te zijn!
Nu heb er ik voor het springen en de dressuur niet veel meer nodig maar de zomer start ik ook alleen maar SGW's!

Heb nu nog 2x indoor B dressuur en springen en hoop dan in het voorjaar in beide m'n winstpunten in het L te halen! En dan de rest van het jaar crossennnnnnnn!!!!!

Dressuur: niet gestart! Gewoon weg geen zin in!
Springen: gehaald!
SGW: gehaald!

Kortom geslaagd! Nieuwe doelen zijn alweer gesteld :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:09

_Noor schreef:
Mijn doelen voor 2012... behalve het geijkte verhaal van alles heel houden ;)

Z2 + 10 halen (en ja, wie weet dus ZZL), M springen, M SGW. De laatste twee bij voorkeur ook met wp natuurlijk ;)

ZO, ik knal hem er maar gewoon in! :o
In 2011 genoeg ellende gehad, 2012 wordt ons jaar!!!!!

Euh, mmmwah.
Z2: bijna niet gestart, de teller staat op 5. In de trainingen thuis wel ontzettend vooruitgang geboekt, in januari gaan we weer starten.
M springen: daar hoef ik niet eens aan te denken voorlopig. Springlessen gaan super, indoor cc gewoon teveel spanning. Komt wel.
M SGW: Ja! Gehaald! In Maarsbergen héérlijk in het L gecrosst, daarna in Westerbork een foutloze M cross gereden, was echt kicken! Oudkarspel ging goed, maar daar ben ik gestopt omdat Jer wel errug hard ging, vervolgens ging ik koppie onder in Wieringerwerf en ben ik ook weer zelf gestopt in Gorssel. We moeten in het M echt weer even kilometers maken voor het zo vanzelfsprekend gaat als in het L!

Verder ben ik van baan gewisseld, heb ik wel wat motivatieprobleemjes gehad.... mwah.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:22

Lielle schreef:
Weer gewoon lekker rijden met alle paarden. En beginnen met het veulen van Raimaer die alweer drie wordt.

en dat is op en top gelukt. Crossseizoen had (veel) beter gekund maar alle paarden zijn lekker aan de gang, incl de driejarige :D