[WN] Western Horseworld, speciale NK uitgave

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:14

Ik vind het zeker toppie al die foto's en je ziet ook steeds meer 'bekenden' op de foto staan Lachen

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:19

Laat je niet gek maken, Natas´(en Heleen): geweldig mooie uitgave!! OK dan! Dat er hier en daar een ´foutje´ in zit mag de pret niet drukken - perfectie is maar saai *LOL*

Groetjes Marion

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 12:21

Natascha dH schreef:
Het is natuurlijk niet haalbaar voor Heleen om achter de originele fotograaf aan te gaan zoals in het geval van Gera en Xono. Jongens, wat willen jullie dan, terug naar een zwart-wit velletje met tekst...........???

Nee nee, dat bedoel ik ook niet. Ik heb zelf Heleen toestemming gegeven om allerlei foto's van mij te gebruiken, dus ik heb er ook totaal geen problemen mee. Sterker nog, ik vind het hartstikke geweldig dat mijn foto's in de WHW staan! Het enige wat ik op wilde merken, vandaar dat ik dat voorbeeld erbij heb gehaald, is dat het heel streng geregeld is wat beeldrecht betreft en dat je een blad zo een oor aan kan naaien als ze een foto van jou hebben gebruikt zonder toestemming. Ik heb voorbeelden op school en in de praktijk gehoord en daar word je alles behalve vrolijk van. Vooral omdat de WRAN gewoon een goed initiatief en een goede organisatie is en ik ervoor streef om de WRAN zoveel mogelijk uit te kunnen breiden en dus niet uit te melken wat geld voor foto's e.d. betreft.
Het was gewoon jammer dat niemand foto's van de barrelraces heeft gemaakt en dat als gevolg had dat er foto's van een andere race uit een ander land zijn gebruikt. Zonder illustraties had de pagina er al helemaal leeg uit gezien. Ik weet verder niet hoe het zit met de beeldrechten van deze foto's. Ik zou er zelf eigenlijk geen probleem van maken als een foto van mij gepubliceerd zou zijn in het WRAN blad, hoe beschermd door copyright dan ook, omdat ik de WRAN graag wil steunen. In Amerika zit het echter anders. Ik ben ook nog gevraagd voor foto's van de barrelrace, maar had ze ook niet. Ik had nog wel enkele, niet zo goede, foto's van de barrelrace clinic gehad die een tijd geleden in Stroe is gehouden.
Ach tja, wat doet het er verder ook allemaal toe. Ik kan begrijpen dat het voor Wendy wel erg vervelend is, ik zou als ik haar was dan ook even contact opnemen met de redactie, maar ik ben erg tevreden over deze speciale editie en vind dat het merendeel van de foto's erg goed uit de verf is gekomen. Door medewerking van een heleboel 'bakrandridders' met camera hebben we wel weer een mooie NK uitgave met foto's. Dat is een stuk leuker dan een fotoloos blad met uitslagen van de wedstrijden...

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:41

Natascha dH schreef:
Daar gaan we weer: Hebben we een volle WHW dit keer zelfs in FULL COLOUR en dan is er weer iets mis mee. Wendy, ik snap dat je het niet leuk vindt dat je foto's gebruikt zijn, maar om dan gelijk over stelen te beginnen is wel een beetje voorbarig. Neem eerst contact op met Heleen en vraag hoe het zit. Misschien is het per ongeluk zo gelopen.
Eindelijk zijn er voldoende leuke foto's beschikbaar voor de WHW en, Sugarmiss, de foto's die Heleen heeft zijn of door mensen ingestuurd en dan kan je er vanuit gaan dat er toestemming voor plaatsing is of zijn door Marioin Keijzer gemaakt en daarvan hebben we ook toestemming. Het is natuurlijk niet haalbaar voor Heleen om achter de originele fotograaf aan te gaan zoals in het geval van Gera en Xono. Jongens, wat willen jullie dan, terug naar een zwart-wit velletje met tekst...........???
Ik snap het echt niet, eerst klagen over een waardeloos blad en nu dit weer......... We (de WRAN) zijn in het allemaal vrijwillig in onze vrije tijd bezig en dan is het nooit goed. Maar goed zo doorgaan hoor, de voorraad vrijwilligers raakt vanzelf uitgeput....................................
De groetjes, Natascha de Heer, bestuurslid WRAN

Ik heb contact gehad met Heleen, omdat ik mijn artikel over de barrel race met de foto's terug heb getrokken omdat ik een meningsverschil heb met de wran. Als ik een artikel en fotos terug trek (en deze vervolgens thuis teruggestuurd krijg) dan verwacht ik niet dat ik diezelfde fotos nog terug zie in het blad waar ik niet meer aan mee wil werken... Vind ik niet netjes !
Ook hebben deze fotos speciale waarde voor mij omdat ik deze gekregen heb van de fokker van mijn paard, en ik was van plan om deze fotos in de toekomst zelf te gebruiken voor een boek...
En als je wel weet (zoals bij deze foto's het geval is) waar de fotos vandaan komen kun je dat er op z'n minst bij zetten... of het van te voren vragen ? Vrijwilligers of niet; de goede manieren zijn in ieder geval ver te zoeken !

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:49

Misschien had je toch eerst even met Heleen moeten communiceren en haar een kans moeten geven het uit te leggen voor je hier en publique gal gaat spuwen. Dat vind ik nou goede manieren.
Dit soort dingen geeft bij mij in ieder geval een gevoel, na jarenlang in het WRANbestuur te hebben gezeten, van "doe het toch allemaal even lekker zelf!!". Maar de leuke reacties slepen je er dan toch weer doorheen. Echter zoals ik al zei, het houdt een keer op.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:01

Zoals ik al schreef heb ik hierover al contact gehad met Heleen,
Ik wil je de mailtjes wel doormailen zodat je precies weet wat
ik bedoel !

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:09

Van mij zijn ook 3 foto's in het nieuwste WRAN blad gepubliceerd, zonder dat ik er iets van af wist.
Nu vind ik het in dit geval niet zo erg maar het had wel leuk geweest als ik een schrijven had gehad waarin stond dat ze m'n foto's gingen gebruiken.
Dus Natascha dH, het heeft niet zozeer met stelen te maken, maar met het feit dat er zonder kennisgeving van je materiaal gebruik wordt gemaakt.
Nattulijk ben ik het verder met je eens dat het een leuk, vol blad is geworden.
Groetjes,
Liesbeth

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:35

Wendy heeft al haar berichtgevingen voor de WRAN al direct na het NK terug getrokken. Ze was nog zo netjes hier niet te vermelden waarom.
Dan is het ook zaak de bijbehorende foto's bij deze berichten niet alsnog te plaatsen Nataschja. Dat dit per ongeluk zo gelopen is maak dat de kat maar wijs.
Wendy heeft er zelfs niet eens wat van geweten dat de WRAN met haar foto en een van haar paarden reclame maakte voor de barrelrace op het NK.
Wel goed genoeg geweest om er reclame mee te maken dus.
Ook al zijn foto's door een andere fotograaf gemaakt, als je die plaatst moet de gefotografeerde persoon daar wel toestemming voor verlenen, vooraf wel te verstaan. Er bestaat nog zoiets als privacy en dat geldt ook voor de WHW, zeker als de berichtgeving met de daarbijbehorende foto's van te voren al ingetrokken was. Dat heeft niks te maken met vrijwilligerswerk of saai of niet saai.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:37

Natascha dH schreef:
Misschien had je toch eerst even met Heleen moeten communiceren en haar een kans moeten geven het uit te leggen voor je hier en publique gal gaat spuwen. Dat vind ik nou goede manieren.
Dit soort dingen geeft bij mij in ieder geval een gevoel, na jarenlang in het WRANbestuur te hebben gezeten, van "doe het toch allemaal even lekker zelf!!". Maar de leuke reacties slepen je er dan toch weer doorheen. Echter zoals ik al zei, het houdt een keer op.

wie zit er nu te spugen?????

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:49

Maar Liesbeth, waarom heb je die foto's dan aan de WHW gegeven? Om aan de muur te laten hangen?
Prima Wendy, dat je met de betrokken personen persoonlijk over het geval gecommuniceerd hebt. Ik hoop dat er een voor alle partijen tevreden uitkomst is.
En Dance, ik vind het inderdaad heel netjes van Wendy dat ze haar motivaties en reden van ongenoegen voor zich houdt. En hiermee bokt niet tot de modderpoel maakt zoals soms het geval is.
Maar als iedereen(even het geval van Wendy niet meegenomen) van de WHW gaat eisen dat het portretrecht van te voren gecontroleerd gaat worden, dan komen we echt op een getypt A4-tje uit, dat kan ik je wel vertellen. Over en sluiten wat mij betreft.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 13:54

Ik had niet verwacht dat mijn topic hiertoe zou leiden Scheve mond

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:06

Fijn Natascha, is O.K.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:40

ik heb hem eindelijk binnen, vond foto's leuk! sfeerfoto van sylvia is ook leuk. verder niets ereover te melden, nog geen tijd gehad om te lezen, alleen foto's gekeken.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:27

als jullie ooit een foto van mij plaatsen.
willen jullie er dan opletten dat je dat je hem een beetje bijwerkt, zodat ik er een beetje voordelig in kom.
de rimpels een beetje gladder, vlechtjes netjes trechtop, onderkinnnetje omhoog getrokken Haha! Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

zoiets dus *LOL* Knipoog

ik vind het leuk dat de stukjes door de deelnemers zelf zijn geschreven.
goed gedaan allemaal OK dan!
ik heb nog niet alles gelezen, maar vanavond duik ik er weer met veel plezier in.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 18:47

Whaaaaaaaaaaaaaaaaahahaha Jos, jeetje, hoe verzin je het! Haha! Kijk uit hoor, straks staan ze er volgende keer in! Pling

Ik moet zeggen dat ik het ook een zeer geslaagde editie vond hoor, op de enkele puntjes na die in dit topic dus al besproken zijn. Van mijzelf uit eigenlijk niets dan lof! Alleen mijn foto's mag ik volgende keer iets beter maken met een net wat lagere ISO-waarde...
Ik ga alle artikelen morgen en overmorgen lezen, ik heb tot nu toe alleen de uitslagen doorgepluist

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:04

Yeahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, JOSSSSS!!!! Geweldig!!!!! Meid, deze foto's moeten er gewoon in de volgende keer, daar wordt iedereen toch acuut weer vrolijk van...........mal mens, hihihihihiihihihi!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:05

Die Jos, altijd goed voor een vrolijke noot Clown

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:38

Jos the Boss Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:11

Leuk zeg! Ziet er super uit met al die foto's en verslagen.

Leuk om iedereen te zien en, Sil, wat een plaatje is het toch Bloos! Echt onwijs gave foto van je Bloos
Ook van Calemity Jane is het een mooie foto, misschien liep hij niet zo lekker tijdens je proef maar die zon op zijn witte manen is prachtig. Pling

Had natuurlijk gehoopt op een statiefoto van Digger en niet eentje waar hij half staat te slapen omdat zijn neus wordt ingevet maar het is toch leuk om er in te staan.

Wel veel Ellen Welten vond ik, niets ten nadele van haar hoor maar ik had ook graag nog meer ander paarden gezien dan steeds weer haar paarden Schijnheilig

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 20:16

Ellen Welten is vaak kampioen geworden en de WHW streeft er toch naar om de kampioenen in het blad te plaatsen, mits er natuurlijk een foto van is. Die waren er dus duidelijk wel van haar Lachen

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:15

Ik vond het een hele goede uitgave en heb nog niet alles gelezen, maar wel veel mooie foto's al "bekwijld". De rest bewaar ik voor het weekend *LOL*
Wat ik wel jammer vond was dat de uitslagen van onze laatste wedstrijd er niet instaan.
Ik snap wel dat dat niet hoort in een NK nummer hoor, maar ik had me er juist op verheugd om ook eens een keer in de whw te staan (ook al was het dan alleen maar mijn naam Bloos )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:21

banish schreef:
maar wel veel mooie foto's al "bekwijld". De rest bewaar ik voor het weekend *LOL*
)

de foto's van Jos? Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:23

gera schreef:
Ellen Welten is vaak kampioen geworden en de WHW streeft er toch naar om de kampioenen in het blad te plaatsen, mits er natuurlijk een foto van is. Die waren er dus duidelijk wel van haar Lachen

Moet er 'smorgens wel een fotograaf aanwezig zijn voor de halterkampioenen...........dat was vorig jaar wel het geval en dat vonden de winnaars in de halterklasses erg leuk, krijg je toch het gevoel dat er meer waardering voor het halteren is dan normaal, Schijnheilig .

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:28

FlyingHigh"]
[quote="gera schreef:

Moet er 'smorgens wel een fotograaf aanwezig zijn voor de halterkampioenen...........dat was vorig jaar wel het geval en dat vonden de winnaars in de halterklasses erg leuk, krijg je toch het gevoel dat er meer waardering voor het halteren is dan normaal, Schijnheilig .
[/quote]
Ja dat ben ik wel met je eens, geen foto's van de halterkampioenen is wel erg jammer. Huilen

In de Quarter stond een prachtige foto van Ellen en haar dochter met al hun behaalde prijzen. Die foto had ook in het WHW geplaatst kunnen worden en dan had dat alles gezegd over hun prestaties!
Dan hadden er wat meer foto's van andere in gekund OK dan! ****Bv. een statiefoto van Digger***** Hahahahahaha, grapje Clown

Jos had wat mij betreft op de cover gekund! OK dan!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:36

Jos, ik ben gisteren nog bezig geweest met je foto's............ik mail 'm naar je, kun je 'm even beoordelen en dan weer plaatsen, hihiihiii. Meid, ik ga accuut de WHW bellen dat ze niet langer hoeven te zorgen voor een coverfoto vol met LOL!!!!!