[WN] Na vandaag, ben ik helemaal om..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:33

2a54z6e45r6r schreef:
Sonja schreef:
Ook slechte dressuurles gehad dus. Jammer.

vind ik nogal een radicale uitspraak :p

Ben het eens met het feit dat het niet opeens kan dat ze met western beter aan de hulpen staat zoals de TS zei, omdat ze daar ook op de dressuur heel erg op hameren. Dat is een kwestie van goed les hebben. Verder is het een kwestie van wat je ligt, dat is gewoon je eigen mening. Ik heb een tijdje western gereden maar het past toch echt niet bij mij, in de dressuur ben ik veel beter op mijn plek, maar ik snap ook dat er heel veel mensen zijn die western gewoon veel leuker vinden. Dat is geen kwestie van lessen, maar van eigen voorkeur.

Verder: super TS dat je eindelijk je vakje hebt gevonden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:34

Mag. Als je met een WEEK al nooit meer terug wilt, had je het daarvoor niet goed.
Een week KAN geen groot verschil uitmaken als je daarvoor fatsoenlijk reed en les had.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:40

Sonja schreef:
Mag. Als je met een WEEK al nooit meer terug wilt, had je het daarvoor niet goed.
Een week KAN geen groot verschil uitmaken als je daarvoor fatsoenlijk reed en les had.

Ben na 3 jaar opnieuw beginnen rijden en meteen met western gestart. Ik vond dressuur ook super maar denk dat western me meer ligt :) Niet dat ik nooit meer wil dressuren maar western heeft toch m'n voorkeur *\o/*

Anoniem

Re: Na vandaag, ben ik helemaal om..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:15

Haaaa maar da's een heel ander verhaal als van TS :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:19

Helemaal eens met Sonja, dan was de les niet al te best. Want mijn ervaring is dat het in het begin best wel op Engels rijden lijkt. Als je paard dan opeens veel beter reageert is er voorheen toch iets fout gegaan. Maar fijn dat jullie het nu allebei fijn vinden om western te rijden, dat is natuurlijk het belangrijkste :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:21

Dat klopt idd :)
Maar het is bij mijn verhaal een kwestie van meerdere zaken die samenhangen. Als instructie mij niet (kunnen) uitleggen waarom een paard zo loopt als je bepaalde hulpen geeft en mij niet kunnen helpen met de juiste houding aannemen.

Ik krijg nu heel anders les en rijd op een heel andere manier.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:22

Mijn instructeur kan mij heel goed de reacties van Guusje en het waarom uitleggen. Ik weet waar ik aan toe ben. Op de Engelse manier heb ik dat toch wel gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:25

wat leuk. ik heb 5 jaar geleden ook begonnen met western rijden. daarvoor 6 jaar dressuur. maar was totaal niet mijn ding.
helaas rij ik momenteel niet meer. paardje is er nog niet klaar voor.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:32

Ik ben sinds kort ook overgestapt :D (nu 3 lessen ofzk gejad)
Ben heel blij dat ik de overstap heb kunnen maken, want heb altijd western al interessant gevomdenn :)
Merk nog niet een heel groot verschil met dressuur, maar dat is denk ik vooral doordar we nog heel erg met de basis bezif zijn. Wel wordt het verachil steeds groter :))

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:58

Goedso zo ben ik ook begonnen met mijn Alpenquarter.
Top dat jullie het beide zo fijn vinden.

Mobys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:50

capopjekop schreef:
Helemaal eens met Sonja, dan was de les niet al te best. Want mijn ervaring is dat het in het begin best wel op Engels rijden lijkt. Als je paard dan opeens veel beter reageert is er voorheen toch iets fout gegaan. Maar fijn dat jullie het nu allebei fijn vinden om western te rijden, dat is natuurlijk het belangrijkste :D

Weet niet of dat altijd aan je les ligt, zoals al eerder door iemand gezegd; het moet je ook maar net liggen. Ik heb zelf nu een paar western lessen gehad, maar ik vind vind het juist soms verwarrend; het lijkt veel op engelse stijl, maar ook juist weer helemaal niet. Voel me iig een enorme beginner.
Uiteraard gaat het er uiteindelijk om wat je het beste ligt; persoonlijk had ik niets tegen dressuur, maar wel de manier waarop het soms wordt gepresenteerd en uitgeoefend. Ook op hoog niveau. Western ligt me dan iets beter, al kan ik me ook best voorstellen dat ik misschien ook nog wel eens een middenweg erin vind; dressuur met westerninvloeden. Voorals nog concetreer ik me eerst maar eens op het goed leren westernrijde :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:55

Mobys, is ook zo hoor, een stijl moet je ook liggen.
Maar als ik lees dat paarden na 1 of 2 westernlessen ineens zo fijn aan de hulpen staan, of het rijden zo veel leuker vinden, dan had je echt gewoon heel beroerde les daarvoor...

Ik vind het zo jammer dat de "stijlen" elkaar vaak zo lijken te bijten hier.
Al met al rijden we allemaal PAARD en hebben daar lol in. Da's het belangrijkste.

Mobys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:07

Het paard waardoor ik met western in aanraking kwam heeft mij laten zien dat er een hele mooie middenweg kan zijn tussen dressuur (engelse stijl) en western. Inmiddels zorg ik niet meer voor dat paard en heb ik zelfs nu een heus echt western paard om voor te zorgen, waar ik nu heel veel van leer en ondertussen ben ik begonnen met westernlessen, maar denk niet dat er een ultieme waarheid bestaat over hoe je met je paard om moet gaan, evenals welke stijl nu het beste is. Kan het alleen maar eens zijn met Sonja d'r laaste 2 zinnen!