[SGW] Verslagen SGW Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Verslagen SGW Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:16

Das ook nog weer 3 weken weg, dus je hebt even tijd om te herstarten hoop ik.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:16

Geen gember-uitwisseling dus Lielle -O- Stom dat ik het ben vergeten!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:33

Zonde Lielle :(

Ik zag Roos trouwens ook nog voorbij banjeren met de merrie... Die had er zin in :)

bachus101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:47

Ik heb ook een superleuk weekend achter de rug! Zaterdag genoten van mn paard met zus in de cross en daar tussendoor in de rekenkamer geholpen (en idd het was een twijfelgeval noor). Zondag de hele dag in de rekenkamer gezeten! Genoten van alles en iedereen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:51

Stom van mij, hoewel ik het er dus tijdens het rijden totaal geen erg in had. Ik hoorde van Margriet dat het twijfelgeval was :j Blij dat het niet is aangerekend uiteraard :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:08

Lielle @ jemig.....Ukkie is dus nog steeds scherp daarop. Hopelijk valt het mee.
Noor @ Wat voor lijn was dat dan met die paddestoelen..?? fotoos ??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:41

Op de site, www.sgwtexel.nl, staan foto's Bianca.

Vorig jaar had je een soort 'coffin' weet je nog? Dus een sprong, een greppel/afsprong en dan een waaier.
Nu reed je vanaf de andere kant richting de greppel. Dat liep vrij flauw naar beneden, dan een opsprongetje en dan op 2 galopsprongen de paddestoel. In het voorbesprekingstopic had ik al een foto geplaatst van hoe Jer vorig jaar over die greppel ging. Dit jaar was het een stuk bescheidener, maar toch te groot om de paddestoel aan te kunnen rijden.
Nu zat er gelukkig een alternatief op, maar dan had je links langs de paddestoel gemoeten. Ik ging er rechts langs (korter :P) en dan kon het lijken alsof je de paddestoel wel aanreed :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:08

Zo ik ben ook weer terug van Texel. Echt een heerlijk weekend gehad en vanochtend op ons gemak terug gereden. Merrie en veulen hebben zich netjes gedragen (alleen toen moeders terug kwam parkeerde veulen mij even tegen een vloeistof tank :o waardoor ik nu een pimpelpaars ei op mijn bovenbeen heb)

Zaterdag heerlijk gereden, paard was weer erg braaf, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst, hoewel dat op 1 foto er niet zo uit ziet en de sprong in the oh oliebol is genomen.( http://www.esmeeblom.nl/webwinkel/showI ... ile=27.jpg )
Merrie had alleen oog voor D.orian en zag daardoor een hindernis niet :P

Beide dagen ook nog gejureerd en op een paar combinaties na viel het niveau helemaal niet tegen. Als ik het vergelijk met het eerste jaar as stijljury dan denk ik dat 75% van de mensen wat met hun stijlcijfers doet.
Alle ruiters die tot hindernis 16 t/m 18 gekomen zijn heb ik gezien.

Noor leuke foto van Jer na die weigering. Staat echt op zijn gemak om zich heen te kijken.
Ik ging dus bijna over de paddestoel, moet even aardig sturen om de bocht naar het stijltje te halen. Ik merkte ook echt aan de merrie dat ze hem al voor de greppel had gezien en ze ging der ook echt op af.
Nam Jer de greppel/opsprong in 1 keer of liep hij door de greppel? Ik ging wel in 1 sprong naar boven.

Manic, wat jammer. Ik hield je nog in de gaten, maar via de portofoon begreep ik dat je op hindernis 1 3 weigeringen had. Van je val heb ik niets mee gekregen :(:)

Lielle, ik had je al gesproken, maar wat een baaldag had je :(:) Ukkie en O'jee zijn leuk :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:38

Die 3 weigeringen had ik zelf niet zo meegekregen aangezien ik naar mijn idee niet eens aangereden ben... Toen meneer 30 meter ervoor al stond te staken en steigeren besloot ik eigenlijk om hem er naar toe te stappen, te laten kijken voor 1 weigering, maar kennelijk werd iedere keer dat hij omdraaide ook als weigering gezien.... Maakt verder toch niet meer uit, helaas.... Ben er wel een beetje meh over... Eindelijk weer eens het springparcour gewoon doorgekomen en een cross die goed te doen was... En hij laat me zo zitten :\

Nou ja, we gaan in Lisse nog maar een keer proberen... Misschien dat een boscross hem meer ligt, omdat hij dan wat minder tijd heeft om over de hindernissen na te denken... We zien wel. Wij liepen door de cross toen je over de schapenhindernis ging en moest wel lachen om die enorme uier die ze had hangen... Stoere merrie :-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:46

Manic, ik weet het niet hoor. Ik hoorde alleen jouw naam en helaas 3 weigeringen op hindernis 1 door de portofoon. Of dat echt zo geweest is kan ik niet beoordelen, ik zat namelijk bij de andere buurman op het land te jureren.
Hopelijk gaat het in Lisse wel weer fijn.
Ik vond het nav je verhalen over het springen wel fijn dat ik hoorde dat je gestart was in de cross.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:17

(Startnr 27, L)
Dressuur ging redelijk hier. Daar was de jury het duidelijk niet mee eens 161 en een laatste plaats -O- (en dus sowieso geen winstpunten)
Springen ging eindelijk weer goed, foutloos rond. (Een hele overwinning nu we in een diep springdal zitten)
En het crossen ging zo onwijs fijn. Nuut dacht mee, trok eraan en liep gewoon super +:)+ Weigering op het water (niet geheel onverwacht), om de boom heen in het water gelopen, opnieuw aangereden en weer vrolijk verder. Op 17 het alternatief genomen, gewoon omdat ik niet zeker was van mezelf, want het voelde wel alsof Nuut het zou doen. :o Ondanks de weigering en het alternatief maar 22 sec buiten tijd. En gewoon een heerlijk gevoel. Wat ben ik trots op mijn kanjer :+:

Wij hebben onwijs genoten van ons weekend!
Afbeelding
Zoveel lol hadden we :D

Texelse een topweekend gehad. Bedankt voor jullie als organisatie! Vind je het goed als ik jullie foto's weer gebruik voor het SGW overzicht?
Manic nogmaals een knuffel :(:)
DM, klinkt goed, super!
Noor fijn dat je vertrouwen weer hersteld is!
Lielle wat balen :(:)
Roos ook een heerlijk weekend gehad!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:28

Splash, dan heb ik jou wel gezien en ben ik redelijk vlak voor jou gestart (21).

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:32

Splash dat zal geen probleem zijn om ze te gebruiken!

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:32

Ik wil ook nog even een verslagje schrijven van mijn belevenissen op Texel.
Wij maken er met een groepje al jaren een klein weekje 'vakantie' van. En na alle tegenspoed van de afgelopen jaren, slecht weer, afgelaste wedstrijd ed, hebben we nu genoten van het prachtige weer, de ritjes op het strand, en zelfs het zonnen en zwemmen in zee. En ook de wedstrijd was fantastisch. Bedankt Margriet en de rest van de ploeg voor de mooie cross en de rest van de goed georganiseerde wedstrijd.
En dan nu het verslag van mijn wedstrijd (klasse B). Ik heb een vierjarige, die voor het eerst voor het echie mee mocht. Normaal zadel ik hem helemaal alleen op, draai alleen de stiften in ed. maar nu met meerdere paarden op de veewagen, veel mensen mee, en de hele entourage er om heen, was hij niet te hanteren. Kregen het zadel er niet eens op, laat staan dat we de stiften er in kregen. Ook trapte hij er bij het zadelen een ijzer af, en trok een teugel kapot. Uiteindelijk er toch op gekomen. Met losrijden was hij snel weer relaxed, en heb een goed proefje gereden (198 punten, met een ijzer minder). Afzadelen hetzelfde verhaal weer, niet te hanteren. Gevolg:
[quote="manic"]Ik heb wel echt alles gehad hoor... Eerst coupon weg toen kwam er een loslopend paard langs tijdens mijn dressuur proefje... Kan er wel om lachen.
Sorry Manic, dat was dus zeer waarschijnlijk mijn paard. Smid het ijzer er weer onder laten leggen. En de hele tijd over het terrein gewandeld om hem weer relaxed te krijgen. Dat lukte vrij aardig. Zadelen voor het springen ook, tot hij er weer een ijzer aftrapte, weer smid erbij... Losrijden voor het springen ging redelijk. Maar het parcours ging heel mooi, foutloos. Bij de da hartslag van 72. En toen de cross. Eerste hindernis was erg twijfelend, daarna probleemloos tot de schapenvachten. Daar een stop. En vervolgens weer probleemloos tot het eind. En geeindigd met een hartlsg van 66. Wel veel tijdfouten door de weigering, alternatief bij de kabouters, en omdat ik niet al te snel wilde rijden vanwege zijn onervarenheid/leeftijd. Daardoor laag geeindigd, maar wel super tevreden met alles.
Ik kijk al weer uit naar volgend jaar. (Sorry voor het lange verhaal).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:48

Vascol dat zou super zijn +:)+
Voet wat een pech met jouw ijzers! Maar toch tevreden, super!

gr_roos schreef:
Splash, dan heb ik jou wel gezien en ben ik redelijk vlak voor jou gestart (21).

Ik heb jou niet bewust gezien, terwijl ik je wel geteld heb toen ik nr's aan het tellen was :')
Teveel gefocussed bij het springen denk ik.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:18

Roos, hij ging best goed naar beneden en toen met een flinke wapper omhoog :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:29

@Splash: jammer dat de dressuurpunten lager waren dan je voor je gevoel zou moeten hebben.
En ja hoor, gebruik de foto's maar weer voor het overzicht.
@Roos: fijn dat je zo genoten hebt, en weer bedankt voor je enthousiasme en je hulp!
@voet: jullie zijn een fijne trouwe groep die we ieder jaar met plezier begroeten. En ja, een jong paard, dan sta je wel eens voor verrassingen. Maar goed, ieder ouder en ervaren paard is eens een jong en onervaren paard geweest, en toen zal er ook wel eens wat geweest zijn dat niet de bedoeling was.

De organisatie is vandaag nog een beetje gammel, we zijn eigenlijk maar met een betrekkelijk kleine groep. Zo word de cross gebouwd door maar 4 man. Gelukkig hebben we tijdens de wedstrijd wel steun van een aantal hele pittige vrijwilligers, maar het is echt een hele klus om alles rond te krijgen. Daarom hier maar een oproep aan alle sgw-ruiters: geef je eens op als vrijwilliger bij een sgw. Tenslotte kun je ze niet allemaal rijden, dus als je een weekend overslaat, help een organisatie een handje. Zij zullen je dankbaar zijn, en het is eigenlijk altijd leuk om met elkaar zo'n wedstrijd voor elkaar te krijgen.

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:34

belinda en ik in actie :) 2e prijs klasse L paarden zaterdag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:38

Leuke foto's!
texelse schreef:
@Splash: jammer dat de dressuurpunten lager waren dan je voor je gevoel zou moeten hebben.
En ja hoor, gebruik de foto's maar weer voor het overzicht.

De organisatie is vandaag nog een beetje gammel, we zijn eigenlijk maar met een betrekkelijk kleine groep. Zo word de cross gebouwd door maar 4 man. Gelukkig hebben we tijdens de wedstrijd wel steun van een aantal hele pittige vrijwilligers, maar het is echt een hele klus om alles rond te krijgen. Daarom hier maar een oproep aan alle sgw-ruiters: geef je eens op als vrijwilliger bij een sgw. Tenslotte kun je ze niet allemaal rijden, dus als je een weekend overslaat, help een organisatie een handje. Zij zullen je dankbaar zijn, en het is eigenlijk altijd leuk om met elkaar zo'n wedstrijd voor elkaar te krijgen.

Top thanks!

En mee eens :j
En super dat jullie het weer opgezet hebben en dat het zo goed liep +:)+ Heel erg bedankt voor deze topwedstrijd!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:02

Mijn verslagje dan maar van B paarden op zaterdag:

dressuur redelijk ontspannen, 192pnt, springen simpel foutloos. In de cross voor een gecontroleerd rondje gegaan omdat hij op het open veld wel graag wil spoken/omdraaien en klieren. Hij gedroeg zich echter super, en ben foutloos rondgekomen! Hij vond de schapenvachten wel erg eng, de greppel/opsprong ging met een mega-sprong, en de visserij kratjes sprong hij met een kilometer overheen ;-) was 40 sec buiten de tijd, maar dat maakte mij niks uit! voor de cross hartslag van 60, na cross 66.

Verder zondag en maandag ochtend nog heerlijk op het strand gereden met 2 vriendinnetjes!
Als alles mee zit ga ik volgend jaar zeker weer!

@ texelse: dank voor de super organisatie!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 06:50

ik geef het door aan de rest Annika, mooi dat je ook genoten hebt. Mijn dochter (vascol) reed ook mee, en mijn man zit bij de bouw. Die wist dus precies vanaf waar we het meeste konden zien. Want ja, als je eigen kind rijdt, dan moet je even uit de rekenkamer vandaan kunnen vind ik :D . Wij zijn op het land na de schaapskooi gaan staan, en vanaf daar konden we alle hindernissen zien, op de laatste na. Dat vind ik toch wel erg leuk hoor. Dat je als groom of als publiek ook nog wat kunt zien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:48

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:53

Dat is ook wel een flink open trakhener waar je uiteindelijk stopt...
Die oortjes zijn echt grappig om te zien trouwens, in de communicatie met jou.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:05

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:28

Gaaf filmpje Lielle, ik had mijn camera in Norg ook wat te scheef staan en te ver achterop de cap, dus volgende keer beter, nu word je er een beetje zeeziek van... :D
Splash @ camera zit zo idd te laag...