[WN] Paint horse verbrand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:47

Zoals hobbelheks al zei kan dit best een zonneallergie zijn, hier wat meer:
http://www.equisearch.com/horses_care/h ... un_030504/
Wees hiermee voorzichtig, want als dit doorzet kunnen er hele stukken vel loslaten...

Ik zou hem helemaal uit zon houden en alleen met bewolkt weer en 'snachts laten grazen. Laat het even goed onderzoeken door een d'arts voor het zoverkomt (extreem plaatje hoor, maar komt wel voor, ken zelfs een paint die het heeft)
Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:35

Bah wat een nare foto %)

Ik heb niet zozeer ervaring hiermee met een paard maar misschien dat onze situatie je wat kan helpen.
We hebben een witte hond die in de loop van de jaren steeds vaker en erger een soort uitslag in zijn liezen had.
Bleek hij een voedselallergie te hebben ontwikkeld.
Sinds de overstap naar brok met lam en rijst is het compleet weggetrokken.
Maar als hij een bepaalde soort voer of extra krijgt, is het weer raak.

Succes met je knap paardje!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:38

Ik heb ook zo'n paard met een gevoelige neus. Ik smeer iedere dag sunblock van nivea maar heb ook een zo'n neusflap gekocht. Hij ging daar ook van niezen/briezen. Constant aan 1 stuk door. Ik heb dan het onderste deel naar boven geplooid en vastgebonden met een dun touwtje. Als hij staat te grazen dan zorgt het ding toch nog voor schaduw op het onderste deel van zijn neus. Maar ik smeer toch voor alle zekerheid. Enkele weken geleden een dag met onverwacht veel zonnenschijn en niet gesmeerd, zijn flapje had hij niet aan en dikke korsten erop!
Die van ons gaan toch ook veel in hun schuilstal staan maar ze hebben niet veel nodig, die gevoelige neuzen. Hij heeft idd ook een lichte allergie op gras (hij heeft ook wat mok), verbrand zijn neus en krijgt mok vanaf de seconde hij op het gras komt. Maar ach, ik kan het goed binnen de perken houden dus ik ga hem daarvoor niet van het gras halen. Overdag kan ik hem niet binnen zetten dus je moet wel iets doen hé.

Ps: volgens mijn buurman/paardenman moet je dat gewoon laten verbranden, ze geraken er wel aan gewoon. Moet je weten dat deze man echt zijn paarden prima verzorgd, niets op aan te merken. Gelukkig hebben zijn paarden er geen last van. Wat een fabeltje zeg...

Quartertje

Re: Paint horse verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:38

Ik smeer de neus van mijn palomino bonte in met factor 50 zonnecreme. Het is voor kinderen, is waterproof en je koopt de tube voor iets van 3,75 bij de Lidle. Daarnaast heeft die van mij een supermask vliegenkap op en tot nu toe gaat het redelijk. Ik heb ook wel eens van die neusflapjes geprobeerd maar die dingen zijn echt gevaarlijk. Als ze vies worden kunnen ze nl. op de neusgaten blijven zitten en krijgt het paard geen lucht meer. Heb dit zelf mee gemaakt en het is gelukkig goed afgelopen omdat iemand zag dat er wat met mijn paard aan de hand was.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:49

Het is daarom dat op de verpakking staat dat je die flappen proper moet houden. Ik wist niet dat het zo erg kon zijn. Enfin ik plooi ze toch naar boven dus bij mijn paard kan het niet gebeuren. Maar wel
goed om weten!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:10

Het masker van Cashel is echt heel stevig, daar kan de neusflap echt niet op de neusgaten blijven zitten!!!
Ik moet inderdaad wel geregeld controleren of er geen zand in de gaatjes blijft zitten, want dan ziet meneer niet zo veel meer, hihi. Ik heb ergens nog wel een hele oude foto van hem met het masker op, even zoeken
Ha gevonden,
Afbeelding

kimmylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:35

Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met hem!!! Een paar dagen niet gesmeerd en het is al veel rustiger geworden. Waarschijnlijk is hij allergisch voor zonnebrand. Morgen komt de veearts ook nog even, zodat we zeker weten het goed te doen voor mijn arme paardje.

Heel erg bedankt voor de goede tips!!!

Misty_1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:16

Het masker van field relief (paardendrogist) heeft ook een superfijne pasvorm en blijft lang heel en goed zitten.
Gewoon 2 kopen en elke week even in een sopje om ze schoon te houden.

Ik heb in het begin de bovenkant en het klittenband dagelijks ingespoten met anti bijt spul zodat zijn vriendjes er van af bleven.

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... sourceid=0