Endurance Wateren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 21:30

Faline schreef:
Champ en ik doen voor spek en bonen mee. Vanwege mijn huidige gezondheidstoestand (heb een soort tia-achtige aanval gehad, onderzoeken lopen nog) is mijn conditie tot onder het nulpunt gedaald, dus actief meedoen zit er helaas niet in. :\
Maar aangezien we ons toch al hadden opgegeven en het weer momenteel erg goed is, gaan we gewoon recreatief een rondje doen, waarschijnlijk tot de P/A of ik moet me al ineens erg goed voelen, dan gaan we door. :j

Heftig! Dapper dat je wel mee gaat doen - al is het voor spek en bonen.. Wel erg leuk, zie ik 'm eens in reallife...

22marf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:31

Ik doe dit jaar weer mee in de kennismakingsklasse met mijn witte pony :).
zondag vroeg van bed want wij starten als eerste (van de groep) samen met mijn grote zus en haar hoppe.
Hoop dat het wat droog blijft want ze voorspellen niet zulk mooi weer..

Farah_

Re: Endurance Wateren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:38

Ik doe met Farah mee in klasse twee.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:23

Reed gister even een oefenrondje in het drents-friese wold, de route is al uitgezet! Heel duidelijk.

Even een vraagje aan de ervaren rotten; ik zie niks staan over beenbescherming. Nu lijkt met me voor het paard niet comfortabel om drie uur + met beschermers om te lopen. Hoe doen jullie dat? Gewoon zonder?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:24

Ik rijd inderdaad altijd zonder beenbescherming.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:26

Altijd zonder inderdaad. Als ik al iets om doe, zijn het kogelbeschermers, zo weinig mogelijk spul waaronder het paard (te) warm kan worden! Vooral peesbeschermers gaan erg broeien en da's niet goed voor de pezen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:32

Mijn paard loopt prima zonder beenbescherming. Ik zou alleen beenbescherming gebruiken indien het écht nodig is.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:15

Thnx allemaal! We hebben er iig zin in, lekker dagje uit :D

Wbt beenbescherming, ik rij Champ met springschoenen, vooral als hij moe wordt begint hij zichzelf aan te tikken. Maar peesjes ed wordt inderdaad te warm. Hoewel er wel van die hele dure zijn die speciaal voor langere tijd kunnen worden om gehouden. (Ben de merknaam even kwijt :+)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:09

Ik rijd ook zonder beenbescherming. Zo lang het niet nodig is zou ik het niet doen! Kan alleen maar gaan broeien en kans op schuren.

Faline wat leuk dat je meedoet!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:34

Bedankt voor de antwoorden allemaa, zoals ik al dacht, niks om doen. Kan prima bij mijn paard. Nog een vraag; nemen jullie ook een klein tasje, of zadeltas mee voor onderweg, met een jasje en een flesje water oid?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:37

Jas heb ik óf aan óf ligt in de auto bij mijn grooms. Flesje drinken kan eventueel in een bidonhouder aan je zadel, of ook gewoon bij je grooms - als die je bij de P/A of op de groompunten een slok drinken geven zit het ook wel goed.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:31

Ik ga dit keer voor het eerst maar eens proberen met zo'n heuptasje te rijden, zadeltassen begin ik niet aan, veel te veel gedoe om die precies goed in te pakken zodat paard er geen last van heeft.

Net zoals Hilli heb ik m'n jas aan of bij m'n grooms, evenals een flesje drinken. :D Werkt prima en je ziet ze vaak genoeg onderweg!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:36

Jas neem ik inderdaad niet los mee...
Ik heb wel drinken bij me in een bidonhouder, ik zou geen zadeltas meenemen, dat lijkt me nogal in de weg te zitten..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:32

De voorspellingen van het weer worden er voor morgen in ieder geval niet beter op :=
Op weeronline geven ze zelfs onweer in de middag aan!

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:22

Ik neem wel een zadeltasje mee, maar niet met een flesje drinken, dat is veel te zwaar. Wel heb ik er een opvouwbare hoevenkrabber, betadine, pakje zakdoekjes, evt pakje sultana oid (voor als ik me slap voel) en worteltjes en een appeltje voor Amy in. Ik heb zo`n klein voortasje van Dabo`s design. Dat zit niet in de weg hoor! Je moet er alleen geen zware dingen in doen, daar is het klittenband te slap voor. Dan vliegt ie door de lucht als je een galopje doet :P Ik rij ook geregeld met van die tassen die aan beide kanten achter het zadel hangen. Op zich is dat prima te doen, vind ik. Alleen je moet geen halve liter water in de ene tas doen en een spons in de andere. Pony heeft er nooit last van gehad.

Een dun regenjasje kun je morgen beter aan doen.. Bah, hier nu ook stortregen! Ik herinner me een kennismakingsrit in het DFW, ik was al tot mijn ondergoed doorweekt voor ik erop zat :o Zelfs mijn schoenen kon ik weggooien na de rit, die waren helemaal stuk aan de binnenkant erna.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:26

Faline schreef:
De voorspellingen van het weer worden er voor morgen in ieder geval niet beter op :=
Op weeronline geven ze zelfs onweer in de middag aan!

-O- regen okee, maar onweer zou wel een beetje too much zijn.. :\

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:30

Nee inderdaad, regen valt nog wel op te kleden (Ik heb een paarse regenbroek die totaal niet bij mijn outfit past :)) ) en in het bos heb je nog beschutting van bomen, maar onweer wordt ik ook niet zo heeul erg blij van :=

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:35

Ik heb ook nog maar even rainlegs gehaald! :D

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:02

Ik heb een vrije lange regenjas, natte broek vind ik niet heel erg. Ik heb de kaart al uitgeprint, reglementen nogmaals doorgelezen, donderdag een oefenritje gemaakt, tijdschema nogmaals bestudeerd...kortom, ik ben er klaar voor en heb erg veel zin in mijn kennismaking met deze sport! Ik schrijf er zelfs een stukje over voor de clubkrant van de rijvereniging..... :-)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:06

Leuk joh! Goede reclame ook voor de sport! :)
Vergeet niet dat je vet-kaart niet nat (en daardoor onleesbaar) mag worden he! :D

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:26

Mijn rainlegs zijn al ingepakt, maar ik zal mijn charmante groene regenbroek ook nog maar even opzoeken. En een setje warme kleding!

Heb er echt zin in, maar ben wel erg chaotisch en zenuwachtig.. :o

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:53

Morgen ook van de partij, rond kwart voor 10 starten :)

Heb wel vaak heuptasje mee bij KK of lange buitenrit elders dan thuis. Hoevenkrabbertje, beetje drinken, worteltjes, telefoon, beursje ed.
Ik zit me nog steeds het hoofd te breken mbt bovenkleding. Rainlegs heb ik bij me, maar vind een regenjas zo warm om te rijden ... denk dat het gewoon polo'tje wordt. En dan na de finish maar gauw droge kleding aan :P

Zijn morgen alleen (rijd samen met m'n zusje en haar schimmel), maar kan met deze temperaturen prima :j
Afgelopen weekend was niet gezond geweest :=

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:54

:wave:

Heb vandaag weer een tijdje op de heide gezeten, vlak voor de 10K om foto's te maken! Deze zijn inmddels te vinden op mijn website http://www.jw-fotografie.nl!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:35

Muzefee schreef:
:wave:

Heb vandaag weer een tijdje op de heide gezeten, vlak voor de 10K om foto's te maken! Deze zijn inmddels te vinden op mijn website http://www.jw-fotografie.nl!

Zo, jij bent snel! Mooie plaatjes weer!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:53

Wij hebben last-minute toch besloten om niet te starten, inderdaad vanwege het weer. Dat icm met mijn gezondheid gewoon niet zo'n goed idee. Nu ik lees dat het inderdaad erg nat en glad was, toch heel erg blij dat we thuis gebleven zijn. Het was anders de bedoeling gewoon voor de gezelligheid een rondje mee te doen, maar ja, dan moet het weer en de bodem toch wel een beetje meezitten, helaas was dat niet het geval.
Vind het erg jammer, maar ja, gezondheid gaat voor, misschien later dit jaar nog voor de herkansing en anders zijn we er hopelijk volgend seizoen weer bij. :j