[WN] Western leren rijden, inclusief paard (Zuid-Limburg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Re: Western leren rijden, inclusief paard (Zuid-Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:54

Ingrid van Horne zit daar inderdaad en volgens mij doet zij alles alleen (de paarden tenminste).
Volgens mij zijn ze zo goed als klaar met alles bouwen, misschien moeten ze de site nog aanpassen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:18

Ik rij gewoon western dus ik weet niet hoe Spirit Horses zit maar ik heb heel vroeger les van Pien gehad en dat wat echt een supervrouw.
Hagenbeck raad ik je echt niet aan. Ik heb daar jaren in stalling gestaan en was blij dat ik weg ging. Kwaliteit in rijden is er daar ook niet als je les krijgt van mensen die zelf in pension staan daar. Zoveel drama daar, niet aan beginnen als je een leuke, gezellige sfeer zoekt.
Ik ken in Zutendaal wel een jongen die echt tof les kan geven, probeer nu ook weer lessen te krijgen. Ik heb ook lang gezocht voor een goede plaats maar heb verder niet echt iets gevonden. Heb lessen bij Pauls Western Stables geprobeerd maar was daar ook niet echt tevreden over de kwaliteit maar dat kan veranderd zijn, geloof dat iemand die stal nu overgenomen heeft. Moet wel erbij zeggen dat ik altijd pleasure gericht gereden heb en ze daar heel anders rijden.

Ik heb ook goede dingen over Peer gehoord maar ik geloof dat dat voor jou wat uit de slag zal liggen, dat was voor ons ook de reden dat we niet gegaan zijn ;(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:29

Even voor de duidelijkheid: ze heeft het niet over mij maar over een andere pien :)

girly66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 06:25

Bij t&c heb ik wel eens een paar lesjes gedaan.

is wel leuk maar het niveau van technisch rijden is er niet.

voor de koeien onderdelen is het niet verkeerd

er is altijd vee, er wordt beetje cutting en

vooral teampenning gedaan. in Grathem zit

ook nog een reiningstal volgens mij.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:32

in Grathem zit Jurgen Pouls, alleen reining en geeft geen lessen op mangepaarden alleen eigen paard.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:00

Mijn paard (criollo hengst) heb ik vandaag naar huis gehaald. Hij is 3 maanden naar Hagenbeck geweest om in te rijden en ik ben alleen maar heel tevreden. Vooral Santino kan goed met paarden omgaan. Sonja is een beetje vreemd, maar niet verkeerd. Santino rijdt veel wedstrijden en is in de Western wedstrijdsport een graag geziene gast. Veel westernrijders laten hun paard trainen en uitbrengen door Santino.
Mijn hengst is na 3 maanden super braaf met rijden en is zeer goed behandeld. Ik ben alleen maar positief over hun.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:08

santino doet wel alleen maar cutting.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:21

Nee, hoor, ook reining.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:42

Nou op welk niveau dan? Volgens mij alleen nog beginner gestart (voor een trainer?) En heb geen scores hoger dan 67 kunnen ontdekken en dan niet eens op officiele wedstrijd.
Weet niet of je dat serieus kan nemen als reining trainer.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:12

Sonja bemoeid zichzelf niet meer met de lessen, ze rijdt zelfs bijna niet meer omdat ze aan een dubbele hernia is geopereerd.
Santino is haar zoon, en sinds hij in het voorjaar zijn diploma heeft behaald, de trainer. Tom Calie komt er nog steeds en traint ook Santino. Ook geeft hij nog trainingen op stal aan anderen.
Ik kan alleen maar positief zijn over de manier waarop onze 4-jarige hengst is ingereden. Zelf heb ik weinig met Sonja te maken gehad. En wat er jaren geleden gebeurd is, weet ik uiteraard ook niet. Ik kan alleen oordelen over de afgelopen 3 maanden.

vita29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:14

ik wil ook binnenkort weer met lessen beginnen, eerst basis daarna toch richting reining. dus lees eens even mee hier. kom zelf uit sittard. dus was zelf ook al aan hagenbeck aan het denken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:05

Tsjah, ik zou toch even naar andere stallen kijken voor les.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:53

quarterH schreef:
Even voor de duidelijkheid: ze heeft het niet over mij maar over een andere pien :)

*\o/* hahaha... ik zat idd al te denken. jij kan toch prima les geven Pien?? :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:48

Nee hoor want ik ben non pro :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:41

haha ja idd. en dan niet meer :P

poeki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:30

spatter schreef:
samirah schreef:

hoi,
in weert zit een western stal; blue stables de stal is nog niet helemaal af maar over het algemeen is het er al erg mooi!:)

Ik heb hier goede dingen over gehoord, geven erg fijn les en beleren ook zowel "engels" als Western.
Een linkje is misschien handig http://www.bluestables.nl/

en wie zit daar???????????????
ik heb nog nooit zo'n maffe site gezien waar nog niet eens op staat wie de eigenaren zijn, wie er dan les geeft of paarden traint, maffe boel daar

Daar zit inderdaad Ingrid van Horne
maar inderdaad die site is niet echt geweldig...
maar de manege zelf is ook nog maar net klaar of ze zijn zelfs nog bezig met de kantine dat weet ik niet zeker..
Ik moet zeggen de stallen zijn wel erg mooi, weides ook en de bak die ik tot nu toe gezien heb (half jaar geleden was hij nog niet helemaal klaar, maar kan je er wel al rijden) ook. Verder heb ik er een keer gereden maar dat was gewoon vrij rijden met een vriendin dus ik kan niet echt zeggen hoe de les daar is..