[SGW] Oefencross diepeheim 14 juli wie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:35

Ik ben ook geweest vanmorgen, eerste keer voor dit paard dus erg spannend allemaal :(:) . Eerste rondje ging wat moeizaam, tweede rondje al een stuk fijner. Zelfs de picknicktafel 1x gedaan, erg gaaf!! Was inderdaad prima weer en de bodem lag er fijn bij. Vond het ook een leuk rondje, hiindernissen waren goed te doen voor een eerste keer terwijl er wel van alles wat stond!
Mooi dat jullie ook lekker hebben gereden! Was het nog druk vanmiddag? Ik was er om half 10 en kon alleen binnenrijden en in alle rust 2x het parcours rond :)
Wat zijn nog meer leuke terreinen hier in de buurt? Heb hiervoor alleen Bornerbroek gehad.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:03

Waar ligt bornerbroek? In de omgeving diepenheim.weet ik.zo verder niks. Tripalon van laren misschien? Weet alleen niet of die al geweest is dit jaar of dat die in de hefst is. Tripalon van gorssel is in t voorjaar...

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 19:46

massiemas schreef:
Ik ben ook geweest vanmorgen, eerste keer voor dit paard dus erg spannend allemaal :(:) . Eerste rondje ging wat moeizaam, tweede rondje al een stuk fijner. Zelfs de picknicktafel 1x gedaan, erg gaaf!! Was inderdaad prima weer en de bodem lag er fijn bij. Vond het ook een leuk rondje, hiindernissen waren goed te doen voor een eerste keer terwijl er wel van alles wat stond!
Mooi dat jullie ook lekker hebben gereden! Was het nog druk vanmiddag? Ik was er om half 10 en kon alleen binnenrijden en in alle rust 2x het parcours rond :)
Wat zijn nog meer leuke terreinen hier in de buurt? Heb hiervoor alleen Bornerbroek gehad.

Hee!
mooi dat het uitendelijk zo fijn ging!
welke kleur crosste jij? of geen bepaalde kleur want ik heb jou wel gezien denk ik want toen was ik er ook haha
jaa klopt was hele fijne bodem en heel leuk parcour met inderdaad van alles er in! heel leerzaam!
vanmiddag weet ik niet of het druk was ik was om 11 uur weer thuis want mn moeder moest nog werken ;p
jaa dat wou ik ook wel weten of er nog meer terreinen hier in de buurt zijn!x

Valyra

Re: Oefencross diepeheim 14 juli wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:02

Even de zoekfunctie op bokt gebruiken daar zijn wel meerdere topics van geweest :)

Je kunt nog naar boekelo (maar die gaat wel weg dit jaar volgens mij) en je hebt Winterswijk. Dat zijn beide erg leuke terreinen. Je moet daar wel iemand bij je hebben en ik zou persoonlijk wel een instructeur meenemen of bij Winterswijk een les nemen van de eigenaresse van de stal :) Geeft erg fijn les!

Loetie bornerbroek is een crossterrein van mensen bij ons op de club. Is een leuk terrein maar als je officiële sgw start dan zijn er niet heel veel hindernissen qua hoogte en moeilijkheid die daar staan, verder is er een waterplas en geen waterbak. Verder wel een erg leuk terrein. Als je even zoekt op bokt kom je denk ik wel filmpjes tegen :)

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 13:08

@valyra haha dankje, ja de tripatlon van laren wil ik ook wel heel graag heen ze zeggen alleen dat de hindernissen daar best wel laag zijn?

btw, de foto;s van gisteren van de oefencross staan in het topic murci@oefencross diepeheim
dit is niet om het topic om hoog te gooien ofzo maar gewoon als je de foto's te bekijken en van de hindernissen x

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 13:09

Loetie84 schreef:
Waar ligt bornerbroek? In de omgeving diepenheim.weet ik.zo verder niks. Tripalon van laren misschien? Weet alleen niet of die al geweest is dit jaar of dat die in de hefst is. Tripalon van gorssel is in t voorjaar...

Bornerbroek licht dicht bij almelo in die richting vanaf mijn huis 3 kwartier fietsen
halfuurtje met de auto ik woon tussen enter,goor en markelo in XD

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:57

@ Valyra: de plaatsen die jij noemt stonden inderdaad al op mijn lijstje. Hoopte nog wat te horen wat ik nog niet kende :) Wil van het najaar voor het eerst officieel starten (Neede, Diepenheim) en de komende weken nu ik vakantie heb een aantal oefenterreinen af om flink te oefenen. Heb gemerkt dat ze zoveel mogelijk moet zien, vandaar.
@ Marloes: ik reed op een kleine zwarte met blauw/bruin tuig. Laren staat inderdaad niet zo hoog van wat ik gelezen heb. Ga je foto's even bekijken!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:31

Massiemas ik kan je een training van Rob Janssen in Hernen ook erg aanraden! Dat is een terrein waar je mooie hindernissen kan zien voor een officieel debuut. Je kan ook naar lunteren ede of Lelystad. Daar ben ik zelf nog niet geweest maar moeten echt prachtig zijn. In bussloo staan ook hindernissen die leuk zijn om een x gedaan te hebben :) Daar heb ik wel foto's van dus als je benieuwd bent :)

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:09

Bedankt! Daar kan ik wel wat mee :) Foto's van Bussloo heb ik wel eens voorbij zien komen, die zet ik ook op mijn lijstje.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:12

Bussloo ben ik in mei geweest, maar daar waren de hindernissen toen NIET onderhouden. Gras veelste lang etc.

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:09

Oh jammer, in zo'n terrein heb ik weinig zin. Weet iemand hoe het er nu bij ligt?

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:16

Ik ben pas nog bij Bussloo geweest. Het was nog niet onderhouden... Gras is inderdaad lang! Maar heb wel wat dingen gesprongen, had iemand mee die de hindernis eerst controleerde op kuilen/oneffenheden etc. De waterbak is niet veilig (veel gaten), verder zijn een aantal sprongen wel te doen. Je moet gewoon voorzichtig zijn en in je achterhoofd houden dat het gratis is en afntoe wordt onderhouden door vrijwilligers. Ze hebben het er tenslotte maar wel voor je neergezet... Ik heb een leuke avond gehad, nog een leuk ruiterpad om het water en ben nog het water ingeweest (mag officieel volgens mij niet)...

Edit: het gaat wel steeds verder off-topic :-)!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:18

Veilig vond ik het toen echt niet, maar dan heb je het over zeker 4 a 5 weken terug.

Schrijven jullie btw gelijk de nieuwe data van de oefencross in jullie agenda?

Uit mijn hoofd 1/2 september en 8 september!

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:28

Bedankt voor de info. Eerst maar naar Boekelo dan! De data van diepenheim staan ook al genoteerd in mijn agenda.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:05

Bussloo gratis?! Je betaald ff 10,- om een uurtje te parkeren :(

Maar goed, das een ander onderwerp.... Ik moet morgen nog even in de agenda kijken wanneer t mij t beste uit komt in september. Hopelijk eerst Ermelo!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:00

Moet even vol trots deze foto showen <3
Afbeelding

Met verkennen: "Nee, doe die maar niet hoor, die is te hoog" := Was de beste sprong van de dag... en dat voor een debuut :o

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:41

Mooie foto loetie! Ze springen hem met gemak :) vind de picknick er op de foto kleiner uit zien als dat die is haha. Als je hem aanrijd lijkt die veel dikker ;)

Buenavista dat is inderdaad jammer aan bussloo, toen ik er was vorig jaar was het wel goed. Alleen het water zijn we niet ingegaan want die moet echt slecht zijn. Jammer van de hindernissen want er staan toch aardig leuke sprongen vooral bij de schaapskooi. Massiemas dan zou ik bussloo naar aanleidong van deze informatie ook overslaan.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:18

Valyra schreef:
Buenavista dat is inderdaad jammer aan bussloo, toen ik er was vorig jaar was het wel goed. Alleen het water zijn we niet ingegaan want die moet echt slecht zijn. Jammer van de hindernissen want er staan toch aardig leuke sprongen vooral bij de schaapskooi. Massiemas dan zou ik bussloo naar aanleidong van deze informatie ook overslaan.

Die is er niet meer!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:24

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:28

Ja, ik maak echt geen grapje! Die hele schaapskooi staat er niet meer... (of het gras moet zooooo hoog geweest zijn dat we t daardoor niet gezien hebben _O- )
Heb van een dinnetje bij de Enkruiters wel het gerucht gehoord dat ie verplaatst zou worden, maar geen idee waarheen. Overigens was de tweede waterbak (bij de thermen) ook niet meer. Ze waren daar bezig en er lagen daar allemaal ijzeren platen op het ruiterpad. Levensgevaarlijk :(