Ouders vinden Endurance maar niks..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:49

Ik vind de sfeer rondom endurance-wedstrijden erg gezellig. je praat eens met die en dan met die, ziet nog eens oude bekenden. Ik groom mijn dochter, maar heb zelf ooit ook 2x gereden. Was ook leuk. Groomen is vaak hollen of stilstaan. Ik weet niet hoe je het leuker kan maken voor je vader en stiefmoeder. Uitleggen dat je zelf een hoop plezier beleeft aan de wedstrijden. Een jaarplanning maken en laten zien hoeveel wedstrijden je per jaar wilt rijden (niet teveel uiteraard). Zoek de wedstrijden uit die het dichtst in de buurt liggen. vanuit twente (waar wij wonen) rijden we meestal niet verder als anderhalf uur. We gaan niet naar Banholt (in Limburg), Katwijk rijden we ook niet. de wedstrijden op en rond de Veluwe zijn goed te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:51

iLOVEVIDO schreef:
Mijn stiefmoeder hoeft niet altijd mee hoor! :) Maar toevallig met mijn wedstrijd in Ommen was ze er wel bij en gingen we gewoon met zijn alle.

Als iemand een bokker weet uit de omgeving: Lemele, Hellendoorn, Ommen enz... Haha. Volgens mij is het namelijk niet zo makkelijk om iemand hier te vinden...

ik wel :))
heb alleen geen rijbewijs dus rijden wordt hem niet. _O-
maar met de wedstrijd in ommen wil ik je best helpen maar die is pas volgend jaar weer. :+
maar ik zou best een keer mee willen hoor! :D

Maflinger_S

Re: Ouders vinden Endurance maar niks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:59

Waarom plaats je niet een oproepje hier op Bokt waarin je vertelt wat je wilt en zoekt? Wellicht komt er een reactie waar je wat mee kunt. Zo niet, wedstrijdprogramma aanpassen en je vader toch zo gek zien te krijgen die paar wedstrijden te assisteren. Als dat ook niet lukt: lekker blijven werken, sparen, je rijbewijs halen (B en E) en het zelf regelen als je 18 bent.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 11:45

Iedereen bedankt voor jullie reactie's! :)

Ik heb net een gesprekje met papa hierover gehad. En hij zei dat hij het opzich niet erg vond om te groomen. Maar hij baalt ervan dat je er een hele dag voor kwijt bent. Wel vond hij Endurance nog steeds te duur. Heel toevallig heb ik sinds kort een baantje, dus heb hem voorgesteld om zelf het inschrijf geld te betalen.

Hij zei dat ik er nog maar even goed over moest na denken. Maar als het er zo naar uit ziet rijden wij 12 augustus in Kootwijkerbroek! Happy me! :))

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:53

Fijn!
Mocht je een keer in Friesland komen rijden en je hebt nog een groom nodig, stuur maar een pb. :))

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:24

Leuk gaaf voor je.

Je ziet t, t ergste is dat je daarom een hele dag kwijt bent, zeker voor de achterblijvers.

Dat het te duur is, ok, maar fijn dat je een baantje hebt zodat het wel te doen is.

Niemand krijgt me zo gek hoor, om naar een endurance te gaan kijken ofzo, ik heb wel leukers te doen thuis en of bij mijn paard.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:28

MarlindeRooz schreef:
iLOVEVIDO schreef:
Mijn stiefmoeder hoeft niet altijd mee hoor! :) Maar toevallig met mijn wedstrijd in Ommen was ze er wel bij en gingen we gewoon met zijn alle.

Als iemand een bokker weet uit de omgeving: Lemele, Hellendoorn, Ommen enz... Haha. Volgens mij is het namelijk niet zo makkelijk om iemand hier te vinden...

ik wel :))
heb alleen geen rijbewijs dus rijden wordt hem niet. _O-
maar met de wedstrijd in ommen wil ik je best helpen maar die is pas volgend jaar weer. :+
maar ik zou best een keer mee willen hoor! :D

Kunnen jullie dan niet samen gaan en dat jullie ouders om en om meegaan? Dan hoeven ze in ieder geval niet zo vaak mee. Dat scheelt al een hoop

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:56

@MarlindeRooz, de reactie hier boven, rijd je ook Endurance dan? :=

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:57

Ik rij ook in kootwijkerbroek de impuls rubriek en mijn ouders groomen.
Als je samen wilt rijden kan ik wel regelen dat ze jou ook groomen en dan hoeft jouw vader je alleen maar te brengen en te halen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:04

iLOVEVIDO schreef:

Naah nee, met mn 1.80 op een shet van 1.05 word pittig :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:42

MarlindeRooz schreef:
iLOVEVIDO schreef:

Naah nee, met mn 1.80 op een shet van 1.05 word pittig :')

Extra makkelijk, als hij moe is, loop jij verder. :=

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:51

Ik zag toevallig laatst een advertentie van iemand op het Endurance forum. Een man biedt daarbij (voor geld) transport aan en wil dan ook groom zijn. (zijn zoon rijdt ook weleens endurance las ik). Het kost je dan wel extra geld, maar als je echt wilt kun je ervoor sparen. Dan kun je om de paar maanden in het seizoen een wedstrijdje rijden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:55

Ik weet niet waar jij woont maar die man waar _Noah over spreekt woont in zuidoost friesland.
Dus ik denk dat het niet eens zover weg is voor jou?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:01

Kun je niet een soort van groepje beginnen met andere mensen die ook in jouw klasse rijden? Dan kun je om de beurt voor elkaar groomen. Daar heeft iedereen profijt van. Ik denk namelijk dat er veel meer ouders/kenissen zijn die dat gegroom wel doen maar het eigenlijk heel suf vinden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:24

_Noah schreef:
Ik zag toevallig laatst een advertentie van iemand op het Endurance forum. Een man biedt daarbij (voor geld) transport aan en wil dan ook groom zijn. (zijn zoon rijdt ook weleens endurance las ik). Het kost je dan wel extra geld, maar als je echt wilt kun je ervoor sparen. Dan kun je om de paar maanden in het seizoen een wedstrijdje rijden.

Ja en als je paarden voor iemand anders vervoert en krijg je ervoor betaald dan heb je als vervoerder een vervoersbewijs nodig en die heeft hij niet, net als vele die dit aanbieden.

Ik snap alleen niet zo goed waarom het volgens jullie allemaal zo duur is? De meeste dressuur ruiters starten elke weekend x2 proeven per dag dus dat is ook 69 euro per maand dan. Endurance wedstrijd wordt aangeraden om maar 1 wedstrijd per maand te starten en die kost rond de 35 euro per keer.

En die hele dag weg, ja ik heb daar dus totaal geen problemen mee. Wacht maar tot je klasse II rijd, dan mag je 's morgens op tijd je bed uit.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:08

Er zijn genoeg die wel een vervoerbewijs hebben, even googlen en je hebt er genoeg gevonden.

Inderdaad op dressuur en springwedstrijd is veel duurder ieder weekend, dus voor dat geld kun je mooi een paardentaxi huren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:56

aangezien endurance alleen al te duur bevonden wordt door haar vader zal iemand inhuren om te rijden en te groomen alleen nog maar duurder worden.
Gewoon oproepje plaatsen op EF en hier...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:41

Mijn moeder vond het juist wel leuk om mee te gaan, in het begin ging ze inderdaad gewoon lekker bij de auto/trailer in een stoel zitten lezen tot ik terug was. :D Toen ik klasse 2 ging rijden is ze begonnen met onderweg te groomen, dat vond ze eigenlijk nog leuker want dan ben je zelf ook bezig. Ze heeft zelf vroeger dressuur gereden, maar ze vond de mooie omgevingen en vooral de leuke sfeer op endurancewedstrijden véél gezelliger! Mijn vader ging ook vaker mee.

Uiteindelijk zijn zij en mijn vader ook gaan starten, dus toen was ik mijn grooms kwijt. :+ Nu rijden we alledrie tegelijk, of eentje groomt voor de andere 2.

Misschien toch nog eens proberen of ze mee willen en of het vonkje dan niet overspringt. ;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 18:59

Woehoeee :# ! Alles is geregelt, ik ben aangemeld bij een Endurance vereniging. En pap's en stiefma staan er nu ook achter!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:09

He hartstikke goed! *\o/* Als ze wat vaker meegaan zullen ze het vast ook heel gezellig gaan vinden. Het komt helemaal goed. Wanneer start je de volgende wedstrijd?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:17

Klasse I reed ik ook altijd zonder groom. En om heel eerlijk te zijn vind ik het geweldig om mee te rijden, maar vind ik groomen niets aan. Dus wat dat betreft begrijp ik jouw ouders wel hoor. En volgens mij kosten endurancewedstrijden net zo veel als alle andere wedstrijden in de paardensport? Fijn dat je kootwijkerbroek kan rijden!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:18

Wees blij dat je ouders in elk geval iets met paarden hebben. De mijne vinden paarden in het algemeen gewoon niks :+ laat staat dat ik ze ooit zo gek krijg om mee op (endurance) wedstrijd te gaan _O-

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:11

sheela schreef:
He hartstikke goed! *\o/* Als ze wat vaker meegaan zullen ze het vast ook heel gezellig gaan vinden. Het komt helemaal goed. Wanneer start je de volgende wedstrijd?

*doet dansje* :):)

Mijn vader had zelf ook gezegt, misschien na een tijdje ga ik het zelf ook wel leuk vinden. En is het gewoon een kwestie van een nieuwe sport ontdekken.

Ik start als ik het goed zeg uit mijn hoofd, 12 augustus K1 in Kootwijkerbroek! :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:21

You go girl! Heel veel plezier en goed uitgereden kilometers toegewenst.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:22

Dankjulliewel allemaal! En wie weet, ik kom vast nog een aantal bokkers tegen! :)