Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cer schreef:Bij nrha mag je bij de rookie beginnen tegenwoordig, dus dat is ook gelaagd.
Cer schreef:Basis is toch prima? En nogmaals, TS heeft het niet over wedstrijden meen ik?

hollywood86 schreef:Misschien willen ze zichzelf even testen. als ik beginner zou zijn zou ik ook afgeschrikt zijn door de naam/status van een lawson. (wat is het inschrijfgeld voor een 20.000 Non Pro Lawson).Gelaagd wel, maar als ik wil beginnen in een 20.000$ Non pro Lawson, dan is er niemand die mij dat gaat verbieden. Veel mensen beginnen in de rookie, maar dat hoeft absoluut niet.
Citaat:Niks mis met basis, moet ts zelf weten, maar er moeten gewoon geen foutieve dingen vermeld worden

hollywood86 schreef:Hahahaha ja er zitten wel wat meer randvoorwaarden aan..Dat je punten moet rijden voordat je in de top mag rijden, dat klopt gewoon niet. Gewoon een kwestie van zelf inschrijven, niets ingewikkelds aan

Romkabouter schreef:quarterH schreef:Volgens mij zijn de oefeningen juist alles behalve hetzelfde omdat je hele uitgangspunt anders is.
Wat is het verschil in uitgangspunt dan eigenlijk volgens jou?
)hollywood86 schreef:Hoezo moet je punten halen voor de top? Je mag bij de NRHA direct de open en non pro starten (de hoogste classen) en bij de AQHA/APHA ook. Enkel de wran heeft de malle regel dat je punten moet halen voor een niveautje hoger, maar de l1 noem ik ook geen top.
sliding schreef:quarterH schreef:Volgens mij zijn de oefeningen juist alles behalve hetzelfde omdat je hele uitgangspunt anders is.
Wat is het verschil in uitgangspunt dan eigenlijk volgens jou?
)
Natascha dH schreef:OEn nog eentje: je aanspringen in galop/lope? Welke been ga je gebruiken voor de linker galop/lope? Drijf je vooral met je linker of met je rechter been? Menig engels ruiter die mijn paard uitprobeert komt toch elke keer in de contra te zitten

Todorien schreef:@Natascha dH
ik snap jou uitgangspunt maar doel je nou op 1 paard 2 takken van de sport of een dressuurpaard en westernpaard?
Romkabouter schreef:Dat is ook in de engelse sport niet een vast iets. Beide wordt gebruikt
Het is maar hoe het paard het geleerd heeft.
Romkabouter schreef:Toch zijn er (top)trainers die in de western pleasure met constante beendruk rijden. Ik ken ook een paar ruiters die dit doen en zichzelf toch westernruiter noemen.
- wordt ook steeds om mij heen op gehamert
en ik kan zeggen dat het eindelijk beter gaat