ursula01 schreef:Marstall Western is enorm goed voer. Heel veel goede dingen gehoord en gezien hoe die paarden eruit zien en hoe ze lopen.
Met Marstall Western is er een structuurmuesli die speciaal afgestemd is op westernpaarden. De hoogwaardige eiwitcomponenten, de toegevoegde aminozuren, en de belangrijke mineralen en vitaminen (bijvoorbeeld vitamine E en selenium) leveren de nodige bouwstenen voor de kenmerkende spieropbouw van deze paarden. Hierbij wordt niet alleen de vorming, maar ook het snelle herstel van de spiercellen bevorderd.
Goed beschikbare koolhydraten zorgen bij Western voor kracht en uithoudingsvermogen.
Door de structuurcomponenten van de lucerne worden de paarden ertoe aangespoord om langzamer te gaan eten en daardoor wordt de opname en de benutting van het voer verbeterd.
Ik ben begonnen afgelopen winter met de Marstall Westernmuesli en moet zeggen het bevalt mij inderdaad heel erg goed. Heb sinds een jaar een reiner op stal staan die dit jaar meer mag gaan trainen en merkte dat ze halverwege de les "uitgeblust"was, wat ze er wel aan over hield was dat ze té dik werd hierop. En ze kreeg 2 kilo havens coolmix ( welke ook prima voer is en al jaren gebruik, nu nog ). Chenouk heb ik dus nu staan op de Marstall, krijg zelfs minder nu aan voer maar heeft nu dus wel ! voldoende energie en is nu mooi aan de maat qua figuur. Mijn andere merrie daarin tegen die heeft genoeg aan een 1/2 kilo per dag havens coolmix en mijn ruin ook. En mijn paarden krijgen dit alléén als ze veel moeten werken. Denk dat het per paard ook verschillend is. De ruin en mijn merrie krijgen nu niks want ze staan nu 24/7 buiten, worden ook veel gebruikt, en mijn merrie heb ik wel eens het idee dat die alleen al van de lucht dik wordt en haar energie uit lucht haalt en hebben hier meer dan voldoende aan ( staan op gras ). Mijn reinertje daarin tegen krijgt dus als ze veel gebruikt wordt 1/2 kilo per dag de Marstall. Heb de paarden trouwens, na verschillende merken te hebben geprobeerd, ook al jaren op de Marstall Sinfonie Kruidenmuesli staan beginnend in september t/m maart van 1 beker per dag. En ze krijgen in de winter veel hooi. Ze doen het hier prima op en zien er goed uit en zijn goed gezond.