[WN] DRHA Reining Challenge (foto's/video's van zaterdag 28 apil)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:51

kaniche schreef:
Huh, is hij doof? Wat knap dan dat hij zo rustig bleef! Ik vind het echt een prachtig paard..

Dove paarden blijven juist rustig.... want ze hebben geen last van dat lawaai om zich heen! ;)

Gimme_Spurs schreef:
Ik heb die Paint ook gezien en was ook al gelijk verliefd! En hij is nog hengst. Ik ga het topic ook even doorlezen, want ik dacht dat doofheid alleen voorkwam bij het "Splash" gen.

Hoeft niet. Het kan ook voorkomen bij frame overo´s en tovero´s met veel wit. Het gaat om het pigment in ´the inner-ear´. To make a long story short, hier een abstract van een wetenschappelijk artikel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19912043

Leuk dat je ons ook laat meegenieten TS! En dat dove paard is zeker schitterend!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:33

Ffortuna schreef:
kaniche schreef:
Huh, is hij doof? Wat knap dan dat hij zo rustig bleef! Ik vind het echt een prachtig paard..

Dove paarden blijven juist rustig.... want ze hebben geen last van dat lawaai om zich heen! ;)

Leuk dat je ons ook laat meegenieten TS! En dat dove paard is zeker schitterend!

Ja, dat snap ik (klinkt ideaal haha) maar als hij onverwachts iets ziet wat hij dus niet heeft horen aankomen lijkt me dat zo'n paard dan noujuist sneller schrikt? Maar dat hangt vast ook wel af van het karakter. Hij kwam in ieder geval erg 'cool' over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:40

Het zicht van een doof paard is vaak extra sterk ontwikkeld, en daarbij zijn ze van veulentje af aan gewend aan het plotseling zien van dingen. Dus schrikken ze minder snel. Ik heb daar vrij veel ervaring mee inmiddels :+ Maar sorry, we raken off-topic. Misschien een nieuw topic openen over dove paarden? :')

Diaz

Re: DRHA Reining Challenge (foto's/video's van zaterdag 28 apil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:52

erg mooi paard die eerste inderdaad!
Leuk zo die foto's!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 05:23

Het heeft natuurlijk nog steeds een groot nadeel: hij hoort ook jou niet. Zeker in de reining, waar ' whoa' om te stoppen en klikken om sneller te gaan toch wel belangrijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:23

Des te meer reden voor een ruiter om goed op zit te leren rijden. Dat is de bedoeling wanneer je paardrijdt, ook in de reining (maar dat kunnen veel mensen niet). ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:25

waar haal je die wijsheid nou weer vandaan???
natuurlijk rijd je met je zit. met je stem is zeker een belangrijk hulpmiddel.
of zeg je nu dat de top riningruiters internationaal 'gewoon niet kunnen rijden' omdat ze whoa zeggen en klikken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:27

Nee hoor, wel dat ´veel mensen´ dat niet kunnen. Weleens rondgekeken op een gemiddelde stal?

Overigens kunnen veel Engelse ruiters het ook niet hoor.

We gaan wel erg offtopic trouwens :')

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:34

dan nog snap ik je punt niet.
normaal gebruik je ij reining veel 'whoa' (sliding stop, ook bv na je circels maar ook bij het stoppen van de spin) en klikken om ze te laten weten een versnelling sneller te gaan op de circels en rundown, en bv een 'mmmm' om ze langzamer te laten gaan.
Deze extra hulpmiddelen vallen weg bij een doof paard waardoor je dus 1 van de 3 middelen (stem - zit/benen - teugel) minder hebt.
dat maakt het dus lastiger.
zeker niet onmogelijk, wel lastiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:38

Dat klopt. Mijn punt is dat zit/benen vaak niet goed gebruikt worden door de gemiddelde ruiter, waardoor ze volledig leunen op de stemhulpen. Ik denk ook dat je om moet kunnen gaan met een doof paard, en wat subtieler moet zijn in je hulpen (iets dat zeker niet aan iedereen besteed is), waardoor het werken aan je zit (ok, da´s een persoonlijke ergernis van mij) dus extra belangrijk wordt.

(Edit, dit gaat dus niet om de ruiter op de foto met het dove paard, die zal daar zeker goed mee om kunnen gaan :j )

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 05:04

Dat eerste paardje is echt supersjiek! <3