[SGW] Koudbloeden in de SGW,haalbaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Koudbloeden in de SGW,haalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:32

Meeste grote tinks hebben juist veel meer moeite om hoger te springen, dus ligt echt aan of ie het zou kunnen of niet. Tenminste, dat is mijn een van mijn vele ervaringen id tinkerwereld, dat de kleintjes toch makkelijker springen vaak.
Maar training is ook belangrijk, want er zijn toch wel grote en wat zwaardere tinker(hengsten) die super kunnen springen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:37

Ja klinkt indd logisch dat het voor zo'n grote krachtpatser moeilijker is dan zo'n kleintje.
Hoop voor d'r dat die van haar het wel kan omdat ze het graag wil.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:12

Toch zijn afstanden dan weer makkelijker...
Toot heeft geen enkele moeite met paarden afstanden. Hij moet zelfs wat inhouden, terwijl Fjordy giga moet rekken of 2 passen op 1 paardenpas moet maken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:29

Verschilt ook weer, Bon heeft er niet zoveel moeite mee, die kan goed verruimen, maar dat trainen ligt ook je dressuurbasis in.
En fjordy heeft vrij korte krabbelpassen in de dubbel en sowieso niet zulke grote passen, toot dus wat ruimer, is wel fijn.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 08:46

Hoe zijn jullie begonnen?Inschrijven voor croslessen?En hoe heb je gevonden waar deze gegeven worden?
Verder nog tips voor de uitrusting van onze koudbloedjes?

Inmiddels zag ik ook een merens op HAW en Charlie heb ik ook voorbij zien komen.
Ontzettend leuk dat er toch heel wat koudbloedjes meedoen in de cross.Hoop ze ooit nog eens live te zien of zelf mee te doen natuurlijk ;-)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:52

Ik nam altijd al spring en dressuurles bij hc de schalm in renswoude.
Daar hebben ze een groot crossterrein waar ook lessn worden gegeven.
Dus uiteindelijk maar opgegeven voor een crosscursus lessen (6/7 lessen en een oefencross aant einde) aldoende dat gedaan en vanuit daar verder gaan :j
Crosstereinen: google of bokt, zijn er best veel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 09:14

Zo'n cursus is wel een goed idee :-)
Hier dichtbij zijn wel meerdere crosterreinen,echter geen idee of er ook les word gegeven,zal eens wat bokkers die crossen in de gaten houden die hier uit de buurt komen.(kan ik ze even pben)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:45

hennydehart schreef:
Das wel echt een mega tinker dan! Is het een volle? Dies nog groter dan mijn Hannoveraan :+ Hijs wel cool! Dan moet je makkelijk (als hij springvermogen heeft natuurlijk) mee kunnen komen in de cross.

Yep, het is een volle Tinker. Vader is ITS O'Malley en moeder is een cob van 1.50. Hendrikje heeft gewoon iets teveel Pokon gehad denk ik :')

Opzich heeft hij vermogen genoeg - bakranden, omheiningen van 1.50m zijn geen enkel probleem :') - alleen moet hij nog leren zijn lichaam te gebruiken. Qua ruimte in de galopsprongen moet hij makkelijk een normaal parcours kunnen lopen, en als hij eenmaal wat verder is onder het zadel is ook dat schakelbaar natuurlijk.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:58

Ook ik rij SGW met mijn haflinger van 1.40m :)
Ik start welliswaar in de B, maar ze kan het opzich prima doen :)
Normale springparcours staat meestal wat lager en we doen vaak een extra galopsprong, dressuur is een makkie en met de cross springt ze eigenlijk alles.
Alleen qua tijd gaan we iets langzamer, maar ik doe het voor de fun ;)