[WN] Rocky opnieuw @ work na tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:05

en dan bof je nog als je een meisje bent _O-

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:27

spicegirl schreef:
en dan bof je nog als je een meisje bent _O-

En dat er een knop op het zadel zit! :')

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:59

Meisjes, meisjes ! _O- Daarvoor dient die knop dan ook, weten jullie dat niet ? :))

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:06

Ik vind jullie erg leuk als combinatie!

Wat mij opvalt is dat jij als ruiter moeite doet om recht te willen zitten. Dat ziet er dan een beetje uit alsof je jezelf tegenhoud er voor over af te kieperen. Ga relaxter zitten en meer ontspannen.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:31

sevke schreef:
xDeena_ schreef:
Deze teugellengte en beugellengte hoort bij western rijden ;)
!

Geluk dat je het zegt, ben ik wel ff heel verkeerd bezig dan _O-

Ik zeg dat niet zomaar. Als je je teugels wat korter neemt, kun je gemakkelijker je paard iets oppakken door je hand een beetje omhoog te brengen. Als hij nageeft, onmiddellijk weer laten zakken. Wanneer je met zulke lange teugels rijdt moeten je handen zowat een halve meter omhoog brengen, wat ten eerste niet handig is, en ten tweede veel te lang duurt. Om een paard scherp te krijgen moet je onmiddellijk kunnen reageren op wat je paard doet. Trage en lange bewegingen hebben geen zin, want dan is het "moment" al voorbij.
Vwb de beugels is het onzin dat je bij western met gestrekte benen moet rijden. Ten eerste is het geen zicht. Je krijgt een stoelzit en kunt je hakken niet uitdrukken. Daarenboven dien je, meer dan met je teugels, het paard met gewicht en zit te rijden. Hoe kun jij gewicht zetten op, pakhembeet je linkerbeugel, als je met je tenen in de beugels moet staan ? Ik wil je graag eens een stop zien rijden met beugels die drie gaten te lang zijn. :))

Oh oke, sorry haha. Ik ben geen western expert hoor, blijkt ook uit mijn reactie. Ik heb bij mijn verzorgpaard waar ik ook western mee rijd ook redelijk korte teugels en beugels, maar de eigenaar zegt dat de beugels altijd superlang moeten, ik vind het niet lekker rijden en heb ze nu op het kortst staan, maar nog steeds zijn ze best lang. Ik doe verder niet echt westernoefeningen ofzo.

sevke

Re: Rocky opnieuw @ work na tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:59

Niet naar de eigenaar luisteren dan :) Met zulke lange beugels rijden hoort echt niet.