Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hoe lang (en waar?) staat hij nog in training? Heb je er echt bewust voor gekozen om alles, qua inrijden, door een ander te laten doen of ga je er ook regelmatig zelf naartoe? Ik zou het namelijk niet kunnen om een paard wat ik alles zelf geleerd heb, ineens aan iemand anders over te laten
Maar het lijkt mij heel moeilijk omdat je er nou eenmaal niet bij bent en niet precies weet wat er met je paard gebeurd (tja ik heb denk ik gewoon teveel slechte ervaringen van mensen gehoord), ook al is het maar een paar weekjes... als ik d'r ooit weg zou brengen wil ik er het liefst zelf ook regelmatig bij kunnen zijn/daar lessen etc..
maar ondertussen kan ik gewoon alles op m'n eigen manier doen ipv dat iemand anders de 'knopjes' erop zet en ik ze daarna uit moet zien te vinden, daar zie ik ook de lol niet van in
Daarnaast zie ik hoeveel ze al heeft geleerd en hoe braaf ze nu is, dat is voor mij een teken dat ik het goed doe en dus ga ik lekker verder waar ik mee bezig ben, in ons tempo en heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat komen, dat lijkt me het belangrijkste
.en onderwijl les ik met hem, dus we komen er samen in.
) vind ik inderdaad een net tempo
maar zoals ik al zei, mocht het bij ons iets langer duren (ik zal ook niet meteen dagelijks gaan rijden, maar het heel langzaam opbouwen) vind ik dat geen probleem want uiteindelijk komen we er toch wel en ik heb geen haast
verder vind ik het belangrijk dat ik ook andere leuke dingen kan blijven doen, lekker naar buiten kan want ik houd van afwisseling en ik heb m'n paard vooral om gewoon plezier mee te beleven (van beide kanten) en niet alleen om een knappe reining proef mee af te kunnen leggen natuurlijk zou dat op de lange termijn een leuke extra zijn, maar we hebben daar 'thuis' niet eens de faciliteiten voor 

).. wordt anders een beetje onverantwoord
dus ik ben het alleen maar met je eens en verder maakt iedereen nou eenmaal z'n eigen keuzes

ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat ik vast ooit wel eens ergens tegenaan zal lopen wat ik niet in m'n eentje kan oplossen en er is niks mis mee om op zo'n moment hulp te vragen.. maar ik ben er ook achter gekomen dat ik blijkbaar ervaren genoeg ben om alle 'uitdagingen' die we tot nu toe hebben meegemaakt zelfstandig op te kunnen lossen; dan praat ik over vanalles zoals dominant gedrag tijdens grondwerk, of met 4 benen tegelijk door de lucht vliegen als je met haar buiten aan een halster wilt wandelen, je hebt nou eenmaal een dier dat nog veel moet leren, je niet meteen als leider accepteert en je gaat uitproberen, dat kun je verwachten als je aan een jong, groen paard begint 

Ik heb precies dezelfde instelling als jij! Gewoon in een rustig tempo, samen steeds meer leren en steeds iets verder komen... dan is het nog veel gaver als ze het goed oppakt en je ziet waar al het werk dat je er zelf in hebt gestopt, goed voor is geweest
Klinkt wel heel erg zweverig hoor, maar dat gevoel van trots is niet te beschrijven...
Weet je... dan maar wat langzamer dan een ander, maar zou die reis samen tot nu toe voor geen goud hebben willen missen.
wegbrengen en daarna ophalen werkt niet.bij training krijg je altijd lessen.dan kan er ook gewerkt worden a/d combi.
)