[pien_2010] schreef:Wellicht verstandig daar haar lesgever haar dat idee aanreikt, en dat zal hij niet voor niets doen lijkt me. Hij kent de situatie.
Inderdaad kom je met dit paard je tekortkomingen tegen en dat kan ook een uitdaging zijn, maar.......het geld is heel erg op aan het raken.
[pien_2010] en Asley5, hartelijk dank voor jullie getuigenissen, ik begin ook te snappen dat dit nog niet het einde is als ik bereid ben flink in mezelf te investeren. Zowel tijd als geld.
Klein puntje rechttrekken, de staleigenaar (die me het andere lespaard wil verkopen) is niet dezelfde als de trainer. De trainer heeft nog niet zoveel erover gezegd, behalve dat ik dus hulp nodig heb. Ik denk niet dat hij weet dat de staleigenaar dit paard wil verkopen.
ElsaDb schreef:zoek een braaf paard en ga zonder zadel rijden. Dan moet jij je balans wel houden anders lig je er gelijk af.
Dat heb ik al vaak gedaan, en daar kom ik mijn probleem niet tegen. Maar toch bedankt voor de tip!
sevke schreef:Mij hebben ze altijd geleerd : groen + groen = bont en blauw. Eerlijk advies in jouw situatie ? Als je het niet kunt veroorloven van het paard een jaar of langer professioneel in training te zetten, verkoop hem dan en koop er eentje met alle knopjes erop. Het zal voor jullie beiden veel beter zijn.
Beste sevke, hartelijk dank voor jouw inzicht, alleen vind ik het frustrerend dat je me groen noemt. Want dat ben ik AB-SO-LUUT niet. Ik houd en rijd al jaren paarden.
pleasurehors schreef:Je schrijft dat je al de zenuwen krijgt op het moment dat je eraan denkt dat je van het weekend los gaat rijden. Als je met zenuwen op een groen paard stapt zal hij weinig aan jou hebben en misschien zelf ook gestest worden. Dat is natuurlijk geen goede ervaring voor een jong paard!
Maar hoe 'groen' is hij na al 4 maanden in training te hebben gestaan?
Ja, die zenuwen ga ik aan moeten werken, ik durf dat soms hebben op nieuwe paarden. Dit is zeker ook iets om rekening met te houden.