[SGW] Diablo op Cross Heusden 2012 (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:52

SofieHavan schreef:
Joolien schreef:
Je moet het niet zien als dat we je een paardenbeul vinden, zie het juist als tips.

Oké, tips dan... Komt gewoon nogal verwijtend over, alsof ik express mijn paard in de weg zou gaan zitten ;)
In tegendeel soms denk ik dat mensen hier vergeten dat élke eigenaar hier het beste voor heeft met zijn paard.
Daarnaast hou ik er ook niet van om als slechte ruiter afgeschilderd te worden aangezien het echt moment opnames zijn van hindernissen die ik neem nà een valpartij met massa's volk ;) zijn allemaal factoren die meespelen vind ik.
Of vind je dat mijn houding op de trainingsfoto's minstens even bagger is dan op de wedstrijd zelf?

Nee op de trainingsfoto's ziet het er beter uit. Maar over dat paardeneigenaren altijd het beste voor heeft met zijn eigen paard vind ik niet logisch, ik zie het nog zo vaak fout gaan terwijl mensen geen besef hebben waar ze mee bezig zijn.
Maar zie je het verschil tussen de trainingsfoto's en de wedstrijdfoto's?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 14:58

Uiteraard zie ik het verschil. Maar kan jij ook het verschil zien in omgevingsfactoren? Snap je mijn verdediging?
Want in beide gevallen zijn de beugels even lang. Hiermee wil ik aantonen dat, oké het niet ideaal is, maar toch mogelijk is, ook voor mij... Ik kan echt niet korter...En ik zit heus mijn paard niet steeds te storen, écht niet. Op de wedstrijd foto's ziet het er misschien niet degelijk uit, maar ik zei het al, die val, de chaos, dat doet er geen goed aan. Maar ik vind van mezelf dat ik normaal steeds goed mee ben en mijn paard niet stoor (zie ook de foto's met Evita). Sommige mensen begrijpen gewoon niet goed dat ondanks goed bedoelde 'tips' dingen vaak hard over komen...

Anoniem

Re: Diablo op Cross Heusden 2012 (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:01

Dat zie ik ja. En natuurlijk is het niet jouw intentie om je paard in de weg te zitten, maar ik zou hier wel heel bewust mee bezig blijven. Misschien oordeel ik hard, maar dat is het nadeel van bokt, ik zie op dat moment alleen dit topic, deze foto's. Ik ken jouw verhaal erachter niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:53

Joolien schreef:
Ik dacht dat het ter balans was, aantikken lijkt me toch niet nodig bij een paard die al een boel gezien heeft. Brengt jou alleen nog maar meer uit balans.

Misschien ben ik een poedersuiker dat ik het zeg, maar je beugels niet korter doen doordat je lichamelijk wat mankeert maar wel je paard in de weg zitten imo? Dat vind ik niet helemaal eerlijk.

Wat een onzin, m.a.w. een zweep (aantikken) is dus niet (nooit) nodig bij een ervaren paard ;( ?

TS wat een leuk paard, heel veel succes, het lijkt mij namelijk niet gemakkelijk om met (te) lange beugels te springen. Ik vind het een hele goede keuze van jou, om een ervaren paard te kopen!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 16:18

Unicorn Kiss, Lousje22, chocotofe, ManOn89, Stefanie, Isabelle en electra63: Bedankt voor jullie reacties :) Lief!

De anderen, ook bedankt voor jullie reacties, ik zit te lang 't is waar, da's wellicht niet ideaal da's ook waar,... Ik wil echt wel anders maar da's niet altijd mogelijk. Maar ik kijk zeker eens na of ik nog iets anders kan doen :)

Edit aantikken was echt omdat we beiden serieus onder de indruk waren: ik heb het gekunnen om als de eerste ooit van dit paard te vallen :') dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:36

Misschien was het meer om jezelf te overtuigen, dat deed ik namelijk ook wel eens :')

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 16:45

Joolien schreef:
Misschien was het meer om jezelf te overtuigen, dat deed ik namelijk ook wel eens :')

Ja, ik denk het, k was wel wat vertrouwen kwijt :P

Avalon_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:57

Superstoer Sofiehavan!

Er zijn maar weinig bokkers die dit je durven en kunnen nadoen, een superstoere prestatie. Vind jullie een hele gave combinatie om naar te kijken.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:18

Blij dat je niet pissed bent en er tegen kan dat er ook minder toffe reacties komen, tis goed bedoelt, maar idd, soms kan 't hard overkomen...snorry daarvoor, niet zo bedoelt.
Er zijn ook zadels met beugelriemen die tot onderaan het zadel vastzitten en dan dus minder flexibel zijn, die beugels hebben ook een aangepaste instap, zodat je ze niet bij de 1e sprong al verliest :)
kzal eens kijken of er zoiets ook bestaat voor aan een eigen zadel, let you know als je dat wilt.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:38

Joolien schreef:
Misschien oordeel ik hard, maar dat is het nadeel van bokt, ik zie op dat moment alleen dit topic, deze foto's. Ik ken jouw verhaal erachter niet.

Beetje flauw dan om je weg te steken achter "het nadeel van Bokt" :roll: I.p.v. direct te oordelen, kan je met een "simpele" waarom-vraag soms meer bereiken :)

Stoere foto's hoor Sofie!
Ik vind het leuk om zien dat jij en Diablo op korte tijd toch zo'n goede combinatie aan het worden zijn! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:40

Ulaan schreef:
Joolien schreef:
Misschien oordeel ik hard, maar dat is het nadeel van bokt, ik zie op dat moment alleen dit topic, deze foto's. Ik ken jouw verhaal erachter niet.

Beetje flauw dan om je weg te steken achter "het nadeel van Bokt" :roll: I.p.v. direct te oordelen, kan je met een "simpele" waarom-vraag soms meer bereiken :)

Stoere foto's hoor Sofie!
Ik vind het leuk om zien dat jij en Diablo op korte tijd toch zo'n goede combinatie aan het worden zijn! +:)+

Wat moet ik vragen dan? Als ik ts niet ken weet ik toch niet wat er allemaal achter haar schuilt? Moet ik dan in elk topic waar ik reageer gaan vragen waarom iemand iets doet?

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:54

En waarom is dat zo abnormaal? :)
Jij velt liever direct een oordeel, op basis van een momentopname?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:00

Ulaan schreef:
En waarom is dat zo abnormaal? :)
Jij velt liever direct een oordeel, op basis van een momentopname?

Volgens mij het ript en haw om tips te geven op foto's of filmpjes die je ziet, dus dat doe ik dan ook ja.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:02

freeride, je maakt mij nieuwsgierig naar die beugelriemen :j zijn ze dan wel ook veilig bij bijvoorbeeld valpartijen? kan je met die beugels ook nog je been een beetje naar achter achteren leggen? dit is echt interessant freeride, hier heeft een mens tenminste wat aan ;)

Sofie, mijn complimenten voor hoe je hier mee omgaat ;) En julie doen dat echt geweldig!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:49

Op bokt reageren toch altijd mensen die zelf amper rijden? :+
Sofie: je weet zelf goed genoeg hoe je stijl is, en daat paard zal er niet slechter van worden :)
Dat jij intussen wél met iets heel ernstig zit, vind ik veel erger. En dat je dan ondanks alles toch uit passie wilt blijven crossen, dat vind ik dan net weer mooi wel :)

Avalon_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:08

poes schreef:

_/-\o_

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:23

Die speciale beugelophanging is vrees ik enkel op de WOW zadels te krijgen, nogal prijzige zadels helaas, de ophanging ligt meer naar voren, speciaal voor springen en inrijden jonge paarden.
De beugelriemen lopen onder het bovenste blad en zijn daardoor veel stabieler dan bij een 'gewoon' zadel.
Dat zet me aan tot nadenken, zou er geen ophanging als deze bestaan of mogelijk zijn op normale zadels? dus de beugels onder het bovenste blad, ik geloof in dressuurzadels iig al wel..in Australie is dat blijkbaar ook vrij normaal, zou in europa toch ook te vinden moeten zijn dan.
@Thea ste, die zijn perfect veilig hoor, gewoon in een andere hoek, met zo'n veiligheids buitenkant die losklikt als je er aan komt te hangen.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:24

poes schreef:
Sofie: je weet zelf goed genoeg hoe je stijl is, en daat paard zal er niet slechter van worden :)
Dat jij intussen wél met iets heel ernstig zit, vind ik veel erger. En dat je dan ondanks alles toch uit passie wilt blijven crossen, dat vind ik dan net weer mooi wel :)

wat een vreemde reactie, hoe kom je daar nu weer bij?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:33

Ziet er leuk uit zeg! Volgens mij heeft je paard er veel plezier in.

Wat vervelend van je trombose, ik vind het juist knap dat je met zulke lange beugels kan springen, ik had er gelijk naast gelegen.
Ik vind eigenlijk dat je met je zit je paard niet veel hindert, wel zou je in mijn ogen iets meer mogen meegeven op de sprong maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn.

Veel succes met het officiele seizoen!!

Mjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:56

Als ik je trainingsfoto's zie vind ik je idd beter zitten, dus je kan het wel
misschien waren het de zenuwen dat je niet op je houding let?
vind het knap dat je het zo doet met je trombose..:)

Juicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:16

Er zijn nog wel een paar detail's waar je aan moet werken, maar verder ziet het er leuk uit hoor! *D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:47

freeride schreef:
poes schreef:

wat een vreemde reactie, hoe kom je daar nu weer bij?

Jarenlang dagelijks bokken ;) (het werkt ook op mezelf, hoe meer ik rij, hoe minder ik post :') )

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 01:00

freeride schreef:
Die speciale beugelophanging is vrees ik enkel op de WOW zadels te krijgen, nogal prijzige zadels helaas, de ophanging ligt meer naar voren, speciaal voor springen en inrijden jonge paarden.
De beugelriemen lopen onder het bovenste blad en zijn daardoor veel stabieler dan bij een 'gewoon' zadel.
Dat zet me aan tot nadenken, zou er geen ophanging als deze bestaan of mogelijk zijn op normale zadels? dus de beugels onder het bovenste blad, ik geloof in dressuurzadels iig al wel..in Australie is dat blijkbaar ook vrij normaal, zou in europa toch ook te vinden moeten zijn dan.
@Thea ste, die zijn perfect veilig hoor, gewoon in een andere hoek, met zo'n veiligheids buitenkant die losklikt als je er aan komt te hangen.

Hier wil ik graag op reageren, ook bij een WOW zadel horen de beugelriemen over het bovenste zweetblad te lopen, eigelijk bij elk zadel. Namelijk owv de veiligheid, een stijgbeugel die onder het bovenblad vastgemaakt zit, kan bij een val vastblijven zitten omdat er bovenaan te weinig ruimte is om vloeiend van de stijgbeugelhaak te glijden. Dit is al gevaarlijk bij gewoon rijden en zou ik al helemaal niet aanraden voor de SGW :n De meeste zadels zijn daar gewoon niet voor ontworpen, ook al vinden veel ruiters in NL dit mooier of mode :?
Het verschil met WOW beugelriemen is dat ze enkel zijn en niet dubbel zoals normale stijgbeugelriemen.

Wat ik op de foto's van TS zie, is een houding die niet naar verlichte zit komen kan omdat de beugels idd te lang zijn. Mede doordat TS probeert mee te zijn met de beweging, verschuift het zwaartpunt en zwaaien de benen naar achteren. Dus eerder andersom dan hier aangenomen wordt valt ze niet naar voren, TS doet juist extreem veel moeite om paard te ontlasten en mee te zijn.
Zo van de foto's, kan ik niet zeggen dat het zadel niet goed ligt dus daar zou ik de oorzaak niet direct zoeken zoals in een eerdere post gemeld :n

Wat blijft is het balansprobleem. TS: je zou kunnen proberen een extra groot beenblok/wrong achter je onderbeen te laten plaatsen (evt met klittenband) zodat je onderbeen steun heeft tegen dat blok. Hierdoor kan je je bovenlichaam onder controle houden en niet zover naar voren vallen, zie het als situps met voeten onder een bank. Crossen met deze houding zal wrs alleen op laag niveau kunnen vanwege de beperkingen met je balans op de sprongen maar oefencrosjes of trainingen moeten mogelijk zijn als je er rekening mee houdt.

Sim: dit is een communautaire wesdrijd, dwz soort oefencross ter promotie vd SGW in Belgie.
Vind het idd wel een serieuze greppel voor een oefencross :wow:, hiervan zou ik ook uit balans raken :D

Wb de zwaaiende arm, diverse gerenommeerde trainers in NL leren je bij afsprongen en waterinsprongen je arm naar achteren te bewegen om mee te zijn met de sprong, dus waarom zo'n arm nu storend zou moeten zijn?? Het is een SGW/cross met spanning van een onervaren amazone en geen stijlwedstrijd. Zolang het paard zijn werk met plezier doet en de rit veilig blijft, stoort zo'n armzwaai of tik toch niet :?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 01:13

Ibonn, bedankt voor de hele nuttige post :D

Voor de anderen een kleine update, dit weekend heb ik eventing in Overpelt gehad de eerste dit voorjaar.
Met dit paard eindigde ik 4e en voor de nieuwsgierigen onder ons, dit is een printscreen van de uitslagen én kijk TUSSEN welke TOPRUITER (internationaal en OS!!) ik geklasseerd sta:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CKFL8NCJ.jpg
Hier de officiële link, ik reed ring 14:
http://www.lrvweb.be/file.php?source=news&article=19639&id=9043

En enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Ik was 5e na dressuur en de jury riep me bij zich om te zeggen dat ze me een mooie en goede combi vonden! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik had een foutloze jumping + cross waardoor ik nog een plekje steeg ;)

Op jullie aanraden, zet ik me vlak voor ik binnen ga 2 gaatjes korter!!! Na de cross slapen mijn benen inderdaad, maar voor die max 10 minuten dat zo'n cross duurt, kan ik dat wel aan... En wat denken jullie?!

Ik vond het super! :D Volgende week naar Vechmaal!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:00

Die kortere beugels komen je houding zeker ten goede!