[SGW] Butet of Luc Childeric (sgw)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Butet of Luc Childeric (sgw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:16

Het zadel is echt fantastisch, ik heb een nieuwe en een gebruikte. Maar op de nieuwe heb ik bijna een jaar moeten wachten, de service is (net als bij alle Franse zadel) niet heel erg goed.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 11:21

Hmm, stom is dat. Dacht dat dat bij Butet en Childeric (Drunens Ruiterhuis) wel meeviel.. Zie trouwens dat je in de buurt woont! Op welke stal sta je?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:23

Bij een kleine prive stal tussen Ouderkerk en Abcoude. Stond eerst bij de manege in Ouderkerk maar we zijn vorige week verhuist.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 11:26

Ah, nog een stuk zuidelijker dan ik. Ik hou de Antares in gedachten! Hoe zit het met vermaken/aanpassen? Qua mogelijkheden en service? (Misschien voor jou niet zo van toepassing, maar voor mij met een jong paard wel belangrijk straks..)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:33

Ik heb ook een Antares en een Devoucoux. Geweldige zadels. Bij Devoucoux werd er heel snel geleverd, zadel was er binnen 10 weken. Antares veel problemen qua service. Mijn zadel ligt niet goed/heeft nooit goed genoeg gelegen en er wordt niet thuisgegeven. Daarnaast als hij wordt op opgestuurd naar Frankrijk om aan te passen ben ik paar maanden mijn zadel kwijt. Zit nu serieus te denken dit zadel in te ruilen voor een Butet (liefst Devoucoux maar daar is geen verdeler meer van in NL). Heel zonde, want fijnere zadels dan Antares zijn er eigenlijk niet.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:34

Lastig wel, die slechte service. Dat geldt dus voor de meeste Franse merken?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:36

Ja, is vrij typisch Frans. Heb wel begrepen dat Butet een stuk beter is.
Maar de Fransen zijn gewoon nog niet heel erg gericht op de Nederlandse markt. Hier domineren toch meer nog de Duitse merken en Prestige uit Italie. Heb het idee dat ze Nederland (nog) niet serieus nemen als afzetmarkt.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:37

En met Childeric zal het ook wel meevallen omdat dat via het Drunens Ruiterhuis loopt?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:39

Ja? Dat is wel goed om te weten. Heb je daar zelf ervaring mee?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:42

Ok! Dan houd ik daar rekening mee. Misschien toch maar Butet, daar rij ik sowieso heel fijn op. Of die Symbion. Iemand ervaring met Strada?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:22

De Luc Childeric worden ook geleverd door Jennifer Scharoo in Houten. (www.hcgroenraven.nl) Geen idee hoe dat zit met aanmeten, maar is dichterbij dan Drunens Ruiterhuis. Ik moet zeggen dat mijn Luc Childeric door het Drunens Ruiterhuis perfect is aangemeten, geen problemen mee, ligt super! ( nou heeft mijn paard een makkelijke rug, dus dat scheelt)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 15:26

Thanks! Heb haar site opgeslagen.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:37

Mocht je de LC in het echt willen bewonderen dan ben je welkom om eens langs te komen, ik woon niet ver buiten Amsterdam. Als je het aandurft mag je ook een rondje erop rijden ( maar mijn paard kan wat wild zijn;-))

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:39

Trouwens, Kent & Masters heeft nu ook een XC model zadel. Zijn ook fijnze zadels, en een stuk goedkoper.... Die zadels hebben een verwisselbare boom en zijn makkelijk aan te passen op verschillende paarden!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:34

Thanks voor alle info! Ik kom t.z.t. graag een keertje kijken naar de LC :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:17

annikavolder schreef:
Trouwens, Kent & Masters heeft nu ook een XC model zadel. Zijn ook fijnze zadels, en een stuk goedkoper.... Die zadels hebben een verwisselbare boom en zijn makkelijk aan te passen op verschillende paarden!

En Fairfax krijgt binnenkort ook een eventingzadel, ook met verwisselbare boom. Daar ga ik ook naar kijken voor mijn jonkie.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 08:19

Ok! Wil je laten weten hoe dat bevalt?

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:25

Ik heb via via een gebruikt Luc Childeric dressuur zadel gekocht.
Bevalt me prima, ik heb het al op veel wat bredere barokke paarden gehad, goede pasvorm en veel schoudervrijheid. Meeste paarden lopen er erg fijn op.

Geen idee hoe de andere types verder zijn.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:23

Ik heb een childeric, ben er zéér tevreden mee. Komt wel rechtstreeks van de fabriek in Frankrijk en er werd mij verzekerd dat het zadel écht makkelijk aan te passen is (lijkt mij moeilijker als het via drunens ruiterhuis gaat). Ik heb een paard met een zeer moeilijke rug, maar de LC is volledig op maat van paard & ruiter gemaakt. Ik heb niets dan lof (behalve het prijskaartje natuurlijk...)

Ik heb trouwens zelf met zowel dressuur als het springzadel gereden en heb uiteindelijk het springzadel gekocht om dat dat meer in mijn rijrichting aanleunt, maar het dressuurzadel was écht top om mee te rijden!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:44

Thanks voor je reactie, inesje15! Door wie heb je het zadel laten aanpassen nadat ie uit Frankrijk is gekomen?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:16

Ik heb het nog niet laten aanpassen, past perfect. De contactpersoon is Julien Robert, de aanpassing wordt rechtstreeks door de fabriek gedaan natuurlijk, ik zou zo'n duur zadel niet in handen geven aan een zadelmaker die niet bekend is met memory foam. Die Julien Robert heeft 600 km afgereisd om de rug van m'n paard te laten opmeten. (Weliswaar reist die man constant rond om zadels op te meten.)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:22

Ok! En da's gewoon bij de prijs inbegrepen?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:32

Hah, dat weet ik niet, maar ik veronderstel van niet natuurlijk. Zal wel zo duur niet meer zijn als het zadel. ;-)
Ze maken het op maat, dus als het perfect past op het moment dat je paard ongeveer volgroeid is, zal het hopelijk niet meer nodig zijn nog veel aanpassingen te doen natuurlijk. (Tenzij je regelmatig van paard verandert, maar dan veronderstel ik dat je niet ieder zadel telkens laat aanpassen.)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:33

Maar die eerste keer op maat maken, da's gewoon deel van de deal, toch?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:52

Inderdaad :-) Dat is inbegrepen in de prijs, (met enkele onderhandelskills hebben wij nog zadeldekje en stijgbeugelriemen twv ongeveer 200€ bijgekregen ;-) )