[SGW] Crossen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NinaBoyke

Re: Crossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 12:48

Ja, dat snap ik, maar voor 1 training... Het is toch je eigen verantwoordlijkheid? Wanneer gaan ze het arna verplichten. Sorry hoor, maar ik kan me nauwelijk bewegen in die dingen, vind ze eerder gevaarlijk dat beschermend hoor...

Ja dat had ik al begrepnen, maarja... Waar vind ik die? Ik heb hele goede vrienden maar die hebben het meestal te druk... Ze zijn wel ontzettend lief want ik ga volgende week wel op scpringparcours met ze mee. Als het weer het dan toelaat kan ik ook buiten springen, daar staat een pianotje en 2 boomstammetjes.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:54

RT-P -> SGW

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 12:55

O okee hoe moet ik dat verplaatsen?

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:34

Het is al voor je verplaatst.

En een bp moet je echt doen! Ook bij beginners crosslessen. Het kan wel zijn dat je er aan moet wennen, maar dan moet je hem gewoon een paar keer aantrekken bij het buitenrijden.

Als je geen trailerhuur kan betalen en geen bp en ook instructie lastig is, dan moet je misschien crossen voorlopig nog even uit je hoofd zetten. Hoe jammer dat misschien ook is.

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 13:40

Okee, ik zal er over nadenken. Het word namelijk al moeilijk genoeg om lessen en een trailer te betalen/

Nou ik ga alles proberen om het toch te kunnen doen! Ga vandaag maar weer eens in het bos aan het werk. Bedankt voor je reactie. :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:55

Hoi Nina,

Volgens mij is het een beetje onmogelijk wat je wilt doen. Want ten eerste zijn de cross terreinen niet om de hoek, helaas was het maar zo'n feestje.
En je bent pas 13 dus goede ervaren begeleiding is erg belangrijk.

Ik zou eerst bij springen beginnen. Wanneer dat goed gaat pas crossen. Want goede controle over je pony is wel belangrijk, de hindernissen geven eenmaal niet mee.
En als je een x een les gaat volgen waar dan ook is een bodyprotector verplicht. Hindernissen geven niet mee, dus daarom extra bescherming. Ook kan met je pony vallen en je pony op jou terecht komen. En dan ben je toch wel erg blij als je een bodyprotector aan hebt.

Maar betalen je ouders dan helemaal niks, want als ik alles zo lees dan betalen die helemaal niks en helpen ze je ook 0,0 ?????

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 17:16

Okee mensen, even tussendoor: Ik mag heel misschien op les, maar eerst moet ik wat weten:

- Wat is het dichtsbijzijnde acceptabele crossterrein met instructeur in de buurt van Drachten?
- Mag je crossen met dressuurzadel? ( Doet er niet toe of dat minder fijn is enz, gaat er alleen om of het volgens de regels is toegestaan. )
- Wat is een goede BP voor een acceptabele prijs?

Alvast bedankt mensen! *\o/*

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 18:34

Nog mensen met tips?

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:16

Fijn dat je naar les mag, zoek een ponyclub op in de buurt en je hebt les, dat is echt heel verstandig!

Dichtbij drachten, geen idee. Ik woon in Midden Nederland.
Met dressuurzadel springen/crossen, het kan, is ook toegestaan. Maar het is niet de fijnste oplossing.
En goedkope bp, Denk aan merken als HH of IR. Deze is goedkoop en heeft een fijnere pasvorm door de blokjes. http://www.ej.nl/products/10000112/6830 ... SMARTRIDER
verder zelf wat zoeken op internet ;)

En heb wat meer geduld als wat langer duurt voor je antwoord krijgt!

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:40

Whaa piep die dingen zijn duur.

Ja ik mag les, maar dan wil ik ook Crossles. Die krijg je niet op de ponyclubs hier. En bovendien lijkt me het niet leuk bij de ponyclub. Zo ontzettend gepucht...

Een dressuurzadel is voor mij meer dan genoeg steun, ik heb jaren zonder zadel moeten springen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:25

En moet je nagaan dat deze echt nog goedkooo is. Mijne heeft zo'n €250 gekost.
Crossles is idd niet bij de ponyclub. Maar ponyclub is echt leuk hoor ;-)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:29

NinaBoyke schreef:
@ Casperzazoe: Hangt er vanaf wat je ervaring noemt, ik heb wel veel gesprongen, zowel met als zonder zadel, spring ook in-uitjes zonder zadel enzo, dus opzich heb ik wel een redelijke zit denk ik.

Ken jij toevallig misschien een oefencrossje waar ik heen zou kunnen gaan met de trailer? Als de afstand niet te groot is zou ik ervoor kunnen sparen, voor een paardentaxi.

misschien wilt een aardige bokker je tegen benzinekosten + nog wat extra voor de tijd brengen ???
zou een hoop geld besparen,
misschien dat ook een bokker die bij je in de buurt woont je privé les wilt geven ? ? ?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:33

NinaBoyke schreef:
Ja, dat snap ik, maar voor 1 training... Het is toch je eigen verantwoordlijkheid? Wanneer gaan ze het arna verplichten. Sorry hoor, maar ik kan me nauwelijk bewegen in die dingen, vind ze eerder gevaarlijk dat beschermend hoor...

Ja dat had ik al begrepnen, maarja... Waar vind ik die? Ik heb hele goede vrienden maar die hebben het meestal te druk... Ze zijn wel ontzettend lief want ik ga volgende week wel op scpringparcours met ze mee. Als het weer het dan toelaat kan ik ook buiten springen, daar staat een pianotje en 2 boomstammetjes.

dan pst je bp niet je moet er veel passen tot j eer een vind di elekker zit , het is heel belangrijk voo rje veiligheid ! !

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 00:04

romyloverrr schreef:
NinaBoyke schreef:

dan pst je bp niet je moet er veel passen tot j eer een vind di elekker zit , het is heel belangrijk voo rje veiligheid ! !

Whaha logisch dat dat ding niet meer past, is vijf 5 jaar geleden ofzo. XD Maar ik weet nog wel dat ik het een rotding vond.

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 00:04

romyloverrr schreef:
NinaBoyke schreef:
@ Casperzazoe: Hangt er vanaf wat je ervaring noemt, ik heb wel veel gesprongen, zowel met als zonder zadel, spring ook in-uitjes zonder zadel enzo, dus opzich heb ik wel een redelijke zit denk ik.

Ken jij toevallig misschien een oefencrossje waar ik heen zou kunnen gaan met de trailer? Als de afstand niet te groot is zou ik ervoor kunnen sparen, voor een paardentaxi.

misschien wilt een aardige bokker je tegen benzinekosten + nog wat extra voor de tijd brengen ???
zou een hoop geld besparen,
misschien dat ook een bokker die bij je in de buurt woont je privé les wilt geven ? ? ?

Dat zou helemaal fantastisch zijn, maarja, waar vind je die??

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:20

Okee dus je hebt geen geld, geen vervoer en geen zin om rustig van onder af aan te beginnen... Begin nou inderdaad gewoon eens met regelmatig een springlesje te volgen. Dat jij en je pony samen aan de overkant van een hindernis kunnen komen is iets anders dan netjes een hindernis aanrijden, of het op kunnen lossen als er iets mis gaat. Een goede instructeur zal je dat ook uit kunnen leggen.

Je zegt zelf in je profiel dat je nogal wispelturig bent. Dan vind je weer dit leuk, dan weer dat. Misschien dat dat er ook een beetje de oorzaak van is dat je ouders niet gelijk klaarstaan om je naar crossles te rijden. Als je laat zien dat je dit heel graag wil en er ook serieus dingen over gaat proberen te leren, dan wordt het allemaal een stuk makkelijker.

De site voor crosslessen in noord nederland is: http://www.noordelijk-sgw.nl/

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:28

Eerlijk gezegt heb ik het idee dat je denkt dat je het wel kan, dat je zo een cross springt. (dat is niet arrogant bedoelt hoor, ik heb nog nooit een foto van je pony gezien.) maar heb je nog nooit les gehad? nog nooit wedstrijden gereden? Begin duidelijk met de basis. een ponyclub is verschillend, mensen zitten in paarden wereld en kennen zws crossers. Rijd dressuur wedstrijd zodat je pony 'went' aan ander terrein. Daarna lekker springen en dán pas crssen

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:01

casperzazoe schreef:
Eerlijk gezegt heb ik het idee dat je denkt dat je het wel kan, dat je zo een cross springt. (dat is niet arrogant bedoelt hoor, ik heb nog nooit een foto van je pony gezien.) maar hebe je nog nooit les gehad? nog nooit wedstrijden gereden? Begin duidelijk met de basis. een ponyclub is verschillend, mensen zitten in paarden wereld en kennen zws crossers. Rijd dressuur wedstrijd zodat je pony 'went' aan ander terrein. Daarna lekker springen en dán pas crssen

Ik kan echt geen wedstrijden rijden. ( startkaarten, kleding enz is echt heel duur. ) En ik ben echt niet arrogant ofzo. Ik denk echt niet dat is zo een cross kan rijden, waarom zou ik dan hulp vragen?

Ik rijd nu 2 jaar zonder les ofzo, daarvoor heb ik zes jaar les gehad in springen en dressuur. Ook met regelmatig proefjes, onderlinge wedstrijd enzovoorts.

Ponyclub lijkt me echt niet leuk, en bovendien, het plan is een keer in de zoveel tijd een crosslesje te nemen. Het wordt te duur als ik elke week spring/dressuurlessen moet gaan nemen. ;)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:19

ik denk dat je inderdaad een beetje te hard van stapel loopt!
een goede basis met dressuur is heel belangrijk en springervaring is natuurlijk net zo belangrijk.
het dichtsbijzijnde crossterrein voor jou is harich/ vinkega/ franeker
Maar dit zul je niet zonder trailer kunnen doen!
Als ik zelf een rijbewijs had wou ik je best een keettje ophalen maar die heb ik niet :+
Ik Cross nu ook veel trainingen, en ik train veel in franeker.
voordat ik mocht beginnen met crosslessen vonden mijn ouders toch echt dat ik springwedstrijden en dressuur wedstrijden reed.
om de ervaring, het spannend op een ander terrein! dat vind ik ook belangrijk dat je daar aan went.
crossen met een dressuurzadel is echt niet slim.. bij n opsprong of afsprong blijf je in je dressuur zadel denk ik niet zitten!
zet het even uit je hoofd, ga lekker sparen voor een BP! spaar alvast een beetje voor het lenen of huren van een trailer, en het kunnen betalen van lessen! nogmaals: neem eerst weer springlessen voordat je begint met crossen, en zorg voor goede instructie