endurance clinics

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: endurance clinics

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:05

Ik heb leren rijden in Bronneger, die lenen alleen niet zomaar hun accomodatie uit vrees ik..
Manege Gasselte ken ik zelf niet zo heel goed, alleen de omgeving, als m'n broekzak :P
Misschien Les Chevaux in Buinen nog? Bijna dezelfde geweldige uitrijmogelijkheden als Bronneger..

Bij mij op stal zou evt ook kunnen, daar is een binnenbakje en binnenplaats waar we wat stoelen neer kunnen zetten. Bij goed weer is er een picknicktafel! Wat heb je precies allemaal nodig Donna?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:31

Sok ik vind het prima, nu nog 6 mensen regelen en dan nog een datum dat ik ook kan (kijk in ieder geval op mijn site www.freewebs.com/stalnorwind bij wedstrijdkalender dat zijn de data dat ik in ieder geval niet kan ;)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:40

ik heb ook wel interesse :j moet ik wel mijn zus haar paardje mogen lenen (droogkloot van een fries dus als iemand een kont zoekt om zijn hittepetit paard in te parkeren ga je gang :Y))

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:34

Ik denk eigenlijk ook dat het bij maneges ook moeilijk wordt. Bij jou op stal Sok, klinkt ook goed!!

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:43

Jaaa! leuk idee! Waar woon jij precies Sok?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:23

Ik woon in Groningen, maar stal is in Glimmen, tussen Zuidlaren en Haren zeg maar. :D

Dus belangstellenden zijn
Me, Myself and I
Antje_vip
Wilmy
Van
Mieke_Xena.

Donna, wat is het maximaal aantal deelnemers voor de clinic?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:55

Ik weet nog niet of ik wel durf hoor :o maar het lijkt me wel heel leuk! Ik wil ook graag ooit endurance gaan doen :D

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:10

Oeh, ik vind Glimmen nog wel een eindje (mijn paardje is vrij bang in de trailer), en doe hier denk ik wel een uur over.. dus ik twijfel nog een beetje voor als we het in Glimmen doen,
Maar blijf het wel volgen en laat wel van me horen ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:13

Aangezien hier meerdere belangstellenden zich melden, ik heb iets later in het jaar ook zeker belangstelling voor een beginnersclinic. :)
Omgeving Den Haag

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:30

Ik moet ook wel een uur rijden voor ik in Glimmen ben.. Oost-Groningen zou ik een betere plek vinden *D

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:49

We zouden ook kunnen vragen of het vanaf stal vos (van arjen vos) mag, die heeft alle spullen en direct aan het dwingelderveld, en dat is prachtig rijden:D
Of is dat voor iedereen alleen maar verder weg?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:25

Oh... wat leuk.. en Glimmen is goed te doen... als meneer straks goed te laden blijkt. Dwingelderveld klinkt ook prima. :) Dus hier nog één geintresseerde en misschien een tweede als mijn zusje het ook een goed idee vindt. We hadden het vandaag net over endurance rijden. :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:50

Mieke, ik vind het dwingelderveld ook prima, prachtige omgeving! Ik zit alleen met het trailerprobleem.. Zelf geen rijbewijs of trailer, dus m'n vader zou ons dan moeten brengen, plus ik zou een trailer moeten huren/lenen.

Leuk Evelijn! (bijna naamgenoot trouwens :P ) Gewoon doen!

Ik stel voor dat we de Rhino-gekte nog even afwachten voordat we een datum gaan prikken! :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:13

Sok schreef:
Ik woon in Groningen, maar stal is in Glimmen, tussen Zuidlaren en Haren zeg maar. :D

Dus belangstellenden zijn
Me, Myself and I
Antje_vip
Wilmy
Van
Mieke_Xena.

Donna, wat is het maximaal aantal deelnemers voor de clinic?

maximum is er niet, uit jarenlange ervaring is gebleken dat een hoop mensen roepen dat ze komen en als het puntje bij paaltje komt haakt (bijna) iedereen af. dus als je er minimaal (definitief) 6 hebt wil ik wel komen :j
succes met het plannen/organiseren ;)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:15

Sok schreef:
Leuk Evelijn! (bijna naamgenoot trouwens :P ) Gewoon doen!

Ik stel voor dat we de Rhino-gekte nog even afwachten voordat we een datum gaan prikken! :)

ik zou als ik jullie was ook even naar mijn wedstrijdschema kijken, want de komende paar maanden kan ik al niet ;)

start zelf 2 paarden CEI en 3 CEN en daarnaast worden er nog 2 andere paarden ook nog eens van mij uitgebracht en hebben we er dus dit jaar al 7 aan de start. wees tijdig met het plannen van een datum, want ik ben enorm druk

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:20

Jammer had wel interesse maar is al geweest. We hebben al maart

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:40

Dwingelderveld is net zo ver weg als Glimmen :+
Karrimh, ik vind het niet erg dat je de komende tijd nog niet kan, kan ik mooi nog even oefenen met trailerladen en trailerrijden :P

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:46

Ik heb ook wel interesse voor een clinic in het noorden.

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:54

haha antje_vip voor mij geld precies hetzelfde:) vandaag de knol wel in de trailer gekregen maar kreeg de klep niet dicht (zucht) .. maar misschien wel goed om dan iets te gaan plannen anders zit Karrimh voor de hele zomer vol!;P
En Sok, begrijpelijk dat het lastig is als je geen trailer hebt om dan naar dwingelderveld te komen,! ik heb dus wel een trailer maar met een half uur rijden zit ik wel echt op een max, ze staat zich zo op te winden dat ze alle energie al kwijt is anders,. maargoed ik merk dat voor veel glimmen niet een moeilijke afstand is, dus anders gaan jullie lekker in glimmen iets plannen en kijk ik of ik tegen die tijd mijn peerd ernaartoe kan krijgen..?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:03

Blijft lastig Mieke! Als eens gedacht om iets kalmerends te geven? En hoe is ze eigenlijk als er een ander paard naast staat?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:38

Lastig.. Mieke.. maar als ze zich zo opwindt... en je dat al niet voor een clinic wil...dan is echt endurance rijden toch ook beperkt? Zoveel wedstrijden zijn er niet.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 19:46

juist niets kalmerends geven, maar juist heel vaak en overal mee naar toe nemen. toen ik AF Palmass op ging halen en hij van de wagen af kwam had hij geen enkel droog haartje meer op zijn lijf, zo spannend was het. inmiddels zijn we 3 jaar verder en ontelbare keren is hij meegeweest en komt er nu zonder maar 1 haartje nat vanaf en is dus helemaal droog. oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
juist voor dit soort dingen is dit juist geschikt, je oefent het - ze gaan iets leuks doen (en die link leggen ze ook snel) dus alles is een positieve ervaring ;)

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:03

Ja klopt, het is ook niet het meest ideale peerd om endurance mee te gaan doen, maarja. Ik heb heel bewust voor ommen als eerste gekozen, voor mij redelijk dichtbij. En evt komen dan nog grolloo en wateren, maar ik zorg als ik ergens met Xena moet zijn altijd dat ik er zo op tijd ben dat ze nog een uur of wat kan bijkomen en wat eten etc. Dus dat is ook de planning voor Ommen. En inderdaad veel oefenen, het gaat al wel veel beter dan vorig jaar gelukkig;D helaas is Xeen ook niet heel makkelijk met mijn welsh dus is dat ook geen succes in de trailer,. maar het gaat uiteindelijk allemaal wel goedkomen:D
Maargoed ik ga dus lekker door oefenen en laten we maar gewoon iets plannen dan! Het zal inderdaad wel een beetje loslopen met een clinic en ik red me altijd er wel mee;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:52

Jemig, Karrimh heb even naar je wedstrijdschema gekeken wat een lijst! Vind het trouwens gaaf dat je je paarden zo divers inzet... dressuur, sgw en endurance.
Ik zie maar een paar gaatjes in het programma en heb het nu alleen over de zaterdagen die niet in een weekend vallen waarin Karrimh een wedstrijd heeft staan. De vrije zaterdagen 5 mei, 9 juni, 23 juni, 7 juli, 14 juli en 28 juli.
Ommen is natuurlijk al in april, maar eigenlijk is daarvoor al geen weekend vrij. Ik zelf vind dat niet zo erg het eerste wat ik misschien zou willen starten is Wateren, eind augustus. Eerst maar eens trainen en wat dressuurwedstrijdjes en kijken hoe mijn ouwe heer zich houdt.

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:13

idd, oefenen oefenen en gewoon vaak mee nemen met de trailer en iets leuks gaan doen.
Toen ik mijn pony net had, wou ze van alles behalve de trailer in. Die klom dus gewoon op de stro pakken. :+

Maar nu loopt ze gewoon vrolijk op een drafje de trailer in. Vind ze het leuk om weg te gaan.