[WN] Wanneer oefenwedstrijd of wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:53

My_Little_P schreef:
Een paar keer naar een wedstrijd gaan op een andere lokatie om te oefenen, vind ik niet overladen hoor!
Wat vind je daar te veel aan dan?

Het gaat er maar om dat ie zich weet te gedragen op een andere lokatie en dat ie ook moet luisteren ook al zitten er allemaal enge mensen met hoeden in de bak.

Wat ik er te veel aan vind is wanneer je paard niet alle maneuvers kent en niet goed broke is, je weinig hebt om op terug te vallen. kan ie dat allemaal wel dan kan je terugvallen op een basis, van daaruit weer opbouwen in die eerste momenten en die eerste ervaring hoeft dan niet traumatisch te worden wanneer de nieuwe omstandigheden hem freaked-out maken. het kan allemaal vele malen gecontroleerder en rustiger.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:10

Ik vind alle manoeuvres kennen en broke zijn toch wel 2 verschillende dingen hoor. Het is ook niet zo dat ik er een zadel opgooi, 2 keer rijd en vervolgens een wedstrijd start. Hij moet eerst leren luisteren en braaf doen wat ik vraag. In principe zou je dan kunnen zeggen dat alles er zo'n beetje in basis opzit, alleen nog niet helemaal bevestigd. Op dat moment kun je mi rustig een keertje sfeer gaan proeven op een wedstrijdje. Heb ik echt niks op tegen.

Ach, ieder doet het op zijn eigen manier, toch!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 14:50

dofuzz schreef:
inderdaad is de jury een belangrijke onkostenpost wanneer een wedsgtrijd georganiseerd wordt. wel is het zo dat jury's die jureren zeer serieus nemen ook enorm moeten investeren in zichzelf zoals constant en bij elke mogelijkheid bijscholen etc. ik weet bv van een erg goede bron dat het die man duizenden euro's per jaar kost om constant bij te scholen en up-to-date te zijn, en zoals hij zijn er velen die meer bijscholen dan enkel het verplichte hertesten om de 2 jaar. logisch dat die mensen hun investering willen terugverdienen, en ze moeten al heel wat jureren om break-even te draaien.

En dat moeten ze zelf allemaal bekostigen? :oo Krijgen ze in hun bijscholing dan geen tegemoetkoming van een WRAN, NQHA oid?
Dan begint het kwartje te vallen bij mij....na bovenstaande berichten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:20

Bravura schreef:
Ik zou graag willen kunnen begrijpen waarom western dan zoveel duurder is dan engels. Ik vind het kolder, eerlijk gezegd. QH zijn ook maar paarden, een wedstrijd is maar een wedstrijd en een wedstrijdlocatie is ook maar een wedstrijdlocatie. (zegt een beginner ;) )

Ik (en legio andere westernruiters) start alleen op een locatie met 2 binnenbakken en een goede bodem. Dat vind je niet op een knollenveld en kost dus veel meer geld.
Alleen daardoor krijg je al een hoger startgeld. Dan begin ik nog niet eens over het added money in een classe, wat het startgeld natuurlijk ook omhoog laat gaan.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:24

Bravura schreef:
En dat moeten ze zelf allemaal bekostigen? :oo Krijgen ze in hun bijscholing dan geen tegemoetkoming van een WRAN, NQHA oid?
Dan begint het kwartje te vallen bij mij....na bovenstaande berichten....

voor zover ik hoor bekostigen zij inderdaad alles zelf

Schim_meltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:33

Romkabouter schreef:
Omdat er teveel officiele wedstijden zijn.
Voorbeeld van de wran: 12 feb Haaksbergen, 19 feb Exloo, 21 feb Oosterwolde.
Dat is 3 weken achter elkaar een wedstijd in dezelfde vijver deelnemers en betekend dat elk van deze wedstijden minder deelnemer zal hebben.
Dat noem ik dus W(R)ANbeleid.

Ik noem dit een voorbarige conclusie: op 12 februari is er namelijk geen WRAN-wedstrijd gepland. Op deze dag is er sprake van een trainingswedstrijd waar de WRAN niets mee heeft uit te staan.
Om met twee wedstrijden in een maand te spreken over wanbeleid geeft geen pas.

Dankzij de WRAN kunnen alle ruiters, onverschillig van welk niveau of met welk (niet)ras geregeld en overal in den lande, met veel genoegen aan een volwaardige competitie deelnemen. Hierom waardeer ik het beleid van de WRAN juist.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:48

nou, laat dat overal in den lande maar zitten
de wedstrijden zuid kun je met geluk op één vinger tellen

niet dat dat de schuld van de WRAN is maar ik wilde het toch effe zeggen

ik ga wel met dofuzz mee dat het mij ook weinig uitmaakt wie er een oefenwedstrijd jureerd, daar ga ik om te testen

ik weet nog de eerste wedstrijd, bleek mijn paard het ineens nodig te vinden om het eerste kwartier alles bij elkaar te bléren %)
daar had ik even geen rekening meegehouden
als hij toen zijn kop niet had gehouden was ik ook gegaan
daar kom je ook liever op een oefenwedstrijd achter

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:58

dofuzz schreef:
rom volledig correct

1 kanttekening : als je naar een oefenwedstrijd gaat om te schoolen en je weet waaraan je wil werken zal het mij worst wezen of de eerste de beste in de jurystoel zit of een etalagepop. op dat moment intersseert hun mening mij geen ene moer.

Dat was ook meer voor anderen dan voor mij, ik ga namelijk niet naar oefenwedstrijden. Niet uit principe ofzo hoor, maar vind het niet zo nodig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:07

Schim_meltje schreef:
Ik noem dit een voorbarige conclusie: op 12 februari is er namelijk geen WRAN-wedstrijd gepland. Op deze dag is er sprake van een trainingswedstrijd waar de WRAN niets mee heeft uit te staan.
Om met twee wedstrijden in een maand te spreken over wanbeleid geeft geen pas.

Een trainingswedstrijd vist ook uitdezelfde L5, L4 en L3 vijver.
Ok geen wran, daar heb ik me dan in dit specifieke geval vergist.
Toch vind ik de huidige manier hoe er met wedstrijden om wordt gegaan wanbeleid, veel te veel wedstrijden in een te kleine vijver.
Dat jij dat niet vindt moet je zelf weten, maar de wran gaat nu op dit moment alleen om kwantiteit en niet om kwaliteit vind ik

Citaat:
Dankzij de WRAN kunnen alle ruiters, onverschillig van welk niveau of met welk (niet)ras geregeld en overal in den lande, met veel genoegen aan een volwaardige competitie deelnemen. Hierom waardeer ik het beleid van de WRAN juist.

Volwaardige competitie?
Daar ben ik het al helemaal niet mee eens.

Anoniem

Re: Wanneer oefenwedstrijd of wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:13

Ach, alles heeft met de opzet te maken van de wedstrijd. Een oefenwedstrijd kan beter qua niveau en organisatie zijn dan een ''officiële'' wedstrijd.
Een voorbeeld is de reeks oefenwedstrijden in Veldhoven. 3 niveau's en slechts 1 onderdeel (reining), maar heeft wel de afgelopen shows meer dan 100 starts gehad. Dit haalt de WRAN nog niet in 1 dag met alle levels en onderdelen bij elkaar.

De deelnemers zijn er wel, maar misschien moet de WRAN nadenken waarom ze liever niet WRAN starten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:15

De meeste wranwedstrijden hebben wel meer dan 100 starts hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:25

Oh? Ik zie vooral wran-wedstrijden met amper starts en wedstrijden die geannuleerd worden.

Bijv de laatste wran show (en dan niet Stuifzand, want geannuleerd door te weinig deelname):
http://wran.eu/files/misc/63_wedstrijd-632.pdf
Redt de 100 niet hoor.

Schim_meltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:18

hollywood86 schreef:
De deelnemers zijn er wel, maar misschien moet de WRAN nadenken waarom ze liever niet WRAN starten.

Wie kan hiermee nu iets uitrichten?
Geef dan tenminste aan hoe jij denkt dat het beter zal gaan.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 06:18

Volgens mij is die discussie juist al heel vaakgevoerd en weet wran dat Precies.
Is een keuze die ze maken.
Daarnaast roept het wran bestuur niet op bokt te zitten :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:57

hollywood86 schreef:
Oh? Ik zie vooral wran-wedstrijden met amper starts en wedstrijden die geannuleerd worden.

Bijv de laatste wran show (en dan niet Stuifzand, want geannuleerd door te weinig deelname):
http://wran.eu/files/misc/63_wedstrijd-632.pdf
Redt de 100 niet hoor.

Ga ze allemaal eens bijlangs ipv er 1 uit te pikken die ik je straatje past ;)

Maar volgens mij ging dit niet echt over de wran ofzo ;)