Topendurance Katwijk op superraceknollie (+foto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:20

Nog een vraagje aan diegene die vaker meegedaan hebben aan de endurance. Ik deed voor de 1e keer mee aan de kennismaking. Sommige kunnen het zich nog herrinneren misschien, mijn vos arabier hengst was vrij druk. Normaal met wedstrijden en keuringen is hij juist heel rustig, bijna sloom. Maar nadat een paar mutsen het nodig vonden om tussen de trailers door te draven, werd hij druk en is de hele weg druk gebleven, hij heeft geen twee minuten kunnen stappen, dit lag allang niet meer aan die mutsen, ook een stevige galop wilde niet helpen. Even weg van alle paarden leek te werken, maar bij de P/A weer druk. Dit alles resulteerde natuurlijk in een erg hoge hartslag, de wachttijd op het eind, heb ik hem in de trailer gezet en werd hij weer zijn eigen "slome" zelf. Al met al hebben we het net gered.
Is dit nou beginnersdrukte en gaat dit vanzelf over, of moet ik iets in mijn training aanpassen. Het heeft volgens mij niets te maken met zijn hengst zijn want hij reageert niet anders op merries dan op ruinen.

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 20:54

maartjuh schreef:
Wow, mooooie foto's.... lijkt me best leuk om te doen zeg... maar hoever is zo'n rit dan gemiddeld, en heeft je pony dan speciale training ofsow nodig?

Poeh hier vraag je nogal wat stof... misschien kun je beter even op www.deronline.nl kijken, daar staat alles wat je wilt weten. Of je gebruikt de zoekfunctie op bokt, dan vind je genoeg topics want om alles uit te leggen wordt een beetje veel.

En Kowloon, misschien kun je het beste een nieuw topic openen, dan heb je meer kans dat mensen jouw vraag lezen.