[WN] Prijs 6jarige quarter met papier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Prijs 6jarige quarter met papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 13:21

Enorm bedankt voor al jullie adviezen!
Ik weet ondertussen genoeg en we zullen wel zien wat uit het verkoopsgesprek uit komt.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:02

We wachten de foto's met je nieuwe topper af ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:21

daar wachten we dan inderdaad wel op. ben heel benieuwd hoe het eindigd. peppy san badger vind ik wel leuk in een papiertje.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:40

eerlijk gezegd zie ik hier behoorlijke bedragen voorbij komen. Een zesjarige, die nog niets gepresteerd heeft, niet uitgebracht is op wedstrijden en recreatief gereden, zou ik niet meer dan 3000 voor geven. Dat is voor mij een recreatiepaard. Daar moet je nog van afwachten of het wat wordt in de reining. Dekhengst is bullshit. Elke Quarterhengst met papieren is een dekhengst. Ik koop ze liever wat jonger en "blanco". En de papieren zeggen ook niet alles. Ik ken een hoop paarden met super papieren die er niets van bakken in de ring, een slecht karakter hebben of showsmart zijn. En ook paarden met een minder papier die het super doen. Wat er tussen de oren zit is voor mij belangrijker dan een "goed" papier.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:52

sevke schreef:
eerlijk gezegd zie ik hier behoorlijke bedragen voorbij komen. Een zesjarige, die nog niets gepresteerd heeft, niet uitgebracht is op wedstrijden en recreatief gereden, zou ik niet meer dan 3000 voor geven. Dat is voor mij een recreatiepaard. Daar moet je nog van afwachten of het wat wordt in de reining. Dekhengst is bullshit. Elke Quarterhengst met papieren is een dekhengst. Ik koop ze liever wat jonger en "blanco". En de papieren zeggen ook niet alles. Ik ken een hoop paarden met super papieren die er niets van bakken in de ring, een slecht karakter hebben of showsmart zijn. En ook paarden met een minder papier die het super doen. Wat er tussen de oren zit is voor mij belangrijker dan een "goed" papier.

_/-\o_

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:37

heb je helemaal gelijk in Sevke. met een goed papier kan je ook je kont wel afvegen. maar meestal is dat toch wel iets wat de prijs maakt of niet.

een dunnit doet het nou eenmaal beter dan een euh.. nou, noem eens een niets noemende naam...

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:52

veegt hetzelfde volgens mij.. _O-

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:07

:+

Nou, ik vind papier wel wat zeggen hoor! Je hebt toch een idee wat je koopt zoals over het karakter, bouw, etc.. Dat gaat natuurlijk niet altijd op, maar vaak wel. Overigens vind ik 1 goede hengst in de bloedlijn niet direct een goed papier hoor, ook de merries moeten goed gefokt zijn.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:08

mijn paard zijn papier is vaak gevouwen en daardoor dus lekker zacht maar toch sterk.......
veegt volgens mij als de beste :')

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:13

Collectieve toiletgang hier...
Wel allemaal netjes handjes wassen, hè! :D

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:21

zeker als je aan de dunnit bent _O- sorry, ik zal nu weer even normaal doen

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:29

*\o/*

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:58

Hollowpoint schreef:
zeker als je aan de dunnit bent _O- sorry, ik zal nu weer even normaal doen

8)7 _O- zo spot je niet met de dooien he.. :P

lijkt mij overigens niet fijn vegen. scherpe vouw er in en veel inkt..
doe mij maar puppies. :P

NancySita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:00

De paardenmarkt ligt op zn gat
denk niet dat je er zoveel voor kan krijgen in deze tijd helaas..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:12

ik denk voor een Quarter wel, want die markt loopt nog redelijk lekker hoor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:13

Goede (met de nadruk op goede!)paarden blijven gewoon dik aan de prijs hoor al ligt de markt op zn gat!

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:16

Het zou mij niets uitmaken of dat paard geshowed is of niet, misschien wel liever niet. En 6 jaar is niet oud, zeker niet. Het zou mij er meer om gaan of dit paard potentie heeft om te leren en te kunnen met wat ik ermee zou willen doen. En of ik en het paard wel met elkaar overweg kunnen, heb een merriequarter gekocht ooit, een echt karakterpaard en er de grootste problemen mee gehad, in de eerste jaren.
Nu kun je er zo op wegrijden. Maar een ander misschien weer niet.

En ja, de gouden tijden van heel veel vragen en nog een pakket eisen erbij voor de nieuwe eigenaar, zoals in het verleden, zijn voorgoed voorbij, denk ik :)

Het hangt van heel veel dingen af. Ik kocht een keer jaren geleden een goeie 7 jarige red roan quarter voor 2500 euro, een reiner, die was getraind door Jimmy en Roy vd Hoeven.
Dochter keek er niet meer naar om, en elke maand kwamen daar weer de stallingskosten aan voor moeders. Kreeg er zelfs nog een hoop spullen bij.

Kan het werkelijk niet zeggen, maar 4000 euro voor een gezonde quarterhengst met geen gebreken, en geen rare nukken lijkt mij redelijk. Als dat paard talent heeft om verder te komen als een boshobbelaar en als vraagprijs dan.
Maar weet het ook niet, spelen heel andere dingen bij als bv een auto :) dat kun je bv vergelijken.

Heb hier bijna een jaar geleden een reiningfjord verkocht, die was ik binnen een maand kwijt :)
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 10-01-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:21

Ja, idd goede, en dan vooral voor de wedstrijdrijder die verder wil, ben ik volledig met je eens. Maar de middenmoot, die blijft er tussen in hangen. Staat veel te koop in die klasse.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:26

ik ben het eens met sevke.
aangezien men hier al gauw met een merrietje zonder prestaties naar de "winnende "hengst van dit jaar lopen, word het al gauw een "goed "papier genoemd.
ik heb liever een goed paard, als een goed papier. been there, done that :roll:
mijn beste paard ooit, was op papier een rare combi.had ik er toen verstand van gehad, had ik m op dat papier laten staan. en de plank dus mis geslagen, en een superpaard misgelopen..
heb nu weer gekozen voor een goed, en vooral gezond paard.want daar schort het nog weleens aan.
papiertje is leuk,maar dat ligt in mn kast.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:32

Nou ja, je kunt bv een paard kopen met goeie papieren en die kan al volledig verpest zijn, tsja en dan ? Vind het altijd net iets als, deze auto wordt geleverd met NAP en volledige historie :)

Ik moet dat paard rijden, voelen, en dan weet je misschien, het is wat, misschien. Tsja, het is allemaal niet zo makkelijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:35

vanaf hier kunnen we het niet beoordelen.cliche, maar een feit.
mss. staat er een leuk paard, wat voor geen meter loopt. of niet gezond is. en mss. staat er een wereldpaard..

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:38

Wij hebben wel vaker paarden gekocht en verkocht, zelf kijk ik dan altijd op een beetje prof. site wat men vraagt voor zo een soort paard, heb je een beetje idee hoe en wat redelijk is.

Sterker nog, zelfs met auto's, en dat zijn toch maar dingen, die kun je ok niet vergelijken.

Ik kan 40 Ford Focussen van hetzelfde type en bouwjaar opzoeken op internet, dan heb ik nog een beetje het idee wat een redelijke prijs is, maar dan nog weet ik niet of het een afgetrapte bak is of een auto waar iemand zuinig op is geweest en altijd netjes onderhouden is.

Dus zo een papier, tsja dat zegt niet alles, misschien als veulen, maar dan nog.