[SGW] verslagen oefencross en indoor sgw deurne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: verslagen oefencross en indoor sgw deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:00

mijn pony deed mee in de groep van 14.15 uur.
Pony heeft vaker een oefencross gelopen maar voor de ruiter was het de eerste keer.
Het ging erg goed! We zijn zeer tevreden.

ik heb van deze groep ook foto's gemaakt.

mijn pony was trouwens het kleine ctje met de sterren op haar billen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:09

Ik zat in de groep van 18:45, die net iets voor 8 begon... gelukkig pas iets voor half acht opgestapt! Beetje jammer dat niet iedereen zich aan zijn eigen tijd hield, waardoor we dus met meer reden dan gepland. Maar goed...

Mijn les ging vreselijk.
Mn paard was zooooooo kijkerig! Dat ben ik niet van haar gewend. Eigenlijk ging alles vreselijk moeizaam, terwijl alles erg laag stond eigenlijk. De enige sprong die lekker ging was de dikke tafel met groente en fruit! Was denk de "moeilijkste" die er tussen stond... Veel stops dus, veel langslopers en zelfs een val van mij. Paardje stond er echt op dr gemakkie naast: "wat doe jij nou?!". Duurde onwijs lang voordat ze ontspande tijdens het rijden. Dat ben ik niet van haar gewend.
Morgen lekker dressuren en springen en dan zien we wel wat de vrijdag brengt...

@ esterb: mn man vond dat jij geen les meer nodig had... Denk dat dat een compliment was ;) haha!

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:30

Citaat:
@ esterb: mn man vond dat jij geen les meer nodig had... Denk dat dat een compliment was ;) haha!

O dat is leuk om te horen! Heeft hij mijn op en afsprong niet gezien zeker? Haha.
Maar ik was dus erg tevreden. Picasso ging als een speer en pakte lekker aan. Jammer dat ik de wedstrijd niet mee doe |(

Ik ben altijd onzeker in onbekend parcours / hindernissen dus dit was goed voor mijn zelfvertrouwen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:17

Loetie, dan heb ik jou volgens mij zien vallen. Bleef je nogal lang naast je zeer onschuldig kijkende paard O:) op de grond zitten? :)

Het liep idd enorm uit, maar gelukkig hoefde ik niet heeeeel vroeg uit bed vandaag. Ik was ongeveer half 12 weer terug op stal (zat in de laatste groep). Ik denk niet dat er van ons veel foto's zijn gemaakt, maarrrrr... er is wel iemand zo lief geweest om mij en mijn kennisje te filmen. :) Met een beetje geluk krijg ik dat nog op i-net :)

Ik was over onze les erg tevreden. We moeten nog ONWIJS veel leren, maar vergeleken met eerder zijn we echt super vooruit gegaan! Zucchero gaat nog wel eens wat te enthousiast en ik ben dan niet streng genoeg met de rem. Ik vond het allemaal weer leuke hindernissen! Voor ons soms wel spannend dat sommige sprongen nogal kort op elkaar stonden (bijvoorbeeld links naast de opsprong), maar het ging echt goed! Ik vond het echt weer super! Volgend jaar zeker weer!! Maarrrr.... in de tussentijd nog genoeg andere dingen.

Clinic houd ik me graag voor aanbevolen! :)

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:19

Met de hartelijk dank aan San ( de assistente van Rob) die dit zo fijn gefilmd heeft!
Filmpje van de oefencross van mijn les van 18.45 uur.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:50

Ik heb jou zien rijden :D Ziet er echt fijn uit, jammer van de opsprong weigeringen, maar dat pakt hij (zij?) later ook fijn op!
Ik krijg mijn filmpje helaas nog niet op mijn laptop :(

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:55

esther ziet er goed uit. /3 heeft al weer veel geleerd t.o.v. afgelopen zomer.

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:57

Marloeske schreef:
esther ziet er goed uit. /3 heeft al weer veel geleerd t.o.v. afgelopen zomer.

Dank je! Hoop dat we snel weer eens iets af kunnen spreken in Baarle Nassau of Minderhout!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:18

Ik kom net terug van de sgw!

De dressuur ging goed en werd beloond met 187 punten( ik vond de punten zelf wel tegenvallen want ik had hoger verwacht)..
En toen het springen....
Cortana sprong super goed en alles liep soepel totdat we klaar waren met sprong 6. Toen werd ik een beetje duizelig van alle hindernissen en ik was hindernis 7 kwijt :+ . Ik reed recht op 8 af mar ik kon het optijd nog zien dus maakte ik een volte en reed toen weer op het goede spoor naar 7!. Voor de rest ging het erg goed en cortana was erg braaf maar dan jammer van die 4 strafpunten maar dat lag 100% aan mij.
Xx
Ik was net nog wat langer gebleven en ken het parcour van morgen al (voordat ik die ook al verkeerd rijd/vergeet!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:47

Ik ben er ook alweer. Ik heb niet zo fijn gereden, veel spanning bij het paard, en dat kwam telkens terug. Dressuur 193 punten, en springen 1 balk. Springen ging niet fijn, aan de ene kant het gevoel dat de rem erop staat, en aan de andere kant geen gevoel van controle. Snap je? :D

Ik vind het zelf niet zo fijn dat het parcours in de cross staat, ook met het ;losspringen was het mede daardoor erg onoverzichtelijk.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 19:11

Zucchero schreef:
Loetie, dan heb ik jou volgens mij zien vallen. Bleef je nogal lang naast je zeer onschuldig kijkende paard O:) op de grond zitten?

haha ja, wat kan ze lief en onschuldig kijken he?! :P ik kreeg de cap goed hard op mn neus, dus voelde me even niet zo heel lekker! Was wel koud aan de bips hoor ;)
vandaag had ik er nog best wel een beetje last van. Vooral mn nek was behoorlijk stijf. Ondanks dat en de vreselijke choas bij het inrijden best lekker gereden. Dressuur niet super, maar tevreden met 184. Zat wel meer in, maar dan had ik met losrijden iets lekkerder moeten kunnen rijden. Was gewoon te druk op dat kleine stukje. Van springen verwachtte ik niet veel omdat het in het crossparcours stond. Maar toch foutloos rondje binnen de tijd. Heb wel het gevoel dat mn paardje na t springen niet helamaal fit was. Ze stond heel erg te hijgen, terwijl het toch echt geen zwaar parcours was...
Nu lekker naar de derby kijken en op naar morgen!

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:30

Wij zijn onderweg naar Deurne. Gaan ook derby kijken, ik hoorde al dat er een dik parcours staat nu. Mijn springjuf rijdt mee *\o/*

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:35

Oefencross liep denk ik ook deels uti door ons :') Ons groepje liep niet lekker, veel weigeringen en ja om toch iedereen rond te krijgen duurde even :=

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:37

rijd de derby hetzelfde parcour als morgen?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:42

De lijsten voor morgen staan op startlijsten.nl :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 21:02

lovecortana schreef:
rijd de derby hetzelfde parcour als morgen?

Deels, maar met hindernissen er boven en andere volgorde...
@whiskeybokjes: de vertraging kwam doordat rob lessen van een uur gaf ipv 45 min. Dus iedere les liep een kwartier uit...

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:14

Ow ik weet al zeker dat de cross morgen een ramp word :+ springen dat kunnen we wel maar al die hindernissen onthouden :') ik reed al verkeerd het normale parcour van 9 hindernissen laat staan een parcour van 20 hindernissen! Haha we vertrekken morgenvroeg al om 7uur dus kan ik mooi nog eventjes verkennen....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:32

Ik ga niet verkennen... Tis mij te vroeg. Hoef pas om half 3 te rijden en onze paardjes worden gevoerd, dus we kunnen lekker een beetje uitslapen. Lekker om half 10 aan het ontbijt! Daarna maar even een paar combinaties kijken voor het parcours. Sta toch ergens in de middenmoot, dus heb niet zo veel te verliezen. :P

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:39

Loetie84 schreef:
Ik ga niet verkennen... Tis mij te vroeg. Hoef pas om half 3 te rijden en onze paardjes worden gevoerd, dus we kunnen lekker een beetje uitslapen. Lekker om half 10 aan het ontbijt! Daarna maar even een paar combinaties kijken voor het parcours. Sta toch ergens in de middenmoot, dus heb niet zo veel te verliezen. :P

Haha ikke wel...
187 bij de dressuur dus dat is wel netjes maar 4 strafpunten bij het springen dus ik sta nu ergens een beetje onderaan aan het bungelen :o achja het doel is om gewoon rond te komen dus we mogen 2 keer verkeerd rijden _/-\o_

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:42

Ik zal jullie als het goed is allemaal aanmoedigen en naar de bak roepen :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:28

Dressuur ging gister slecht, ik had heel erg veel spanning in mijn proef. Daardoor maar 170 punten.
Springen ging beter. Was de eerste keer dat we een parcours sprongen, dus daar ben ik super tevreden over.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:57

Leuke filmpjes zeg!

En iedereen succes natuurlijk :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:39

Laatste rondje wat wel redelijk fijn ging

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 16:28

Wat is crossen vermoeiend zeg! Voor hindernis 15 moest je scherp naar links. We zwierden iets uit naar rechts dus ik leg mn buitenbeen wat aan. Springt ze mega naar links en tjoep, daar lag ik weer!! Kon gewoon niet meer blijven zitten... Maarja op zich lekke vol vertrouwen gereden. Moest haar wel aanmoedigen, maar ik reed haar tenminste! Al met al tevreden en een leuke tijd gehad. Veel leuke mensen ontmoet en veel geleerd!!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:52

Ik ben er ook weer! Vandaag echt fijn gereden, met losrijden voelde ze fijn, ontspannen. In het parcours voelde het ook erg goed, ze pakte heel fijn aan. Bij 10 hadden we een stop, en die voelde ik niet aankomen. Ze heeft toen wel even op haar flikker gehad, en daarna gingen we met een tandje erbij de rest super rond. Jammer van de weigering, maar ik heb wel lekker gereden. Dik tevreden dus!