[WN] Slidingstopje met Burly!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:52

Mar je weet gewoon dat deze discussie komt als je plaatst in je OP dat het dier 3 is en elke dag getraind wordt. (al blijkt dan later niet elke dag)

Overigens vind ik het een nette stop. :j

Joanne1987

Re: Slidingstopje met Burly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:00

ik vind het tof hoor maar wat ik me afvraag, als ie afelopen februari 2 was, hoe kan ie dan aankomende januari 4 worden???

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:31

Leuk paard, mooie stop! Ik snap waarom je trots bent!

En laat al die mafkezen maar kletsen ;)

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:37

Mooi beestje mooie stop, maar voor zo'n jong ding toch wel heftig hoor. Ik heb zelf een veulen gekocht maar weet zeker dat die op 3 jarige leeftijd nog niet zo'n stop hoeft te maken. :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:10

Joanne1987 schreef:
ik vind het tof hoor maar wat ik me afvraag, als ie afelopen februari 2 was, hoe kan ie dan aankomende januari 4 worden???

en waar zegt ts dat dit paard in februari pas twee was? dat wordt gezegd door Maritje 1991, maar niet door de TS.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:12

ik zeg ook niet dat ts het zegt... lekker aanvallend is bokt de laatste tijd bij misverstanden zeg, pfff. ik vroeg het me alleen af aangezien er verder ook niet op in was gegaan...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:14

Ze heeft al gezegd dat het paard in januari 4 wordt lijkt mij logisch dat hij dus in februari 3 was..

ik nam dat aan, zegt niet dat het zo is.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:27

Nette stop hoor! ben jaloers,haha..
En laat ze lekker kletsen betreft leeftijd ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:29

Maritje1991 schreef:
Hoi,

Ik heb helemaal geen verstand van western rijden, maar voor een 3 jarige is dit denk net iets te veel.
In februari was hij dus eigenlijk nog 2 toen je hem ben gaan inrijden, en toen elke dag getraind worden en sliding stops maken.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen en ik zou mij ook schamen als ik jou was.

Leuk dat hij kan sliden, ik had het nog leuker gevonden als je dit filmpje pas over anderhalf jaar had gepost.

mischien moet jij zelf even heel erg gauw in een hoekje gaan staan schamen????
je weet niks over western, komt wel aan met dat een slidingstop veels te zwaar is voor zo'n jong dier,
je gaat er maar meteen van uit dat het beestje 2 was toen die ingereden was en dat er elke dag slidingstops gemaakt worden...
sorry hoor maar waar gaat dit over?
dat je je mening verkondigt okey, dat mag en dat recht mag niemand je ontnemen, maar dat je zonder verdere achtergrond informatie maar gewoon mensen gaat beschuldigen en roept dat ze zich moeten schamen is toch te gek voor woorden?

er is geen verschil tussen een paard die op 3 jaar schouderbinnenwaarts loopt, een paard wat op drie jaar een B parcours springt, een paard wat op 3 jaar crosstrainingen krijgt of een paard die op 3 jarige leeftijd een slidingstop maakt!!!!

er is naar dit moment toe getraind, ts krijgt genoeg begeleiding als ze elke keer haar instructeur bij de trainingen heeft staan (ik bedoel maar, er trainen ook genoeg jonge dressuurruiters hun paard naar de knoppen omdat ze niet genoeg goede begeleiding krijgt) en ts geeft zelf al aan dat ze en niet elke dag rijdt, en dat ze ook niet elke dag een slidingstop doet...
bovendien was het paardje dus geen 2 toen hij werd ingereden en zadelmak werd gemaakt...
dus persoonlijk vindt ik dat er hier in dit topic maar 1 iemand zich moet gaan schamen...
en dat ben jij ;)

genoeg gezeurt hier over...

ook ik heb, behalve van wat ik tijdens clinics zie etc niet veel verstand van western...
maar ik vindt het een nette stop voor zo'n jonkie, ziet er mooi relaxt uit :))

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:32

M_D_H schreef:
Maritje1991 schreef:
Hoi,

Ik heb helemaal geen verstand van western rijden, maar voor een 3 jarige is dit denk net iets te veel.
In februari was hij dus eigenlijk nog 2 toen je hem ben gaan inrijden, en toen elke dag getraind worden en sliding stops maken.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen en ik zou mij ook schamen als ik jou was.

Leuk dat hij kan sliden, ik had het nog leuker gevonden als je dit filmpje pas over anderhalf jaar had gepost.

je weet niks over western, komt wel aan met dat een slidingstop veels te zwaar is voor zo'n jong dier,
je gaat er maar meteen van uit dat het beestje 2 was toen die ingereden was en dat er elke dag slidingstops gemaakt worden...
dat je je mening verkondigt okey, dat mag en dat recht mag niemand je ontnemen, maar dat je zonder verdere achtergrond informatie maar gewoon mensen gaat beschuldigen en roept dat ze zich moeten schamen is toch te gek voor woorden?

er is geen verschil tussen een paard die op 3 jaar schouderbinnenwaarts loopt, een paard wat op drie jaar een B parcours springt, een paard wat op 3 jaar crosstrainingen krijgt of een paard die op 3 jarige leeftijd een slidingstop maakt!!!!

er is naar dit moment toe getraind, ts krijgt genoeg begeleiding als ze elke keer haar instructeur bij de trainingen heeft staan (ik bedoel maar, er trainen ook genoeg jonge dressuurruiters hun paard naar de knoppen omdat ze niet genoeg goede begeleiding krijgt) en ts geeft zelf al aan dat ze en niet elke dag rijdt, en dat ze ook niet elke dag een slidingstop doet...
bovendien was het paardje dus geen 2 toen hij werd ingereden en zadelmak werd gemaakt...
dus persoonlijk vindt ik dat er hier in dit topic maar 1 iemand zich moet gaan schamen...
en dat ben jij ;)

ook ik heb, behalve van wat ik tijdens clinics zie etc niet veel verstand van western...

Waarom betrek er dressuur etc bij?
Dat vind ik zo slap.
DAAR ben ik het namelijk ook helemaal NIET mee eens

Niets leuks aan om een 3 jarige in de krul getrokken te zien worden, of schouderbinnenwaarts etc.

IK VIND het gewoon geen filmpje om trots op te zijn ivm met de leeftijd. IK zou mij er voor schamen.

Wordt er nog wel eens in het belang van het paard gekeken?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:36

Wie ben jij eigenlijk wel niet?

Om hier te insinueren dat TS niet in het beste belang van het paard bezig is?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:39

Maritje1991 schreef:
M_D_H schreef:

en dat ben jij ;)

Dat vind ik zo slap.

Niets leuks aan om een 3 jarige in de krul getrokken te zien worden, of schouderbinnenwaarts etc.

IK VIND het gewoon geen filmpje om trots op te zijn ivm met de leeftijd. IK zou mij er voor schamen.

Wordt er nog wel eens in het belang van het paard gekeken?

ik betrok dressuur er bij als voorbeeld ;)

ja jij zou je er voor schamen ja,
nou fijn dat jij je er voor schaamt maar dat dan hou je dat lekker voor je zelf!!
je weet niks van western en weet en begrijpt dus ook totaal niet hoe die dieren getraind worden en wat de belasting van alle oefeningen is op een pezen en spieren...
als je er niks over weet oordeel dan ook niet want je hebt totaal geen recht van spreken aangezien je er gewoon geen verstand van hebt!!
TS is nog erg jong en is erg trots op haar paardje, ze denkt in het baleng van haar paard want anders zou ze niet zoveel geld uit geven door elke keer bij haar instructeur te trainen!!

zo jammer dat elke keer weer dit soort topics worden verpest door dit soort types die denken dat ze overal verstand van hebben en iedereen de les moeten leren... :roll:

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:43

Dat heb ik misschien een beetje verkeerd verwoord:

Maar wat heeft het paard eraan om op 3 jarige leeftijd al sliding stops te maken?

Wat is het belang van het paard, wat krijgt het paard ervoor terug?

Nu moet je niet gaan roepen dat ik geen verstand hoe paarden worden getraind, zelf train ik mijn paardje ook hoor.
Zelf vind ik met 3 jaar gaan rijden al erg vroeg en ik neem aan als je sliding stops wilt leren moet je best intensief trainen. en dat vind ik dus jammer, omdat het paard nog jong is.
Daarom vind ik het filmpje niet leuk.
Wanneer dit paard een jaar of 5 was gweest had ik al heel anders gereageerd omdat ik wel vind het dat het er netjes uitziet. maar ja de leeftijd knaagt.

Zo vind ik dat ook bij paarden in de 'dressuur', op 3 jarige leeftijd beginnen met zadelmak geen probleem mee, maar intensief rijden wel.

Volgens mij is een instructeur belang voor jezelf, het paard staat net lief misschien nog wel liever in het weiland, dus beetje slecht argument.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:47

Op welke leeftijd is het trainen van een paard dan wel in het belang van een paard? je koopt een paard voor jezelf, je rijdt een paard voor jezelf, je zet een paard in een stal voor jezelf, je voert je paard dingen waar jij van denkt dat ze goed zijn, voor JOUW gevoel van oh wat ben ik goed bezig.

even over slidingstops gesproken, mijn paard gaat als ik easy zeg vol in de ankers.. doet ze zelf. En dat doet ze overigens ook als ze los staat, ze fenced er lekker op los. Dus een echte reiner hoef je voor zo'n stopje niet intensief te trainen. Een paard dat echter niet geschikt is voor reining wel, dan ben je imo verkeerd bezig. Reiners voor reining, dressuurpaarden voor dressuur etc.

een instructeur is zeker wel in het belang van het paard, geen begeleiding is voor een paard een heel negatief iets, want zo'n ruiter kan hem helemaal kapot maken in zijn lijf als je maar even niet oplet.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:58

de instructeur is er voor de combinatie en in dit geval voor het paard zodat het diertje niet overbelast wordt oid, maar een goede gerichte training krijgt die past bij de leeftijd en het kunnen van het paard!!
als jij een intsructeur niet in het balang van een paard vindt heb je duidelijk ook nog nooit een kapot gereden paard gezien :+

oh, en even een opmerking...
je moet beter lezen ;)
ik heb nergens gezegd dat je niet weet hoe een paard getraind wordt...
ik heb gezegd dat jij, niet weet hoe een westernpaard getraind wordt...
aangezien je zelf zegt dat je geen verstand hebt van western ;)
bovendien zegt het totaal niks dat je je eigen paardje traint...
mischien loopt die wel harstikke slecht/kreupel/ kop in de lucht/totaal niet ontspannen oid...
dat kunnen wij niet beoordelen, dus dat is ook een slecht argument ;)
1 paard trainen maakt je nog niet een succesvolle trainer en wil ook nog niet zeggen dat je weet hoe de spieropbouw pezen etc etc etc in elkaar zit ;)

je vraagt je af wat het balang van een paard is en wat die er voor terug krijgt?
het is uberhaubt de vraag of rijden wel in het balang van een paard is...
en het is uberhaubt de vraag wat een paard er aan heeft/ er voor terug krijgt ;)

soms pakken paarden gewoon de training heel goed op en waarom, als je goede begeleiding krijgt (wat ts ook heeft) en die instructeur merkt dat het diertje zowel qua instelling (karakter) als qua body, als qua training klaar is voor een stapje verder...
waarom zou je dat niet doen?
vanwege zijn leeftijd?
een paard is een individu... en ieder paard reageert dus anders, de een groeit hard de ander heeft meer tijd nodig, de een wil graag veel en hard werken en moet daar tegen beschermd worden, de ander moet je juist pushen om te werken...
stel nou dat dit paard juist tot de catagorie behoort van snel volgroeit zijn en een goede instelling hebben...
graag willen werken etc etc etc
waarom zou je dan niet dat stapje nemen?
je hebt genoeg paarden die niet in de wei willen staan, die graag werken, die het leuk vinden om te werken...
waarom zou je zo'n paard zo lang met het zelfde werk bezig houden?
zodat het geest dodend is?
zodat hij straks totaal zonder besef zijn eigen werk doet?
want dat kun je ook bereiken he...
met lang wachten en staat maar het zelfde te doen kun je een paard ook compleet afstampen...
daar bestaat een hele mooie term voor...: "learned helplessness..."
en dat zou je helemaal niet willen...

normaals, je weet het niet, je ziet nu een filmpje en roept meteen dat ts niet handeld in het belang van haar paard en dat ts zich moet gaan schamen...
maar jij kent dit hele dier niet, jij weet niet hoe die is en constateert maar gewoon iets en gaat daar op reageren als een vast staand feit...

waarom? wie ben jij om zo te mogen oordelen over iemand die je niet kent, waarvan je het paard niet kent, zonder dat je achtergrond informatie hebt en zonder dat je uberhaubt verstand van western hebt?
wie heeft jou dat recht gegeven?

als je meteen had gezegt: goh ts ik vindt je paard wat te jong...
was heel anders over gekomen en had je ook hele andere reacties geleverd als ik zou me ook schamen als ik jou was...

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:15

[/quote]

Dat vind ik zo slap.

Wordt er nog wel eens in het belang van het paard gekeken?[/quote]
Ik denk persoonlijk als heel Nederland zo naar het belang van het paard keek als wij thuis doen, dat het er dan een stuk beter was . :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:16

och och, wat gezellig weer hier

volgens mij maken de voorstanders er nu een grotere rel van {:)-:(
hou toch eens op een topic te verzieken met zowel voor als tegen

ik zie een nette rechte stop :j
verder heb je gewoon paardjes die geboren zijn met aanleg tot stoppen, die kunnen het al vanaf geboorte en doen het zonder problemen ook gelijk met een ruiter er op
of dit paardje zo'n makkelijke stopper is weet ik niet , ken het paard niet maar dat zou dus best eens kunnen

zolang TS de stops niet te vaak doet , niet met een te harde run-down en met het juiste beslag op goede bodem, hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn
wees eerlijk, als je ze soms in de wei bezig ziet is dit er niks bij

TS succes met je paardje, wees er zuinig op!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:04

Ja trudy hierom plaats ik geen filmpjes/fotos van mijn 3 jarige reiner op een forum als bokt....
hier zitten teveel mensen die de sport gewoon niet snappen.

mooie stop! mag je trots op zijn!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:06

Gatver zeg
Moet het nu allemaal weer zo
Topic word toch wel verknald nu voor de TSer
Ze is overigens wel een van de toekomstige ruiters is voor de reining als ze straks volwassen is!
Ze staat onder begeleiding van een van de betere reining ruiters in NL
Geef die meid eens wat credit hier

Trudy
Ziet er goed uit hoor!!!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:29

xTrudyx schreef:

Dat vind ik zo slap.

Wordt er nog wel eens in het belang van het paard gekeken?[/quote]
Ik denk persoonlijk als heel Nederland zo naar het belang van het paard keek als wij thuis doen, dat het er dan een stuk beter was . :)[/quote]

Ik wens dat het zou gebeuren. Dat er OOK naar het belang van het paard gekeken wordt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:30

troi schreef:
Leuk paardje!
En de leeftijdsdiscussie, tja daar is een centraal topic voor: [WN-AM] De leeftijd van het zadelmak maken . Misschien kunnen de mensen die het daarover willen hebben daar misschien hun berichten plaatsen?

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven. Zoals al is medegedeeld is er een ander topic voor de discussie over het rijden van jonge paarden. Mensen mogen hun mening hebben, maar dit is niet het topic daarvoor.

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:37

Dankjewel voor de leuke reacties! dat houd de moed erin he. ;)

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:38

quarterH schreef:
Ja trudy hierom plaats ik geen filmpjes/fotos van mijn 3 jarige reiner op een forum als bokt....
hier zitten teveel mensen die de sport gewoon niet snappen.

mooie stop! mag je trots op zijn!

ja klopt erg jammer, maar stiekem weet ik dat ik en Burly goed bezig zijn dus laat die andere maar zwetsen hihi!

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:18

Ziet er super uit! Snap best dat je trots bent. Leuk paard ook.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:54

Leuk paard, mooie afstamming (ik ken zelf ook een KS Whizaway, heel gaaf paard is dat) en een super mooie stop. Daar mag je zeker heel trots op zijn....