Denk dat het geheim um zit in de pasvorm van een deken. Zelfde met schuurplekken op de borst. Dan passen de dekens gewoon niet. Mijn beide dekens hebben ruime halzen en hebben nylon binnenkant.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rumpleteaser schreef:Is een halve hals geen optie? Heb zelf een Rambo Wug, en die zit prima.
De halve hals is genoeg om inregenen enzo tegen te gaan en ik/paard heb geen last van afgeschuurde manen.
hoewel hij ook gewoon met zijn hoofd in de hagel gaat staan. Doranne schreef:Ik heb mijn appie al 2 winters achter elkaar een winterdeken met vaste hals van bucas opliggen, en nog nooit problemen gehad met de manen. Ze zien er nog piekfijn uit
drama dus! 
vigo_is_lief schreef:mijn paard heeft geen deken, hij heeft een lekkere natuurlijke dikke vacht. wat maakt het eigenlijk uit hoe je paard eruit ziet ? ik heb liever manen en een dikke vacht in zijn nek dan dunne vacht op zijn nek en geen manen !
smurffie schreef:vigo_is_lief schreef:mijn paard heeft geen deken, hij heeft een lekkere natuurlijke dikke vacht. wat maakt het eigenlijk uit hoe je paard eruit ziet ? ik heb liever manen en een dikke vacht in zijn nek dan dunne vacht op zijn nek en geen manen !
Sommige mensen trainen vollop en dat is knap lastig als binnen een kwartier je paard zeik nat is en dan op is maar je nog wel een uur moet uitstappen...
en nu zijn ze alweer op een aardige handbreedte! weer mooi op lengte voor het zomerseizoen en geen paard met een koude halsspier gehad